آقای نماینده! با ابطال گرین کارت چیزی عوض نشده است! :       «نماینده‌ای در ...



 

 

گرین کارت , میلیاردر شدن آقای کارت خواب , رفوگری فرش گرین کارت

 

«نماینده‌ای در مجلس گرین کارت دارد. » این جمله‌ای بود که برای اولین بار در چند ماه اخیر توسط دکترعماد افروغ مطرح شد و جنجال‌های بسیاری را برانگیخت.

افکار عمومی از خود می‌پرسید چگونه است که ثبت نام برای لاتاری و گرفتن گرین کارت بنابر اعلام نیروی انتظامی جرم محسوب می‌شود اما یک نفر معلم اخلاق و سیاسی که وظیفه حمایت از حقوق مردم در قوه مقننه را برعهده دارد بدون هیچ برخوردی گرین کارت دارد!

ماجرا از آنجا آغاز شد که اولین بار دکتر عماد افروغ نماینده سابق مردم تهران در مجلس هفتم در یک گفت‌و‌گوی خبری راجع به «گرین کارت» یک نماینده سخن گفت و در ارائه نشانی از او گفت که این نماینده «وکیل‌الدوله» است.

افروغ این سخنان را در گفتگو با شفاف تایید کرد و گفت: «اسم این نماینده را از آقای مطهری و دیگر نمایندگان منتقد دولت بپرسید. شما مطمئن باشید که یکی از نماینده‌های مجلس گرین کارت دارد و خودش نیز عنوان کرده که گرین کارت دارد.»

در حالیکه که افروغ از گفتن نام این نماینده گرین کارت دار خودداری کرد اما در پی همین نشانی‌ها، سایت‌های خبری اعلام کردند که نماینده مورد نظر کسی نیست جز مرتضی آقاتهرانی استاد اخلاق سابق هیات دولت! و عضو جبهه پایداری.

انتشار خبر گرین کارت داشتن این عضو امروز جبهه پایداری که در بین نمایندگان مجلس تنها نماینده‌ای بود که به واسطه درس اخلاقی که در هیات دولت می‌گفت، ‌ هر هفته سری به دولت می‌زد و در طی سال‌های نمایندگی‌اش ضمن حمایت از دولت، ‌ تلاش می‌کرد میانه نامناسب دولت و حوزه را برطرف کند، سوالات زیادی را برانگیخت.

بر اساس اسنادی که این سایت‌ها منتشر کردند آقا تهرانی در یکی از گفت‌و‌گو‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگار «رادیو گفت‌و‌گو» درباره اینکه آیا به کانادا رفته است، گفت: «خیلی کم می‌روم چون لب مرز خیلی اذیتم می‌کنند با وجود اینکه ما همدیگر را خوب می‌شناختیم و علیرغم اینکه گرین کارت هم داشتم.»

سندی که آقا تهرانی نه تنها بعد از گذشت چند ماه از این ماجرا آن را تکذیب کرد بلکه در یک گفتگوی خبری با افتخار اعلام کرد، گرین کارت داشته است اما باطل شده وبا دعوت به تقوا گفت: «باید از افرادی که درباره گرین کارت داشتن من سخن گفتند، پرسید که ایا اصلا کارت باطل شده من را دیده‌اند یا خیر؟ اصلا آن‌ها می‌دانند که من در آمریکا چکار می‌کردم؟ واقعا این افراد از چه چیزی فرار می‌کنند و هدفشان چیست؟!»

وی همچنین ادامه دارد: «کسی که شهروند امریکا می‌شود و اصطلاحا» سیتی زن شیپ «می‌گیرد، باید در برابر پرچم این کشور قسم بخورد که مدافع حقوق آمریکا باشد. شاید این افرادی که این مسائل را به من نسبت می‌دهند، واقعا در برابر پرچم آمریکا سوگند خورده باشند؛ وگرنه من تنها در برابر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سوگند خورده‌ام.»

دبیرکل جبهه پایداری تاکید کرد: «با هر کس که تابعیت دوگانه دارد باید برخورد شود و بین من و هیچ شهروند دیگری تفاوتی نیست.»

و سرانجام با این سخنان آقا تهرانی، این مساله که وی گرین کارت داشته است، توسط خود وی تایید شد.!

نکته جالب توجه اینجاست که حتی اگر سخنان دبیر کل جبهه پایداری درباره ابطال گرین کارت، پذیرفته شود، با توجه به سخنان وی در صحبت‌های رادیویی که قبلا کرده بود و گفته بود: «وقتی در دولت دهم استاد اخلاق بودم،» گرین کارت «داشتم» و با توجه به سخنان اخیر آقاتهرانی که به داشتن گرین کارت در یک تریبون رسمی اعتراف کرد، از آنجایی که آقا تهرانی از سال ۸۶ وارد مجلس شده است و از سال ۸۴ به عنوان معلم اخلاق در خدمت دولت نهم و در ادامه آن دهم بوده است، پس در یک بازه زمانی یعنی حداقل از سال ۸۶ تا اواخر ۸۸ که مدتی از فعالیت دولت دهم گذشته بود، با داشتن گرین کارت! در مجلس به مردم خدمت می‌کرده است و در نتیجه اصل ماجرا‌‌ همان است که بود.!

مرتضی آقا تهرانی با وجود اینکه تاکید می‌کند باید بین او و هیچ شهروند دیگر، تفاوتی قائل نشد و باید با کار غیر قانونی برخورد کرد، اصلا اشاره‌ای به این ماجرا نکرد که درباره آن دورانی که گرین کارت وی باطل نشده بود و حضور وی در مجلس غیرقانونی محسوب می‌شد، چه تصمیمی باید اتخاذ شود؟ آیا چون یک فعالیت غیر قانونی مشمول گذشت زمان شده است باید فراموش شود و اقدامات قانونی در رابطه با آن صورت نگیرد؟

آیا بهتر نیست دبیر کل جبهه پایداری به جای این همه سر و صدا، حداقل به اشتباه چند ساله خود اعتراف کند و از مردم عذر خواهی کند؟

البته شاید نماینده تهران، داشتن گرین کارت را غیر قانونی نمی‌داند و با سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه که اعلام کرده بود: «داشتن گرین کارت غیر قانونی است» مخالف است که در این صورت باید مخالفت خود با سخنان مهمانپرست اعلام کند و با شجاعت بگوید که داشتن گرین کارت از نظر ایراد قانونی ندارد و حتی حاضر است همین الان هم با تمدید گرین کارت، در مجلس بماند!

بی‌تردید، افکارعمومی و بخصوص مردم تهران که آقاتهرانی را روانه مجلس کرده‌اند، دراین زمینه از وی پاسخ روشن و قاطع می‌خواهند و با بازی با کلمات و مظلوم نمایی در این باره با این عنوان که رسانه‌ها در این زمینه جریان سازی کرده‌اند، کاری از پیش نخواهد رفت.

معلم اخلاق دولت یا باید اشتباه خود را بپذیرد و از آن اظهار پشیمانی کند و یا باید از کاری که معتقد است، قانونی است دفاع کند و دلایل خود را برای این منطق ارائه دهد، نه اینکه رسانه‌ها را که زبان گویای مردم هستند و وظیفه آن‌ها اطلاع رسانی به مردم است به تقوا دعوت کند!.../شفاف


ویدیو : آقای نماینده! با ابطال گرین کارت چیزی عوض نشده است!