آمار فارغ‌التحصیلان بیکار بیشتر از بیکاران بیسواد است :   اخبار اقتصادی - آمار ...



آمار فارغ التحصیلان پزشکی , آمار پزشکان بیکار , در چه فصلی آمار بارداری بیشتر است

 

اخبار اقتصادی - آمار فارغ‌التحصیلان بیکار بیشتر از بیکاران بیسواد است

نماینده مردم درود و ازنا گفت: اگرچه تعداد کلی بیکاران کشور تا پایان تابستان 1392، 2.5 میلیون نفر اعلام شد ولی بنده معتقدم عدد واقعی بیکاران کشور چیزی در حدود 3.5 میلیون نفر است.

به گزارش ایسنا، عباس قائدرحمت گفت: استان لرستان رتبه یک نرخ بیکاری کشور است. در آمار رسمی نرخ بیکاری استان 22.5 درصد اعلام شده است ولی بنده معتقدم درصد بیکاران واقعی استان بسیار بیشتر از این نرخ است.
 
وی افزود: به طور متوسط سالانه حدود یک میلیون نفر به جمع متقاضیان اشتغال کشور افزوده می‌شود، حال اگر نرخ بیکاری به همین روال تداوم یابد باید انتظار داشت در پایان عمر دولت یازدهم تعداد بیکاران کشور از 2.5 میلیون نفر فعلی به 7 میلیون نفر افزایش یابد.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه تورم، بیکاری و رشد اقتصادی منفی از دولت دهم به دولت یازدهم به ارث رسیده است و کار را بر دولت‌مردان دکتر روحانی بسیار مشکل کرده است، گفت: باید هرچه سریعتر شکاف نرخ بیکاری در استان‌های مختلف به حداقل برسد به بیان دیگر سرمایه‌ها و امکانات کشور باید به استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر هدایت شود تا بنگاه‌های اقتصادی در این استان‌ها گسترش یابد.
 
قائدرحمت آمار فارغ‌التحصیلان بیکار را بیشتر از بیکاران کم سواد یا بیسواد دانست و افزود: چالش بیکاران تحصیل کرده از یک سو و فاقد مهارت بودن آنان از سوی دیگر معضل مضاعفی برای نظام مدیریت کشور به وجود آورده است.
 
نماینده مردم درود و ازنا در پیشنهادی خواستار اجرای طرح کارورزی در آموزش و پرورش و وزارت علوم شد و افزود: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ایی و سایر دستگاه‌های مسئول باید طرح‌هایی نظیر طرح کارورزی شغلی را در قالب آموزش‌های سال‌های آخر تحصیل بگنجانند.
 
وی تاکید کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران، نخبگان و کارآفرینان برای کاهش نرخ بیکاری کشور استفاده شود. شورای گسترش باید در جهت رفع موانع بیکاری و روان‌سازی ایجاد اشتغال گام بردارد. دولت قبل به سرمایه‌گذاری و تولید توجهی نکرد و حتی سیاست‌های پولی، بانکی و مالیاتی کشور هماهنگ با اشتغال و تولید کشور نشد. باید تک تک موانع رونق تولید و کسب و کار بررسی و از بین برود.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد از هر طرحی که موجب کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم شود، حمایت کند، گفت: به عقیده بنده حتی رونق تولید کافی نیست بلکه توسعه بازارهای صادراتی موجب پایداری تولید می‌شود. خرید تضمینی و خوشه‌های تولید باید فعال‌تر شود. در چین، هند و مالزی چنین شده است. صنایع مادر و پایین دست و اس‌ام‌ای‌ها باید فعال شوند.
 
قائدرحمت اظهار کرد: ایجاد اشتغال با ایجاد صنایع بزرگ و مادر، محدودیت دارد بنابراین حلقه‌های وابسته به صنایع بزرگ باید به وجود آید. اشتغال‌زایی صنایع کوچک، صنایع دستی و خوداشتغالی به مراتب از اشتغال صنایع مادر و بزرگ بیشتر است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : آمار فارغ‌التحصیلان بیکار بیشتر از بیکاران بیسواد است