آمار تکان‌دهنده‌ از وضعیت بانوان استان اردبیل : مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ...


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به آمار تکان‌دهنده‌ای از وضعیت بانوان استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: استان اردبیل در بحث خودکشی زنان رتبه هشتم کشور را دارد و بر اساس آمار چهار ماه اول امسال 26 مورد از خودکشی‌ها منجر به فوت شده است. خبرگزاری فارس: ماریا موسوی پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان اردبیل اظهار کرد: 49.3 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند که 21 درصد آنها بین 15 تا 24 سال هستند.

وی جمعیت زنان شهری را 799 هزار نفر عنوان کرد و افزود: بی‌سوادی زنان استان اردبیل 25.44 درصد است که این رقم در آمار کشوری 18.9 درصد است.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان گفت: در بحث سرانه ورزشی بانوان متاسفانه اردبیل در رتبه 28 کشوری قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه اردبیل رتبه سوم کشور را در ابتلا به سرطان دارد، بیان کرد: در بحث بیماری‌های شایع در استان، سرطان دومین عامل مرگ و میر زنان استان اردبیل است که احداث مرکز تحقیقاتی سرطان‌شناسی و احداث بیمارستان تخصصی زنان در این رابطه ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول به بحث توریسم‌درمانی و توریسم سلامت در استان اشاره کرد و گفت: بحث توریسم سلامت در اردبیل رونق گرفته و اتباع آذربایجانی به دلیل وجود امکانات و پایین بودن هزینه‌ها برای درمان به منطقه اردبیل سفر می‌کنند که احداث بیمارستان تخصصی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به آمار تکان‌دهنده‌ای از وضعیت بانوان استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: استان اردبیل در بحث خودکشی زنان رتبه هشتم کشور را دارد و بر اساس آمار چهار ماه اول امسال 26 مورد از خودکشی‌ها منجر به فوت شده است.

موسوی رتبه اردبیل را در بحث طلاق یازدهم کشوری عنوان کرد و افزود: در بحث طلاق نیاز به آسیب‌شناسی و اختصاص بودجه پژوهشی به این حوزه داریم.

وی همچنین بر ایجاد مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق، خودکشی و دیگر آسیب‌های اجتماعی زنان تاکید کرد.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ازدواج‌های زیر 15 سال در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه ازدواج در سنین زیر 15 سال در استان اردبیل شایع شده و حدود 9 درصد ازدواج‌های استان در این سنین صورت می‌گیرد که این مسئله جزو آسیب‌های بزرگی محسوب می‌شود که تبعات آن در کوتاه مدت نمایان خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: تا زمانی که مشکلات به صورت علمی رصد نشود برطرف کردن آن به راحتی صورت نمی‌گیرد.


ویدیو : آمار تکان‌دهنده‌ از وضعیت بانوان استان اردبیل