آقای پولانسکی، همچنان در دادگاه +عکس : رومن پولانسکی در ادامه رسیدگی به پرونده ...


رومن پولانسکی در ادامه رسیدگی به پرونده تجاوز به دختری نوجوان روز گذشته در دادگاهی در لهستان حضور یافت تا شرایط استرداد او به آمریکا بررسی شود. فرارو: رومن پولانسکی فیلمساز متولد لهستان و مقیم فرانسه که از سال ۱۹۷۷ به اتهام داشتن رابطه با دختری ۱۳ ساله از سوی پلیس آمریکا تحت تعقیب است دیروز در ادامه بررسی این پرونده در دادگاه "کراکوف" در لهستان حضور یافت. پولانسکی در همان زمان پس از دریافت احضاریه و پیش از برگزاری دادگاه از آمریکا به اروپا گریخت و دیگر به آمریکا سفر نکرد.

در اواخر اکتبر سال قبل زمانی که پولانسکی برای حضور در گشایش موزه در ورشو حضور داشت، مقام‌های آمریکایی با مقام‌های لهستانی برای دستگیر کردن او تماس گرفتند. این کارگردان ۸۱ ساله توسط دادستانی شهر کراکوف بازجویی شد، اما بازداشت نشد.

آن زمان توماژ نالژ، مشاور رئیس جمهور لهستان گفت که پیگیری برای دستگیری فرزند هولوکاست در مراسم افتتاح موزه یهودیان که قرار است قرن‌ها آرامش یهودیان در لهستان پیش از هولوکاست را بازتاب دهد، عملی نامناسب است. او گفت که از نگاه تاریخ لهستان این اقدام جهالت محض است. پولانسکی مادرش را در هولوکاست از دست داد و خودش به کمک مدارک جعلی که او را غیر یهودی نشان می‌داد، جان به‌در برد.

دادستان عمومی لهستان در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که به دلیل آنکه از زمان وقوع جرم مدت زیادی گذشته است، لهستان نمی‌تواند پولانسکی را به آمریکا بازگرداند. او در سال ۲۰۰۹ نیز پس از سفر به شهر زوریخ سوئیس برای دریافت جایزه‌اش در یک جشنواره فیلم بازداشت شد، ولی قرار استرداد او رد شد و پولانسکی سرانجام اجازه یافت که به فرانسه بازگردد.

مقامات قضایی آمریکا رومن پولانسکی را متهم می‌کنند که در سال ۱۹۷۷ در جریان یک مهمانی شبانه در ویلای جک نیکلسون، هنرپیشه نامی هالیوود، از دختری ۱۳ ساله به نام سامانتا گایمر سوءاستفاده جنسی کرده است.

این عمل طبق قوانین ایالت کالیفرنیا تجاوز به فرد زیر سن قانونی به شمار می‌آید. رومن پولانسکی در ۱۵ آوریل ۱۹۷۷ با شکایت والدین خانم گایمر دستگیر شد. او در دادگاه به جرم خود اقرار کرد و به سه ماه زندان محکوم شد.

اما پس از ۴۲ روز با سپردن وثیقه آزاد شد و سپس بدون اجازه مقامات قضایی در ۳۱ ژانویه ۱۹۷۸ به فرانسه پرواز کرد. دادگاه کراکوف در حال حاضر باید برای استرداد کارگردان 81 ساله به امریکا تصمیم گیری کرده و حکم نهایی را به وزارت دادگستری این کشور ارجاع دهد.

دادگاه , دادگاه سعید طوسی , مذاکرات مستقیم آقای عبدی

دادگاه خانواده , آقای تبلیغ , آقای دوربینی

آقای حکایتی , دادگاه لاهه , حکم دادگاه سعید طوسی

آقای گل جهان , آقای خاص , آقای هالو

مستند آقای نخست وزیر , دادگاه مطبوعات , آقای گل

تتلو در دادگاه , امیر تتلو در دادگاه , دادگاه امیر تتلو

آقای نخست وزیر , مذاکرات آقای عبدی , آقای گل فوتسال جهان





ویدیو : آقای پولانسکی، همچنان در دادگاه +عکس