آمار تاسف بار از مرگ ایرانیان در جاده‌ ها : پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: ۱۳ ...


پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: ۱۳ هزار و ۴۷۱ نفر در ۹ ماهه سال جاری جان خود را در حوادث جاده ای کشور از دست داده اند. خبرگزاری مهر: پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: ۱۳ هزار و ۴۷۱ نفر در ۹ ماهه سال جاری جان خود را در حوادث جاده ای کشور از دست داده اند.

در حوادث رانندگی ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۴۷۱ نفر جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات ۱۴ هزار و ۳۷۰  نفر بود ۶.۳ درصد كاهش یافته است. در این حوادث ۱۰ هزار و ۳۷۱ مرد و سه هزار و ۱۰۰ زن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اعلام پزشکی قانونی کشور در حوادث رانندگی نه ماهه امسال استان‌های فارس با یكهزار و ۱۴۷، خراسان رضوی با یكهزار و ۲۹ و تهران با یكهزار و ۲۵ فوتی به ترتیب بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۲۱، كهگیلویه و بویر احمد با ۱۴۴ و اردبیل با ۱۷۹ فوتی كمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

در این مدت ۲۳۹ هزار و ۲۲۷ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراكز پزشكی قانونی كشور مراجعه كردند كه از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۴۷ نفر مرد و ۶۷ هزار و ۹۸۰ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد كمتر شده است.

یادآور می‌شود از كل تلفات حوادث رانندگی نُه ماهه امسال هشت هزار و ۷۵۱ نفر در محورهای برون‌شهری، سه هزار و ۵۸۲ نفر در مسیرهای درون‌شهری، یكهزار و ۷۳ نفر در محورهای روستایی و ۶۵ نفر در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

در آذر سال جاری یكهزار و ۲۷۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد افزایش یافته است. از كل تلفات حوادث رانندگی این مدت ۹۸۹ نفر مرد و ۲۸۴ نفر زن بودند.

در آذر امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی كه به پزشكی قانونی مراجعه كرده‌اند، ۲۲ هزار و ۴۴۸ نفر بود كه نسبت به آذر سال گذشته ۱.۸ درصد كمتر شده است.


ویدیو : آمار تاسف بار از مرگ ایرانیان در جاده‌ ها