آقایان! مردم از این رفتار شما راضی نیستند/ قیمت دلار دوباره پر کشید و به مرز 4000 تومان نزدیک شد :



عبور قیمت دلار از مرز 3700 تومان , قیمت دلار , قیمت روز دلار

 

آقایان! مردم از این رفتار شما راضی نیستند

گفت و گوی هر روز در کوچه و بازار، نگرانی مردم از افسارگسیختگی نرخ ها از دلار و سکه تا کرایه ماشین و مرغ و برنج است.

قیمت دلار دوباره پر کشید و به مرز 4000 تومان نزدیک شد و قیمت سکه بهار آزادی نیز در آستانه یک میلیون و 500 هزار تومان است!

بازار شایعات هم دوباره اوج گرفته  و سیر صعودی قیمت کالاها و مایحتاج عمومی، مردم را نگران کرده است. خبری از مسئولان جز در مصاحبه های نمادین و وعده های سر خرمن نیست و کسی به مردم گزارش صحیح نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، دولتیها مرتبا در بخش های خبری از ذخیره سازی یک ساله کالاها خبر می دهند و قیمت ها همچنان آنها را استهزا می کنند و مسئولان دولتی به جای تشریح وضع موجود و پاسخگویی، دیگری را که گویا سوم شخص غایب و مجهول است، مخاطب قرار می‌دهند و هر پاسخ این گونه آنها، ابهامات و پرسش‌های مردم را افزایش می‌دهد. در این آشفتگی، مجلس شورای اسلامی هم که عصاره فضائل ملت و امید مردم است تاکنون کاری جز هشدار نکرده و به دلیل عمر کوتاه باقی مانده دولت دهم , دست روی دست گذاشته و در مرخصی عملی بسر می‌برد.

مجلس که در رأس امور خوانده شده است، علاوه بر مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین، وظیفه کنترل نظم جریان مدیریت کلان کشور را نیز به عهده دارد. مجلس بروز بحران را قبل از وقوع باید پیش‌بینی و برای ممانعت از بروز بحران چاره‌اندیشی کند.

هشدارها و انتقادهای مجلسیان از امور جاری هم دیگر هم برای مردم و هم دولتی ها تکراری شده است.

آنچه را که در این ماه ها بر سر ارزش پول ملی آمده، یعنی تغییر نرخ پانصد تومانی و هزار تومانی دلار ظرف چند ساعت و چند روز، در بازار ارز و همه کالا ها توفانی به وجود آورده است که شدت آن را در هیچ کشوری با بحرانی‌ترین اقتصاد، نمی‌توان دید و مقایسه کرد و مردم در میانه اخبار و شایعات، واقعاً نمی‌دانند چه باید انجام دهند و سایه چتر نگرانی برسر آنها که ناشی از شدت هجوم تبلیغاتی رسانه‌های خارجی است، لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شود. در طول سالها از دولت‌های گذشته تا به حال، چنین وضعیت و جریانی بی سابقه است که از یک طرف زندگی عادی مردم در قبضه بازار آشفته و افسارگسیخته قرار گیرد و از طرفی دولت و مجلس دست روی دست بگذارند و کسی مسئولیت این آشفتگی را به عهده نگیرد!

واقعیت این است که مردم، حل معضلات کنونی را از نمایندگان خود در مجلس مطالبه می‌کنند. سکوت، مماشات، به تعطیلات رفتن یا بی تفاوت از کنار مشکلات اقتصادی کشور (که اکنون بحران زده شده است) عبور کردن، در حالی‌که مردم بار سنگین این بحران را به دوش می‌کشند، به یقین با تعریف قانونی از وظایف نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی منافات دارد. صرفاً سخنرانی و نقد و محکوم کردن چاره کار نیست.

در برابر بحرانی که لحظه به لحظه آسیب‌های بدی بر کشور و بر آحاد مردم وارد می‌کند، طرحی عملی و فوری را باید به اجرا گذاشت و به مردم نشان داد که می‌توان از این بحران عبور کرد و آرامش و امنیت اقتصادی و اجتماعی را به کشور باز آورد. انفعال مجلس آن هم در این روزها به بهانه عمر کم باقی مانده از دولت اگر خلاف قانون نباشد، بدون تردید مورد پسند و رضایت مردم نیست./اعتدال

 


ویدیو : آقایان! مردم از این رفتار شما راضی نیستند/ قیمت دلار دوباره پر کشید و به مرز 4000 تومان نزدیک شد