آمریکا در عراق نسل کشی کرده است؟ : اسناد منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس نشان ...


اسناد منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس نشان می‌دهد که فیلیپ الستون، مخبر سازمان ملل در آمریکا با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات خودسرانه و خارج از قانون نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرد که این نیروها حدود 10 تن از افراد یک خانواده عراقی در شمال بغداد از جمله چند زن و کودک را کشتند. اسناد منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس از اقدامات خودسرانه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و کشتن مردم این کشور پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، اسناد منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس نشان می‌دهد که فیلیپ الستون، مخبر سازمان ملل در آمریکا با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات خودسرانه و خارج از قانون نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرد که این نیروها حدود 10 تن از افراد یک خانواده عراقی در شمال بغداد از جمله چند زن و کودک را کشتند.

براساس این اسناد نیروهای آمریکایی از ارتش این کشور در عراق خواستند تا با بمباران این خانه و منطقه مدارک و شواهد را از بین ببرند.

براساس گزارش سایت اینترنتی شبکه المنار، الستون در این گزارش خود عنوان داشت: در این عملیات دست کم 10 تن به دست نیروهای آمریکایی در 70 کیلومتری شمال بغداد کشته شدند.

وی در ادامه افزود: نیروهای آمریکایی بعد از شلیک 25 دقیقه‌ای به سمت این خانه یورش بردند و افراد ساکن در آن را کشتند.

الستون همچنین تاکید کرد: نیروهای نظامی آمریکا با هدف دستگیری یکی از افراد خانواده به دلیل اتهام وی برای دست داشتن در کشتن چند سرباز آمریکایی بین تاریخ 6 و 11 مارس به آن خانه رفتند.

براساس گزارش مخبر سازمان ملل طی 5 ماه اخیر حوادث خونباری در عراق به وقوع پیوسته است که نشان می‌دهد نیروهای اشغالگر در این کشور با استفاده از خشونت در مناطق مسکونی حملاتی انجام دادند.

استان صلاح‌الدین بعد از شهرهای الانبار و بغداد خونین‌ترین شهر در این کشور به دلیل وقوع حملات و حوادث به شمار می‌رود.

این در حالی است که نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرده است بعد از پایان سال 2011 هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در عراق وجود نخواهد داشت.

وی گفت: بنابر توافق‌نامه‌ امنیتی که در پایان سال 2008 بین بغداد و واشنگتن به امضا رسید، تمامی نیروهای نظامی آمریکا تا پایان سال جاری باید از کشور خارج شوند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات در حال جریان برای تاسیس شورای ملی سیاست‌های راهبردی عراق به ریاست ایاد علاوی، نخست وزیر اسبق این کشور اظهار داشت: پذیرش شورایی که مغایر با قانون اساسی باشد، امکان‌پذیر نیست.

نخست وزیر عراق گفت: پس از آنکه ما مرحله‌ مشارکت ملی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، امروز همه باید در راستای اجرای قانون اساسی تلاش کنند.

المالکی در ادامه گفت: اگر احداث بندر کویتی مبارک در جزیره بوبیان به منافع عراق آسیب بزند یا به ضرر عراق باشد، ما از طریق اصول صحیح و قضایی مصوب در سازمان‌های بین‌المللی مقابل این مساله می‌ایستیم چرا که این مساله یک موضوع ملی است، نه یک مساله خصوصی مربوط به وزیر یا هر مسئول دیگر.

از سوی دیگر نیروهای آمریکایی در عراق فاش کردند که سال آینده میلادی ارتش عراق مجهز به سامانه دفاع هوایی خواهد شد.

جفری بوکانان، سخنگوی ارتش آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت عراق به دنبال آن است که سامانه دفاع هوایی خود را کامل کند که شامل رادار، سیستم‌های نظارت و کنترل است و عراق در سال آینده میلادی مجهز به این تجهیزات خواهد شد. سامانه دفاع هوایی عراق هواپیماهای پیشرفته و تجهیزات زمینی برای شلیک موشک را نیز در برخواهد گرفت.

این سخنگو افزود: ما در تلاش برای مدرنیزه کردن هواپیماهای C-130 عراق هستیم.

به گفته این سخنگو نیروی هوایی عراق در حال حاضر دو ناوگان هواپیماهای C-130 را در اختیار دارد که در مرحله آینده به شش فروند هواپیمای C-130 از پیشرفته‌ترین نوع دست خواهد یافت.

اما مقتدی صدر، از روحانیون شیعه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که باید در واکنش به اقدام اخیر نیروهای آمریکایی مبنی بر بستن حریم هوایی عراق و ممانعت از پروازها دست به مقاومت بزنیم.

وی در این بیانیه گفت: اشغالگران همچنان دست به دخالت می‌زنند و تنها به دنبال تجاوز به حریم هوایی و زمینی ما هستند.

صدر درباره اعزام نیروهای ارتش آمریکا به عراق به منظور تامین عملیات عقب‌نشینی آمریکا از این کشور که در پایان سال جاری میلادی خواهد بود، گفت: این مساله برای نابودی شکوه و عظمت عراق است. اگر آنها قصد عقب‌نشینی دارند باید خارج از عراق بمانند، نباید وارد کشور شوند.

منبع: تابناک


ویدیو : آمریکا در عراق نسل کشی کرده است؟