آمریکا به امارات بمب های هوشمند ضد استحکامات می فروشد :       آمریکا قرار ...



 

 

کارت ملی هوشمند , ثبت نام کارت ملی هوشمند , تحصیل در آمریکا

 

آمریکا قرار است 4500 بمب هوشمند ضد استحکامات را به امارات بفروشد.

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نوشت: آمریکا در برنامه هایی برای افزایش فشارها علیه ایران، به امارات بمب های ضد استحکامات می فروشد. این به آن معنی است که امارات می تواند با استفاده از این بمب ها تاسیسات هسته ای ایران را هدف گیری کند.

این بمب ها قادر به تخریب استحکامات، تونل ها یا دیگر هدف ها و تاسیسات زیرزمینی و برخوردار از دیوارها و سپرهای دفاعی بزرگ و مستحکم هستند.

این روزنامه اضافه کرد: آمریکا به امارات 4900 بمب هوشمند ضد استحکامات دفاعی می فروشد. این قرارداد تسلیحاتی قرار است در چند روز آینده به طور رسمی به اطلاع کنگره آمریکا برسد.

آمریکا در چند سال اخیر قراردادهای تسلیحاتی مهمی را با کشورهای جنوب خلیج فارس امضا کرده است.

رویترز هم خبر داد: این معامله تسلیحاتی شامل فروش 500 موشک هوا به زمین از نوع هلفایر نیز می شود که دولت آمریکا در ماه سپتامبر گذشته آن را به اطلاع کنگره رساند.

این بمب ها توسط شرکت بوینگ و دیگر شرکت های آمریکایی تولید می شوند .

این اقدام بخشی از تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلاف منطقه ای در برابر ایران است.

شرکت بوینگ در چند ماه اخیر هزاران بمب هوشمند ضد استحکام را به آمریکا و دیگر هم پیمانان این کشور فروخته بودند.

"گاریت کاسبر" سخنگوی شرکت بوینگ در این باره گفت: این شرکت نمی تواند قرارداد پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار دهد زیرا این قرارداد نظامی خارجی است.این موضوع در سطح دولت ها مورد بررسی قرار می گیرد.

هدف از این قراردادهای تسلیحاتی افزایش توانمندی های نیروی هوایی امارات است تا این نیرو بتواند ساختمان هایی مثل انبارهای مستحکم و تونل ها را مورد هدف قرار دهد.

یک منبع اگاه دیگر هم در این باره گفت که به احتمال بسیار این قرارداد تسلیحاتی میان آمریکا و امارات شامل تسلیحات دیگر از جمله هواپیماهای جنگی و دیگر تسلیحات نیز شود.

دولت آمریکا پیش از این هم با قرارداد تسلیحاتی به ارزش 60 میلیارد دلار برای فروش جنگنده های پیشرفته اف 15 و بمب های هوشمند هجومی به عربستان سعودی موافقت کرده بود.

آمریکا قبل از این با فروش سامانه دفاع موشکی به امارات به قیمت هفت میلیارد دلار موافقت کرده بود.

امارات هم اکنون مالکیت یک ناوگان جنگنده اف 16 را در اختیار دارد.این جنگنده ها قادر به حمل بمب های هوشمند هستند.../عصرایران


ویدیو : آمریکا به امارات بمب های هوشمند ضد استحکامات می فروشد