آماده باش سازمان امور مالیاتی به خرده‌فروشان :           معاون مالیات بر ارزش ...



 

 

x سازمان امور مالیاتی , سازمان امور استخدامی , سازمان امور اداری و استخدامی

 

 

 

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مرحله بعدی فراخوان مالیات بر ارزش افزوده شامل گروه‌های باقی‌مانده از مشمولان بند ب ماده (96) قانون مالیات‌های مستقیم و نیز اشخاص حقوقی كه تاكنون مشمول نشده‌اند، می‌شود كه در فراخوان آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش فارس، محمد قاسم پناهی با اشاره به بسترسازی برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده در مورد خرده‌فروشان تصریح کرد: با توجه به تاكید به اجرای كامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، خرده‌فروشان نیز به طور قطع در آینده‌ای نه چندان دور مشمول این نظام مالیاتی خواهند شد.

بنابراین سازمان امور مالیاتی كشور مطابق ماده 71 قانون نظام صنفی و ماده 114 لایحه برنامه پنجم جهت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، با همكاری وزارت بازرگانی اقدام به برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر و آماده‌سازی این دسته از فعالان اقتصادی، به منظور استفاده از سامانه‌های فروش (صندوق فروش) نموده است.

وی همچنین درخصوص حذف مالیات بر درآمد درصورت اجرای مالیات بر ارزش افزوده گفت: اجرای مالیات بر ارزش افزوده، دلیلی برای حذف مالیات بر درآمد نخواهد بود؛ چراکه در حوزه مالیات بر مصرف، وصول درآمدهای مالیاتی از محل مصرف نهایی كالاها و خدمات در سطح جامعه خواهد بود و هر فرد از جامعه به میزان مصرف كالاها و خدمات، درصدی از قیمت‌ آنها را به عنوان مالیات در چارچوب نظام مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌نماید.

اما در حوزه مالیات بر درآمد هر فعال اقتصادی به میزان درآمد و سود و منفعت ناشی از عملكرد اقتصادی خود یا كسب درآمد و دارایی اتفاقی، درصدی را به عنوان مالیات در چارچوب مالیات بر درآمد می‌پردازد..../تحلیل:فارس


ویدیو : آماده باش سازمان امور مالیاتی به خرده‌فروشان