آلبرایت: زنانی که به کلینتون رای ندهند به جهنم خواهند رفت : کمپین کلینتون با ...



کمپین کلینتون با توجه به پیشتازی کمپین سندرز در جذب جوانان آمریکایی برای جدا کردن صف مردان و زنان تلاش می کند.

هیلاری کلینتون و حامیانش از ابراز نگاه جنسیتی برای پیش افتادن در رقابت درون حزبی در حزب دموکرات بهره می گیرند و از سویی حامیان او در حزب دموکرات زنان را تشویق و ترغیب به رای دادن برای انتخاب نخستین رییس جمهور زن می کنند و از سوی دیگر خود کلینتون در سخنرانی های خود زنان جوان آمریکا را به رای دادن به خود تشویق می کند.

به گزارش عصر ایران با گرم تر شدن تنورانتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخاب نامزد نهایی دو حزب سیاسی عمده آمریکا و با نزدیک شدن به دومین ایستگاه انتخابات درون حزبی دموکرات ها و جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر – سه شنبه همین هفته- حضور زنان جوان در کمپین حمایت از برنی سندرز رقیب هیلاری کلینتون برای انتخابات درون حزبی دموکرات ها، کمپین هیلاری را به تکاپو انداخته است و یکی از روش های آنها برای عقب نماندن از رقیبی که به شدت در نظرسنجی ها در حال رشد است، استفاده از رویکرد جنسیتی برای تشویق زنان و دور نگه داشتن آنها از کمپین سندرز است.

کمپین هیلاری کلینتون این روزها با یک مشکل عمده روبروست و آن این است که بسیاری از زنان جوان بر خلاف پیش بینی ها جذب کمپین سندرز شده اند و ناظران از یک انقلاب در جامعه آمریکا در این باره سخن می گویند.

از سوی دیگر در افکار عمومی آمریکا این مساله مطرح شده است که کمپین هیلاری محل تجمع و حمایت پیرزنان از بانوی اول و وزیر امور خارجه اسبق آمریکا است و بیشتر جوانان از کمپین سندرز حمایت می کنند.

این مساله در هفته های گذشته حتی در سخنرانی های این دو رقیب سیاسی نیز مشهود است . در سخنرانی های سندرز جمعیت قابل توجهی از حاضرا ن را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند در حالی که در سخنرانی های هیلاری حامیان او غالبا از میانسالان هستند.

روز شنبه مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه دولت بیل کلینتون  در سخنانی در حمایت کلینتون در جمع حامیانش در شهر کنکورد ایالت نیوهمپشایر به این نکته واکنش نشان داد و از زنان خواست به هیلاری به عنوان نخستین بانوی رییس جمهور رای دهند. او انقلاب را از این زاویه معنا کرد که نخستین بانوی سیاسی آمریکا به کاخ سفید راه یابد. آلبرایت گفت:" مردم از انقلاب صحبت می کنند. چه انقلابی می تواند مهم تر از انتخاب نخستین زن به عنوان رییس جمهوری آمریکا باشد. زنان جوان آمریکا شما باید کمک کنید که این انقلاب صورت بگیرد."

سخنرانی روز شنبه آلبرایت در جمع حامیان هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون , کلینتون , بیل کلینتون



او در ادامه حتی برای هیجانی کردن موضوع پا را کمی فراتر گذاشت و برای شور دادن به سخنان خود با تاکید به زنان برای حمایت و رای به کلینتون ، گفت : در جهنم جایی ویژه برای زنانی است که به کلینتون رای ندهند."

این سخنان آلبرایت جنجالی شد و کمپین سندرز ، کمپین رقیب را به استفاده از ادبیات و نگاه جنسیتی برای رای جمع کردن از زنان متهم کرد.

همزمان روز جمعه یکی از حامیان فمنیست هیلاری کلینتون در مصاحبه ای با شبکه " HBO  "  علاقه زنان جوان به کمپین سندرز را از نگاه و دید جنسیتی تحلیل کرد که با توجه به واکنش های این اظهاراتش در نهایت مجبور شد عذرخواهی کند.

خانم "گلوریا اشتِینم " نویسنده فمنیست آمریکایی در این مصاحبه درباره دلایل حمایت بیشتر زنان جوان از سندرز گفت که این زنان بنا به دلایل روان شناختی به دنبال همسالان مرد خود هستند و به همین خاطر بیشتر به سمت کمپین سندرز می روند.

او گفت:" مردان وقتی پا به سن می گذارند به دلیل اینکه قدرت بیشتری نصیب شان می شود محافظه کار تر می شوند. زنان اما رادیکال تر می شوند چون با افزایش سنشان قدرت شان را از دست می دهند. به همین دلیل زنان با افزایش سنشان ممکن است فعال تر شوند؛ اما وقتی زنان جوان تر هستند بیشتر دنبال پسرها هستند و اینکه آنها چه کار می کنند ؟ خب پسرها بیشتر با سندرز هستند و به همین دلیل خانم های جوان هم به سمت پسرها می روند."

این سخنان بازتاب زیادی داشت تا اینکه او روز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود با ارایه یک توضیح از برداشت اشتباه زنان جوان از گفته هایش عذرخواهی کرد و نوشت: ممکن است از مصاحبه روز جمعه من این طور برداشت شود که زنان جوان در سیاست جدی نیستند و بینش و ترجیحات سیاسی ندارند. ولی من در آن مصاحبه عکس این مطلب را گفتم . من گفتم : زنان جوان فعال هستند. آنها مشی محافظه کاری کمتری دارند غالبا دختران جوان با کلی قرض و قوله از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و.. اما در آمریکا یک زن به طور متوسط در طول عمرش 1 میلیون دلار کمتر از یک مرد دریافتی و حقوق می گیرد. اما نکته اصلی فراتر از اینکه زنان جوان بیشتر به کمپین سندرز یا هیلاری جذب شده اند؛ به نظر من این است که زنان جوان هم اینک در جامعه آمریکا بسیار بیش از گذشته جذب فعالیت های مدنی و سیاسی و فمنیستی شده اند.

هیلاری کلینتون نیز روز یکشنبه در مصاحبه ای با برنامه هفتگی شبکه خبری " ان بی سی" آمریکا در حمایت از اظهارات آلبرایت  درباره به جهنم رفتن زنانی که به کلینتون رای ندهند، گفت:" آلبرایت تجربه دهه ها زندگی سیاسی و اجتماعی را دارد که از نظر من بسیار ارزشمند و قابل احترام است. من او را تحسین می کنم و فکر می کنم می خواسته به زنان یادآوری و تاکید کند که مبارزه برای حقوق شان پایان نیافته است و زنان باید تا زمان رسیدن به مطالبات و خواست های خود به این مبارزه ادامه دهند.

 

 اخبار  بین المل  - عصر  ایران


ویدیو : آلبرایت: زنانی که به کلینتون رای ندهند به جهنم خواهند رفت