آمریکادر پشت پرده کاهش قیمت نفت :  اخباراقتصادی  - رییس جمهور ونزوئلا ;آمریکادر ...



کاهش قیمت اینترنت , کاهش قیمت خودرو , قیمت پرده


 اخباراقتصادی  - رییس جمهور ونزوئلا ;
آمریکادر پشت پرده کاهش قیمت نفت

'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری ونزوئلا، آمریکا را متهم کرد که در پشت کاهش قیمت نفت و نابودی جهان قرار دارد و در جست و جوی نفت و گاز از طریق شکافتن صخره هاست.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال موندو ، مادورو در مراسمی که در کاراکاس برگزار شد، گفت: ونزوئلا نابودی کره زمین و نقاطی از این جهان که در آنها روش های وحشیانه و غیر انسانی برای استخراج نفت و گاز استفاده می شود را محکوم می کند.

وی همچنین از فنون 'فریکینگ' یا شکستن هیدرولیکی که برای استخراج نفت و گاز استفاده می شود و می تواند باعث آسیب های غیرقابل برگشت در کشورهایی نظیر آمریکا شود، انتقاد کرد.

قیمت سبد نفت ونزوئلا که تا ماه سپتامبر حدود 90 دلار در ازای هر بشکه بود در هفته های اخیر تا 77،65 دلار کاهش یافت. این پایین ترین قیمت نفت ونزوئلا از نوامبر سال 2010 تاکنون به شمار می رود.

افت شدید قیمت نفت، اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی را با مشکلات جدی مواجه می کند، زیرا ونزوئلا 96درصد درآمدش را از طریق صادرات نفت که نزدیک به 2،4 میلیون بشکه در روز است، تامین می کند.

رییس جمهوری ونزوئلا گفت: کاراکاس در حال آماده کردن نحوه رویارویی با مشکل کاهش قیمت نفت است و برای تقویت اقتصاد کشور اقداماتی را اعلام خواهد کرد.

وی از سوی دیگر خاطرنشان کرد طرحی برای محاصره مالی ونزوئلا در خارج از کشور وجود دارد که هدف آن افزایش ریسک اقتصادی ونزوئلا می باشد.

مادورو همچنین اعلام کرد که پیمان هایی با چین، روسیه و کشورهای عضو اوپک با هدف یافتن راههایی برای تقویت سرمایه گذاری مشترک و توسعه اقتصادی بویژه تقویت صنعت نفت امضاء خواهد شد.

رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به جلسه فوق العاده سازمان اوپک که بزودی برگزار می شود، تصریح کرد: در آینده نزدیک یک اقدام غافلگیرانه در اوپک انجام خواهد شد.


  اخباراقتصادی  - ایرنا


ویدیو : آمریکادر پشت پرده کاهش قیمت نفت