آماده‌باش برای برخورد با بدحجابی : رادان: گروه‌های خانگی رمالی بزودی دستگیرمی‌شوند، ...


رادان: گروه‌های خانگی رمالی بزودی دستگیرمی‌شوند، جمع‌آوری ماهواره‌ها با مجوز قضایی وتوام با اخلاق انجام می‌شود. جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای گفت: پلیس برای ورود به مشاعات مجوز قانونی گرفته است و ورود نیروهای پلیس به پشت‌بام‌ها و مراكزی كه تجهیزات دریافت ماهواره به صورت آشكار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضایی و توأم با اخلاق صورت می‌گیرد.

انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت , دنیا برای بچه دار شدن آماده نیست , نکاتی برای آماده شدن برای زایمان طبیعی

سردار احمدرضا رادان روز یكشنبه در حاشیه همایش «پلیس ملی زن و مواد مخدر» در جمع خبرنگاران درباره جمع‌آوری ماهواره‌ها اظهار كرد: جمع‌آوری تجهیزات دریافت ماهواره كار جدیدی از سوی نیروی انتظامی نیست و از چند سال گذشته آغاز شده است و در بحث جمع‌آوری تجهیزات دریافت ماهواره پیوند اخلاق را نیز حاكم كرده‌ایم. به طوری كه هر چند قانون به پلیس اجازه می‌دهد كه برای این موضوع پلیس ورود به منازل هم داشته باشد اما در حال حاضر تنها ورود به مكان‌هایی كه دیش ماهواره نمایان است وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در این رابطه اولویت اول پلیس جمع‌آوری دیش‌های آشكار است و پس از آن سایر دیش‌ها را جمع‌آوری خواهد كرد و فكر می‌كنم مردم نیز اجرای قانون را از پلیس می‌خواهند و پلیس نیز هیچ تردیدی در اجرای قانون نخواهد داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه جمع‌آوری تجهیزات ماهواره مربوط به منطقه خاصی نیست، افزود: در هر منطقه‌ای كه بیشتر از این تجهیزات استفاده شود پلیس آن منطقه را بیشتر مورد هدف قرار می‌دهد و در این رابطه نیز پلیس بسیار جدی است.

پلیس برای ورود به مشاعات و جمع‌آوری ماهواره‌ها مجوز قانونی دارد
گروه‌های خانگی رمالی شناسایی شده و در آینده دستگیر می‌شوند
باندهای بزرگ فالگیری و رمالی متلاشی شده است

رادان در پاسخ به سوالی درباره اینكه آیا ماموران پلیس می‌توانند در صورت نبودن صاحب‌خانه وارد پشت‌بام یا غیره برای جمع‌آوری این تجهیزات شوند، گفت: پلیس برای ورود به مشاعات هم مجوز قانونی گرفته است و ورود نیروهای پلیس به پشت‌بام‌ها و مراكزی كه تجهیزات دریافت ماهواره به صورت آشكار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضایی و توأم با اخلاق صورت می‌گیرد.

وی درباره برنامه پلیس با رمال‌ها اظهار كرد: متاسفانه موضوع رمالی به واسطه فضاهایی كه ایجاد می‌كند، گروه هدف خاصی ندارد و هم افراد كم‌سواد و بی‌سواد و در برخی موارد گروه‌های باسواد و صلاحیت‌دار هم می‌توانند درگیر چنین موضوعاتی شوند كه این موضوع به واسطه تسخیر روح و روان آنها است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: برخورد با فالگیرها، رمال‌ها و موضوعاتی از این قبیل به صورت جدی در دستور كار پلیس آگاهی و پلیس امنیت قرار دارد كه خوشبختانه در این رابطه باندهای بزرگی متلاشی شده است.

وی اضافه كرد: یكی از ماموریت‌های پلیس برخورد با افرادی است كه اقدام به رمالی، فالگیری و غیره می‌كنند و این موضوع پیگیری می‌شود البته یكسری گروه‌ها در این ‌رابطه شناسایی و دستگیر شدند و گروه‌های دیگر كه به عنوان گروه‌های خانگی محسوب می‌شوند، شناسایی شده و در آینده بسیار نزدیك دستگیر خواهند شد.

رادان خاطرنشان كرد: از مردم می‌خواهیم كه دقت داشته باشند و اینگونه افراد كه در قالب فالگیر، پیشگو و غیره افراد را تسخیر می‌كنند در واقع شیادانی هستند كه هیچ‌گونه دانسته‌ علمی را در چنته ندارند و اقدام به فریب دادن افراد عادی و حتی صلاحیت‌دار می‌كنند.

وی درباره برخورد با بدپوششی توسط پلیس هم گفت: موضوع امنیت اخلاقی موضوعی است كه با یك هجمه به سمت ناجا آغاز شد، اما امروز نه تنها این هجمه وجود ندارد بلكه مطالبه جدی مردم و مسئولان محسوب می‌شود و حتی نیروی انتظامی را زیر سوال می‌برند كه چرا به وظایف قانونی خود عمل نمی‌كنند.

رادان ادامه داد: طرح زمانی تشدید می‌شود كه سرریز‌هایی را در بعضی از نقاط كشور شاهد باشیم و طبیعتا اقدامات پلیس هم با توجه به وضعیت جامعه صورت می‌گیرد كه در این رابطه احساس مردم و مسئولان آن است كه یك مقدار سرریز در حوزه امنیت اخلاقی داشته‌ایم و گشت‌های پلیس آماده‌باش هستند و با مقوله بدپوششی و بدحجابی برخورد خواهند كرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره راه‌اندازی كلانتری زن هم گفت: وجود یك كلانتری كه بخواهد امور مربوط به زنان را در پایتخت انجام دهد هیچ چیزی را به دنبال نمی‌آورد چون موضوع جغرافیا و جابه‌جایی نفرات بسیار سخت و دشوار خواهد بود در نتیجه راه‌اندازی یك پلیس و كلانتری زن از اولویت‌های ما نیست اما در تمام كلانتری‌های تهران و برخی كلانتری‌های كلانشهرها از نیروهای زن استفاده می‌شود.

وی درباره پلیس زن در نیروی انتظامی هم گفت: یكی از مطالبات به حق مردم در نیروی انتظامی وجود نیروی زن در ماموریت‌های اخیر بوده است كه با حضور پلیس زن ماموریت‌های مختلف از جمله موضوعات خدماتی، امنیتی، مراقبتی، مقابله، پیشگیری و غیره انجام شد.

رادان با بیان اینكه پلیس زن در ایران از مرزها تا مناطق مختلف كشور حضور دارند، افزود: افتخارداریم كه در مرزهای زمینی و دریایی ماموران زن حضور دارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ویژگی پلیس زن در ایران این بوده است كه با حجاب كامل ثابت كرد كه حجاب محدودیت نیست بلكه مقبولیت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه به نظر می‌رسد پلیس‌های زن بیشتر در مسئولیت‌های اداری به كار گرفته می‌شوند، گفت: سیر مراحل بكارگیری جذب بانوان در نیروی انتظامی مانند مردان است و در زمان استخدام و انتقال پلیس زن به مراكز آموزشی، رشته‌ای و دسته‌ای خدمت آنان مشخص است.

رادان اقدامات پلیس‌های زن را در چندسال اخیر مطلوب ارزیابی كرد و افزود: به طور مثال در دوسال گذشته حضور ماموران پلیس زن در فرودگاه‌ها موجب شد كه نه تنها هیچ قاچاق مواد مخدری به كشور عربستان صورت گیرد بلكه عربستان هم هیچ بهانه‌ای در بحث حجاج نداشته باشد.

4 درصد دستگیرشدگان موادمخدر را زنان تشكیل می‌دهند
بهره‌گیری از پلیس زن پاسخگویی به مطالبات جامعه است

رادان در همایش ملی پلیس زن و مبارزه با موادمخدر جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه در حال حاضر بیشتر ماموریت‌های پلیس با حضور زنان پلیس انجام می‌شود، افزود: امروز پلیس‌های زن در مرز حضور دارند و به عنوان كنترل‌كننده خروج نقش‌آفرینی می‌كنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار كرد: مقوله شبیخون فرهنگی به عنوان یك موضوعی كشور را مورد هدف قرار داده است اما بعضی از ما این موضوع را جدی نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینكه یكی از مقوله‌های شبیخون فرهنگی موضوع رواج موادمخدر سنتی و صنعتی است، افزود: در شبیخون فرهنگی دشمنان باورهای دینی و ارزشی ما را مورد هدف قرار داده‌اند كه محصول آن فروپاشی خانواده است و زمانی كه خانواده در جامعه از بین رود، دیگر نمی‌توان از آن جامعه ارزش‌ها، باورها و اهداف كوتاه یا بلندمدت را طلب كرد.

رادان خاطرنشان كرد: در كشور ما زنان به دلیل هوشمندی خاصی كه دارند كمتر به صورت مستقیم از سوی موادمخدر مورد آسیب قرار می‌گیرند به طوری كه تنها 4 درصد از دستگیرشدگان در حوزه موادمخدر زنان هستند.

وی خاطرنشان كرد: زنان به صورت غیرمستقیم از سوی موادمخدر مورد آسیب قرار می‌گیرند به طور مثال یك مرد معتاد در خانواده بیشترین آسیب را به همسرش وارد می‌كند و آن زن دچار افسردگی، سرخوردگی، عدم امید به آینده و غیره می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به لزوم پیشگیری و مقابله به عنوان یك اصل تاكید كرد و افزود: كلیه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به موضوع اولویت پیشگیری در مقابله به عنوان یك اصل توجه كند.

رادان درباره نقش پلیس زن هم گفت: بهره‌گیری از پلیس زن پاسخگویی به مطالبات جامعه بوده است و در این راستا هر سازمان و نهادی كه بتواند پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد علاوه بر آن كه اثر اقدامات خود را در جامعه خواهد دید موجب بیشتر شدن احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی در عین حال تصریح كرد: البته باید توجه كرد كه در موضوع پلیس زن نیز ملاحظاتی داشته باشیم به طور مثال خانم‌ها با توجه به اینكه قدرت عاطفی بیشتری نسبت به مردان دارند می‌توانند نقش بسزاتری در موضوع پیشگیری و مشاوره نسبت به مردان داشته باشند. همچنین زنان در حوزه مشاوره هم تاثیرگذارتر از مردان هستند.

منبع : ایسنا


ویدیو : آماده‌باش برای برخورد با بدحجابی