آمریکا: به دولت سوریه اطمینان نداریم : آمریکا: به دولت سوریه اطمینان نداریم نماینده ...



سوریه حمله آمریکا به دیرالزور عمدی بود , دولت مقتدارنه آمریکا , عکس از حمله آمریکا به سوریه


آمریکا: به دولت سوریه اطمینان نداریم

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن هنوز بعد از سال‌ها تعامل با نظام سوریه به درستی وعده‌های این نظام شک دارد و به تلاش برای اطمینان از صحت فهرست‌ ارائه شده از سوی دمشق درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در پی نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت که در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه تشکیل شده بود، اعلام کرد: آمریکا به تلاش برای اثبات صحت و درستی فهرست ارسالی سوریه درباره سلاح‌های شیمیایی این کشور ادامه می‌دهد.

وی همچنین ادامه داد: ما عملیات خود را برای مشخص شدن اینکه فهرست ارسالی دولت سوریه شامل تمام پایگاه‌های تولید و ذخیره‌سازی سلاح‌های شیمیایی است یا خیر ادامه می‌دهیم و عملیات ما به شکلی صحیح به ویژه درباره مرحله از بین رفتن سلاح‌های شیمیایی که به نظر بسیار پیچیده است، ادامه دارد.

پاور همچنین مدعی شد: آمریکا هنوز بعد از سال‌ها تعامل با نظام سوریه به وعده‌های این کشور که بسیاری از آنها "دروغین" است، شک دارد.

وی اعلام کرد: کارشناسان آمریکایی عملیات بررسی سند پیشرفته‌ای که سوریه به سازمان ملل ارائه داده را ادامه می‌دهند و باید اعلام کنم آمریکا در صورتی که بفهمد فهرست ارسالی سوریه با واقعیت سلاح‌های شیمیایی این کشور تطابق کامل ندارد و یا اختلافات زیادی میان این دو وجود دارد، ساکت نخواهد نشست.

وی مدعی شد: بعد از سال‌ها از تعامل با نظام سوریه و شنیدن "دروغ‌های" این نظام در زمینه‌های مختلف و وعده‌هایی که در طول جنگ داخلی سوریه داده و به آنها پایبند نبوده، آمریکا بدون شک همواره به سوریه مشکوک خواهد بود.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد: بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه به رغم وعده‌هایش برای از بین بردن تمامی سلاح‌های شیمیایی این کشور، واجد شرایط برای رهبری سوریه نیست.

پاور همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت: کسی که مردم کشورش را با گاز و موشک‌های نوع اسکاد می‌کشد، دیگر قابل اعتماد مردم نیست و بر اساس توافقنامه از بین رفتن سلاح‌های شیمیایی، اسد و نیروهایش دیگر سلاح برای برتری نظامی در اختیار ندارند و این چیزی است که اسد به آن تمایلی ندارد و به نفعش نیست.

این مسئول آمریکایی همچنین گفت: آمریکا در اطلاعاتی که حاکی از تلاش نظام اسد برای حفظ بخشی از سلاح‌های شیمیایی این کشور به جای تحویل برای از بین بردن آنها است، بازنگری می کند.

پاور ادامه داد: برخی شاخص‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد سوری‌ها می‌خواهند برخی از مخازن سلاح‌های شیمیایی را ذخیره کنند، اما این مسئله اهمیت دارد که جامعه جهانی فشارهای خود علیه دولت سوریه را برای ارائه کامل فهرست سلاح‌های شیمیایی و از بین بردن آنها ادامه دهد.

پیشتر دولت سوریه سندی 700 صفحه‌ای را به سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی ارائه داد که طی آن دمشق متعهد شد تمامی مخازن سلاح‌های شیمیایی خود را که بالغ بر هزار تن مواد شیمیایی و 290 تن سلاح‌های شیمیایی است، از بین ببرد.

در پایان ماه اکتبر نیز کارشناسان سازمان ملل تمام پایگاه‌های مورد بازدید را با شمع قرمز مهر و موم کرده و اعلام کردند که این پایگاه‌ها دیگر قابل استفاده نیستند.
/ایسنا
 


ویدیو : آمریکا: به دولت سوریه اطمینان نداریم