آمار خونین ترین تیراندازیهای جهان : آسوشیتدپرس سابقه خونین ترین تیر اندازیها ...


آسوشیتدپرس سابقه خونین ترین تیر اندازیها را در جهان بدین شرح اعلام کرد:  آسوشیتدپرس سابقه خونین ترین تیر اندازیها را در جهان بدین شرح اعلام کرد:

- 22 ژوئیه 2011 بر اثر تیراندای در یک اردوگاه تابستانی در جزیره اوتویا نروژ دست کم هشتاد تن کشته شدند. مردی که در این ارتباط دستگیر شده مظنون به بمب گذاری در شهر اسلو - پایتخت نروژ - در همان روز است که منجر به کشته شدن هفت تن شد.

- 30 آوریل 2009 فردا غدیروف بیست و نه ساله با ورود به یک آکادمی نفت دولتی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دوازده تن را کشت. او سپس خودکشی کرد.

- 10 مارس 2009 مایکل مک لندن بیست و هشت ساله در ایالت آلابامای آمریکا ده تن از جمله مادر، چهار تن از خویشاوندانش،‌همسر و فرزند معاون رئیس پلیس محلی را به قتل رساند. او سپس خودش را نیز کشت.

- 23 سپتامبر 2008 متی ساری بیست و دو ساله با ورود به کالجی در کائوهاجوکی در فنلاند اقدام به تیر اندازی کرد و ده تن را کشت. او قبل از خودکشی اجساد قربانیان را با بمبهای آتش زا سوزاند.

- 7 نوامبر 2007 پکا اریک آوینن هجده ساله پس از اعلام برنامه حمله اش در یوتیوب ، با تیر اندازی به همکلاسی هایش در دبیرستانی در توسولا در فنلاند هشت تن از آنها را کشت.

- 16 آوریل 2007 سونگ هوی چو بیست و سه ساله با تیراندازی در محوطه دانشگاه فنی ویرجینیا سی و دو نفر را کشت. او سپس خودکشی کرد.

- 16 آوریل 2002 رابرت اشتین هوزر نوزده ساله که از دبیرستانش در اِرفورت آلمان اخراج شده بود قبل از خودکشی، سیزده معلم و دو همکلاسی سابق و یک پلیس را کشت.

- 20 آوریل 1999 اریک هریس - هجده ساله - و دیلان کلبولد - هفده ساله - با تیراندازی در دبیرستان کلومباین در لیتلتون در کلورادوی آمریکا دوازده تن از همکلاسیهایشان و یکی از معلمان دبیرستان را کشتند. در این تیراندازی بیست و شش تن زخمی شدند. این دو سپس خودکشی کردند.

- 28 آوریل 1996 مارتین برایانت بیست و نه ساله با ورود به رستورانی در بندر آرتور در تاسمانی استرالیا بیست تن را کشت. او به هنگام فرار پانزده تن دیگر را نیز به قتل رساند. او دستگیر و زندانی شد.

- 13 مارس 1996 توماس همیلتون چهل و سه ساله با تیراندازی در مهد کودکی در دانبلین اسکاتلند شانزده کودک را کشت. او سپس خود کشی کرد.

- 16 اکتبر 1991 جورج هنارد با تیراندازی در رستورانی در ایالت تگزاس آمریکا قبل از خودکشی بیست و سه نفر را کشت. در این حادثه بیست تن نیز زخمی شدند.

- 18 ژوئن 1990 جیمز ادوارد پوگدر با تیراندازی در کارخانه جنرال موتورز در ایالت فلوریدای آمریکا ده تن را کشت و چهار تن را زخمی کرد. او سپس خودکشی کرد.

منبع: تابناک


ویدیو : آمار خونین ترین تیراندازیهای جهان