آلودگی هوای تهران موجب پیری زودرس می‌شود! :       شهبازی تصریح كرد: سالمندان ...



 

 

آلودگی هوای تهران , شاخص آلودگی هوای تهران , میزان آلودگی هوای تهران

 

شهبازی تصریح كرد: سالمندان باید هر روز به طور منظم و به فراخور استفاده از ماسك‌های سه لایه، آنانرا تعویض كنند زیرا این نوع ماسك به دلیل جذب بسیار خوب آلاینده‌ها بسیار زود كثیف می‌شوند.

 

 

فارس: یك كارشناس سالمندان گفت: آلودگی هوای پایتخت به دلیل وجود آلاینده‌های مضر باعث پیری زودرس می‌شود.

 

شهین شهبازی اظهار داشت: آلودگی روزهای اخیر پایتخت به دلیل افزایش آلاینده‌های مضر بسیار در پیری زودرس تاثیر‌گذار است كه در این راستا باید از مواد غذایی مانند ویتامین‌های A، C، E و D كه شامل مركبات، میوه‌های زرد‌ رنگ و بادام خام است افراد سالمند استفاده كنند.

 

* سالمندان در هوای آلوده بیشتر آب بیاشامند

 

وی با بیان اینكه بیماری‌های قلبی و ریوی از شایع‌ترین مشكلات در سالمندان در هوای آلوده پایتخت به حساب می‌آیند، افزود: در این راستا سالمندان حس تشنگی بسیاری در این روزهای آلوده به آنان دست می‌دهد كه باید هر 2 تا 3 ساعت آب بیاشامند.

 

شهبازی اظهار داشت: سالمندان باید در این روزهای آلوده از آب خالص استفاده كنند زیرا آب میوه و چای به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین آب خالص شود.

 

* سالمندان از ماسك‌های سه لایه استفاده كنند.

 

این كارشناس سالمندان با اشاره به اینكه حد‌المقدور سالمندان در این روزهای آلوده پایتخت به هیچ وجه در سطح خیابان‌ها رفت و آمد نكنند، گفت:‌ در صورت رفت و آمد اجباری در سطح شهر باید سالمندان از ماسك‌های سه‌لایه استفاده كنند و از ماسك‌های كاغذی استفاده نشود كه جذب مواد آلاینده آنان بسیار پایین است.

 

شهبازی تصریح كرد: سالمندان باید هر روز به طور منظم و به فراخور استفاده از ماسك‌های سه لایه، آنان را تعویض كنند زیرا این نوع ماسك به دلیل جذب بسیار خوب آلاینده‌ها بسیار زود كثیف می‌شوند.

 

* سالمندان به محل‌های پر ازدحام تردد نكنند

 

وی با بیان اینكه سالمندان باید در این روزهای آلوده حدالمقدور از تردد محل‌های پر ازدحام همچون بهشت زهرا(س) خودداری كنند، افزود: در این راستا سالمندان باید از تردد در محل‌های دیگری همچون زمین‌های بازی خودداری كنند زیرا گرد و خاك این روزهای اخیر كه در كف و بالای سطح شهر وجود دارد مملو از میكروب‌های فعال است.

 

شهبازی اظهار داشت: سالمندان در این روزهای اخیر به طور جد از مصرف كنسرو و غذاهای آماده بیرون خودداری كنند، گفت: در این روزهای آلوده سالمندان بهتر است از غذاهای سنتی كه در منازل تهیه می‌شود مصرف كنند.

 

*مصرف آب انار و زردچوبه برای رقیق كردن خون

 

شهبازی با بیان اینكه در این روزهای آلوده پایتخت گردش خون افراد به خصوص سالمندان غلظت می‌یابد كه افزایش غلظت خون در بدن باعث كند شدن حركت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود، افزود: در این راستا سالمندان باید از مواد خوراكی همچون زرد‌چوبه و آب انار كه باعث رقیق و صاف شدن خون می‌شود استفاده كنند زیرا آلاینده‌های مضر آلودگی پایتخت باعث غلظت خون و در نهایت انسداد عروق و منتهی به سكته قلبی می‌شود.

 

این كارشناس سالمندان خاطرنشان كرد: آلودگی هوای پایتخت بسیار در پیری زودرس تأثیر‌گذار است كه باید در این راستا سالمندان از روغن زیتون جهت چرب كردن پوست خود بهره گیرند و در نهایت در صورت خارج شدن از منازل خود در محیط آلوده با بینی خود كه دارای پرزهای فیلتر مانند جهت تصفیه هوا است بیشتر از دهان برای تنفس استفاده كنند./عصرایران


ویدیو : آلودگی هوای تهران موجب پیری زودرس می‌شود!