آقای وزیر؛ بقیه فدراسیون‌ها به افکار نو نیاز ندارند؟ : وزیر ورزش و جوانان درحالی ...



مستند آقای نخست وزیر , آقای نخست وزیر , گیاهانی که به نور نیاز ندارند

وزیر ورزش و جوانان درحالی اعلام کرد که ریاست بیش از دو دوره در فدراسیون فوتبال زیبنده علی کفاشیان نیست که برخی روسای فدراسیون‌های دیگر ایران عمر ریاست‌شان به ۲۰ سال هم می‌رسد!

به گزارش مهر، محمود گودرزی روز جمعه میهمان حضوری برنامه ورزش و مردم بود و صحبت‌های عجیبی را درباره ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال مطرح کرد. وزیر ورزش تاکید داشت که ۸ سال فرصت کافی برای کفاشیان بوده تا برنامه‌ها و افکارش را در فدراسیون فوتبال پیاده کند و حالا این فدراسیون نیاز به افکار و رئیس تازه دارد.

گودرزی البته صحبت‌هایش را جوری مطرح کرد که دخالت محسوب نشود و به نوعی دست رسانه‌ها را در نقد حرف‌هایش ببندد. گودرزی که سعی داشت با مثال زدن دوران کاری رئیس جمهور، افکار را به سمت دیگری سوق بدهد، گفت: دوره ریاست جمهوری هم دو دوره چهار ساله است. در اساسنامه‌ای که ادعا می‌شود به تصویب دولت رسیده، فقط دو دوره ریاست برای فدراسیون فوتبال ذکر شده است. کفاشیان هم استحضار دارد که این دو دوره را به اتمام رسانده است.

وی ادامه داد: به نظرم یک مدیر در دو دوره چهار ساله می تواند برنامه هایش را اجرایی کند. شرایط باید برای دیگران که افکار نوتر دارند فراهم شود و یا این بچرخد تا جریان تازه ای وارد شود. دو دوره، سه دوره یا چهار دوره ریاست در یک فدراسیون زیبنده کشوری نیست که ریاست جمهوری در آن دو دوره است!

نکته عجیب اینجاست که وزیر ورزش و جوانان درست در برنامه‌ای نسبت به ریاست بیش از دو دوره‌ای کفاشیان در فدراسیون فوتبال ایراد گرفته که تهیه کننده و مجری این برنامه که روبرویش و در فاصله دو قدمی اش نشسته بود، خودش رئیس فدراسیون هاکی است.

بهرام شفیع که بازنشسته سازمان صدا و سیماست، همزمان ریاست فدراسیون هاکی را هم بر عهده دارد و در حال حاضر سومین دوره فعالیتش در این فدراسیون را سپری می‌کند. شفیع در واقع آخرین فردی بود که به عنوان رئیس فدراسیون هاکی در این فدراسیون آغاز به کار کرد. وی بعد از اینکه اولین دوره چهار ساله ریاست خود را به پایان رساند، آذرماه سال ۱۳۸۸ در مجمع انتخاباتی فدراسیون هاکی برای دومین دوره رئیس این فدراسیون شد و در سال ۱۳۹۲ باز هم ریاست این فدراسیون را از آن خود کرد تا دهمین سال کارش را در هاکی پشت سر بگذارد.

گودرزی در همین برنامه نام محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال را آورد و گفت که امیدوار است این رشته نه تنها به کسب سهمیه المپیک، که به سکوی این رویداد بزرگ ورزشی فکر می‌کند. داورزنی هم از جمله روسای فدراسیونی است که سومین دوره کاری خود را پشت سر می‌گذارد و البته وزیر هیچ صحبتی در این‌باره از وی به میان نیاورد.

علاوه بر داورزنی، هستند روسای دیگری که سالیان سال و برای دوران متوالی در فدراسیون‌های خود مشغول به کار هستند و هیچکس توجهی به آنها ندارد. مهدی هاشمی در تیراندازی، ناطق نوری در بوکس، محمود مشحون در بسکتبال، محمود خسروی وفا در فدراسیون جانبازان و معلولان، محمدرضا مقصودلو در فدراسیون کبدی و محمد پولادگر در فدراسیون تکواندو هم از جمله روسایی هستند که چندین دوره متوالی در فدراسیون‌های خود مشغول به کار هستند و مشخص نیست چرا وزارت ورزش نیازی به «افکار نو» در این مجموعه‌ها احساس نمی‌کند!

از سوی دیگر وزیر ورزش در شرایطی تاکید داشت که ماجرای فوتبال با بقیه فدراسیون ها متفاوت است که برخی از کشورهای صاحب سبک فوتبال در دنیا روسای فدراسیونی با سالها ریاست دارند. کشورهایی مثل آلمان، ژاپن و ... روسای فدراسیون‌هایی دارند که سالهاست بر صندلی ریاست نشسته اند و البته وزیر ورزش شان هم کاری به فوتبال ندارد و سرش به کار خودش است.

به نظر می رسد وزیر ورزش هنوز ته دلش با فوتبال صاف نیست و دنبال‌رو سیاست هایی است که در مدت حضورش برای فوتبال داشته و قصد ندارد به این رشته پرطرفدار نگاه مهربانتری داشته باشد.

 

اخبار ورزشی - مهر


ویدیو : آقای وزیر؛ بقیه فدراسیون‌ها به افکار نو نیاز ندارند؟