آماده باش مراکز درمانی در چهارشنبه سوری : معاون درمان وزارت بهداشت، از آماده ...


معاون درمان وزارت بهداشت، از آماده باش کامل بیمارستان ها و تیم های درمانی برای پذیرش مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد. خبرگزاری مهر: معاون درمان وزارت بهداشت، از آماده باش کامل بیمارستان ها و تیم های درمانی برای پذیرش مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

دکتر محمد آقاجانی با اعلام اینکه در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ نفر از هموطنان مصدوم شدند، گفت: بیشترین تعداد مصدومان در گروه سنی بین ۵ تا ۱۹ سال بوده و میانگین سنی آسیب دیدگان ۲۲.۴ سال بوده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بیشتر آسیب‌ها به دست و چشم واردشده است که در بعضی موارد غیرقابل جبران بوده و صدمات پایداری به همراه داشته است.

آقاجانی با اشاره به خدمات انجام‌شده در حوزه بیماران سوختگی در کشور گفت: در حال حاضر ۸۷۰ تخت سوختگی در کشور داریم که ۱۰۰ تخت از آن متعلق به آی سی یو ویژه سوختگی است.

وی اظهار داشت: براساس طرح سطح‌بندی خدمات درمانی، نیاز کشور به تخت سوختگی شامل ۲۰۰۰ تخت سوختگی و ۴۰۰ تخت BICU که امیدواریم در آینده نزدیک با تامین اعتبارات لازم این تعداد تخت را به حوزه درمان بیماران سوختگی کشور اضافه کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: از سال ۹۳ تاکنون هفت بخش ICU سوختگی در هفت استان راه‌اندازی شده است و روند احداث این تخت‌ها نیز تا سال آینده ادامه دارد که در آینده نزدیک فاصله با استاندارهای جهانی را کاهش خواهیم داد؛ همچنین از زمان آغاز طرح تحول سلامت تعداد تخت‌های ویژه بخش سوختگی بیمارستان‌های دولتی ۲۱۵ تخت افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پرداخت ۲۳ میلیارد تومان از هزینه بیماران سوختگی توسط وزارت بهداشت انجام‌شده است

آقاجانی درباره آمار سوختگی در شب چهارشنبه آخر سال گذشته گفت: ۱۹۸۵ نفر از کل مصدومان گزارش‌شده مذکر و بقیه مؤنث بودند و از نظر نتیجه حادثه ۷۹.۷ درصد موارد به‌صورت سرپایی در بخش اورژانس بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت بهبودیافته و مرخص شده‌اند و ۱۸.۷ درصد نیازمند بستری طولانی‌مدت بوده‌اند.

وی در پایان گفت: امسال نیز آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در میدان‌ها و نقاط پرتراکم شهری و ایمن، جهت امدادرسانی سریعتر به مصدومان مستقر خواهند بود و همچنین تمامی بیمارستان‌ها جهت پذیرش مجروحان و مصدومان احتمالی آمادگی کامل داشته و تمامی متخصصان مقیم در اورژانس‌های بیمارستان و تعیین تکلیف بیماران حضور خواهند داشت.


ویدیو : آماده باش مراکز درمانی در چهارشنبه سوری