آقای احمدی نژاد! باورهای شیعی را خرج هوگو چاوز نکنید+واکنش علما به پیام تسلیت احمدی نژاد :



واکنش جالب الیزابت ترودو به نامه احمدی نژاد به اوباما , پیام اصولگرایان به احمدی نژاد , آب بینی احمدی نژاد تابوت چاوز

آقای احمدی نژاد! باورهای شیعی را خرج هوگو چاوز نکنید

شیعیان عقیده دارند که حضرت امام زمان (عج) در آخر الزمان به عنوان "انسان کامل" ظهور می کنند و همچنین جمعی از صالحان خاص و مقربان درگاه الهی ، بعد از مرگ شان ، بار دیگر "رجعت" خواهند گشت و در رکاب امام عصر(عج) به تحقق آرمان نهایی بشریت ، یعنی صلح و عدالت ، همت خواهند گمارد. حال رئیس جمهور اسلامی ایران ، درباره هوگو چاوز ، چنین می نویسد: «تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.»

عصرایران - محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور اسلامی ایران ، در پیامی پر سوز و گداز ، در گذشت هوگو چاوز ، رئیس جمهور فقید ونزوئلا را تسلیت گفت.

ایران و ونزوئلا ، دو کشور دوست هستند و احمدی نژاد و چاوز نیز ، در طول 7.5 سال اخیر ، روابط دوستانه شخصی نیز پیدا کرده اند.از این روست که صدور پیام تسلیت از سوی احمدی نژاد به مناسبت درگذشت یک دوست قدیمی ، هم قابل انتظار بود و هم باید صورت می گرفت. لذا نه تنها بر اصل صدور این پیام نقدی نیست ، بلکه اقدامی شایسته و بایسته نیز بود.

آنچه در پیام سیاسی - عاطفی احمدی نژاد مورد انتقاد است ، وارد کردن مباحث اعتقادی شیعه در آن است.

شیعیان عقیده دارند که حضرت امام زمان (عج) در آخر الزمان به عنوان "انسان کامل" ظهور می کنند؛ ایشان را حضرت عیسی (س) همراهی خواهند کرد . همچنین جمعی از صالحان خاص و مقربان درگاه الهی ، بعد از مرگ شان ، بار دیگر "رجعت" خواهند گشت و در رکاب امام عصر(عج) به تحقق آرمان نهایی بشریت ، یعنی صلح و عدالت ، همت خواهند گمارد. 

حال رئیس جمهور اسلامی ایران ، درباره هوگو چاوز ، چنین می نویسد: «تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.»

قطعاً احمدی نژاد حق دارد به عنوان رئیس جمهور ، درگذشت همتای خارجی اش را در قالب عرف شناخته شده بین المللی و با توجه به سطح روابط دو جانبه ، تسلیت بگوید و حتی در آیین خاک سپاری اش نیز شرکت کند ، ولی نه او و نه هیچ کس دیگری حق ندارد ، اعتقادات شیعی را در قالب تعارفات سیاسی و عاطفی حراج کند و حکم بلاتردید دهد که هوگو چاوز ، رجعت خواهد کرد و در کنار حضرت مسیح(س) و «تنها باقیمانده از نسل پاکان،انسان کامل» که از نظر شیعه ، امام عصر (عج) است ، به تحقق عدالت در جهان کمک خواهد کرد.

مگر احمدی نژاد دارای چه صلاحیت عرفانی سترگی است که تشخیص بدهد چاوز بعد از مرگ باز خواهد گشت و در رکاب حضرت مهدی موعود(عج) به تحقق عدالت جهانی کمک خواهد کرد؟!احمدی نژاد ، فقط یک رئیس جمهور و فقط یک صاحب منصب سیاسی است و لاغیر.

چوب حراج زدن بر باورهای دینی و مذهبی ، آن هم به بهانه مرگ یک رئیس جمهور آمریکای لاتین -که سوابق غیر دینی اش بر همه آشکار است - هرگز قابل قبول و اغماض نیست.

اولین واکنش علما به پیام تسلیت احمدی نژاد: عزای عمومی برای مرگ چاوز اشتباه است / "رجعت" چاوز وجه شرعی ندارد

یک استاد حوزه اعتقاد دارد که اعلام شدن عزای عمومی برای چاوز در کشور یک حرکت اشتباه بوده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه با درست نداستن ادعای رئیس جمهور در مورد رجعت چاوز همراه با حضرت مسیح و امام عصر گفت: اینگونه صحبت کردن  نه وجه شرعی داد و نه وجه قانونی.

این استاد حوزه افزود: این سخنان نظر شخصی رئیس جمهور است و بهتر بود می‌گفتند که چاوز در مسیر  حضرت عیسی گام بر می‌داشت و در راه این پیامبر الهی زندگی کرده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی با  اشتباه خواندن اعلام کردن عزای عمومی برای یک فرد خارجی در کشور تصریح کرد: درست است که چاوز دوست و همراه ایران بوده است و در راه مقابله با استکبار قدم برداشته است، ولی اعلام کردن عزای عمومی برای ایشان یک حرکت اشتباه بود.

وی افزود: این حرکت هم از آن دسته از تندروی‌هایی است که در جامعه ما اتفاق می‌افتد. این حرکت کار خوبی نبود و شاید بازی سیاست باعث شده است در ایران از سوی رئیس جمهور عزای عمومی اعلام شود.


ویدیو : آقای احمدی نژاد! باورهای شیعی را خرج هوگو چاوز نکنید+واکنش علما به پیام تسلیت احمدی نژاد