آقای‌باهنر! شما هم در صف‌اید : حادثه شیراز برای همه موجب تاسف شد و خوشحالیم ...



سارا باهنر , مذاکرات مستقیم آقای عبدی , آقای تبلیغ

حادثه شیراز برای همه موجب تاسف شد و خوشحالیم که جامعه به جایی رسیده که در مقابل این دست حوادث واکنش نشان می‌دهد و اعلام انزجار می‌نماید. جای خوشحالی است که آقای مطهری با جایگاهی که دارد صدای وی شنیده می‌شود و امکان پیگیری ماجرا وجود دارد. در دوران اصلاحات اینگونه برخوردها به علت تکرار کاملا عادی شده بود.

تندروها که این بار با تیغ بران مسئولان روبرو شده‌اند سخن خود را با گوجه، سنگ و... بیان می‌کنند. در زمان اصلاحات این تصور وجود داشت که اصلاح‌طلبانی که دچار مشکل با گروه‌های تندرو شده‌اند باد کاشته‌اند که طوفان درو می‌کنند. مساله اصلی اما کسانی نیستند که احتمال برخورد با آنها وجود دارد، بلکه کسانی هستند که فکر می‌کنند آقای مطهری باد کاشته است. برخی فکر می‌کنند اگر کسی خلاف میل آنها حرف زد هر برخوردی با آنها شود حقشان است. این طرز تفکر درگذشته هم درمیان برخی اصولگرایان وجود داشت.

 

زمانی که به آنها می‌گفتیم دوستان اصولگرا! تندروها به ما اجازه تحرک نمی‌دهند و ما باید به جای مجوز از مراکز قانونی، ظاهرا از این افراد مجوز بگیریم، به ما می‌گفتند که شما صحبت‌هایی می‌کنید که به صلاح نیست! آزادی یعنی اینکه هر کسی صلاح و مشورت خود را خودش تشخیص دهد و جز حریم قانون محدودیتی نداشته باشد.

 

البته باید حدود قانون محترم شمرده شود اما جای نگرانی است که هنجارهای اجتماعی با منافع گروه خاصی درآمیخته شود. تشکل دانشجویی که آقای مطهری را به شیراز دعوت کرده بودند مجوز داشتند. در مقابل کسانی که مردم شیراز آنها را می‌شناسند اعتقاد داشتند احتمالا باید مجوز را از آنها می‌گرفتند.

 

این ها اعتقاد داشتند که روسا و مسئولین دانشگاه نباید به کسانی که آنها نمی‌پسندند مجوز بدهند. در حالی که مسئولین دانشگاه می‌دانستند آن سالن پر از دانشجویانی است که در انتظارند صحبت‌های آقای مطهری را بشنوند. آقای مطهری در بسیاری از دانشگاه‌ها سخنرانی کردند و فضای سخنرانی آرام و آزادی بوده است، حال چه شده برخی فکر می‌کنند آقای مطهری حدود فکری آنها را زیر پا گذاشته است؟ در این میان باید برای اشخاصی مانند آقای باهنر و اظهاراتش در خصوص مطهری تاسف خورد چرا که گفته‌اند رفتار آقای مطهری مصداق این جمله است که «پلیس بیا من را بگیر.»

 

وی انگشت اتهام را به سمت مطهری نشانه رفته که مشکلی را حل نخواهد کرد. این گونه اظهارات فقط بر ابهامات می‌افزاید و کمکی به حل مساله نمی کند. آقای باهنر! شما نایب رئیس قوه قانونگذاری کشورید و باید قانون شکنی را از سوی هر طیف و گروهی که باشد محکوم کنید. آقای مطهری هرچه باشد اصولگراست، لااقل به اصول درون ‌گروهی خود توجه بیشتری کنید. اگر امروز قانون‌شکنی قبحش ریخته شود فردا دامان شما را هم خواهد گرفت.


* فعال سیاسی اصلاح طلب


  اخبار  سیاسی   - آرمان 


ویدیو : آقای‌باهنر! شما هم در صف‌اید