آمریكا به ایران گندم فروخت :   در حالی كه مدتهاست دولت آمریكا و غرب بر طبل ...



ایران خودرو , ایران فیلم , عصر ایران

 

در حالی كه مدتهاست دولت آمریكا و غرب بر طبل اعمال محدودیت های اقتصادی در مبادلات تجاری با ایران می كوبند، حالا اعلام شده ۶۰ هزار تن گندم از ایالات متحده به مقصد ایران مبادله شده است. طبق آمار اعلامی، رقم اخیر میزان مبادله دو كشور را در دو هفته گذشته به ۱۸۰ هزار تن می رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فروش گندم آمریكا به ایران در سال جاری در واقع نخستین فروش گندم به مقصد ایران پس از سه سال است و به گفته منابع بازرگانی، ایران به تكمیل خرید ۲۲۰ هزار تن دیگر گندم كه تا اوایل آوریل ارسال می شود، نزدیك است و سرگرم مذاكره با صادركنندگان برای خریدهای دیگری است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع صادركننده، قیمت خرید ۴۰۰ هزار تن گندم كه شامل ۱۸۰ هزار تن تایید شده و ۲۲۰ هزار تنی است كه هنوز رسما اعلام نشده است، ممكن است به ۱۶۰ میلیون دلار برسد.

به گفته منابع بازرگانی دو شركت كارگیل و بانج احتمالا تامین كننده گندم به ایران هستند اما دو شركت حاضر نشدند در این زمینه اظهار نظر كنند.

بنا بر این گزارش این دو شركت سه سال قبل هم كه ایران حدود هفت میلیون تن گندم از بازار جهانی خرید و این خرید شامل ۱.۸ میلیون تن گندم آمریكایی بود، فروشندگان اصلی گندم به ایران بودند.

ایران از ماه فوریه برای پر كردن ذخایر غذایی خود حدود دو میلیون تن گندم از كشورهای دیگر شامل روسیه، آلمان، كانادا، برزیل و استرالیا خریداری كرده است.... / خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو : آمریكا به ایران گندم فروخت