آفریقای جنوبی: تحریم ایران بر همه ما تأثیر منفی دارد : وی با اشاره به اینکه ...



تحریم ها علیه ایران عزیز همچنان ادامه دارد , تور آفریقای جنوبی , آفریقای جنوبی

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های همکاریهای دو کشور را باید عملیاتی کنیم از افزایش 50 درصدی مبادلات تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی در سال گذشته خبر داد.

وزیر همکاریها و روابط بین الملل‌آفریقای جنوبی گفت: بارها گفته ایم تحریمها علیه ایران غیرمنطقی، غیرمنصفانه ، یکجانبه و غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم مائته ماشابانه که به همراه هیئت عالیرتبه تجاری به اتاق بازرگانی ایران آمده بود ، افزود: تحریمها تأثیر منفی بر همه ما بعنوان شرکای تجاری ایران دارد و منتظر نمی مانیم تا تحریمها رفع شود و بعد با ایران تجارت کنیم ، بلکه همواره تلاش کرده ایم روابط خود را با ایران در همه زمینه ها گسترش دهیم زیرا ایران در دوران مبارزه با رژیم آپارتاید در کنار ما بود.

وی اضافه کرد: آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران شرکای طبیعی اقتصادی و دروازه های ایده آلی برای ورود به مناطق پیرامونی یکدیگر هستند.

خانم ماشابانه افزود: سرمایه گذاری های خوبی را آفریقای جنوبی در ایران کرده است و متعهد به تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و فعالان صنعتی ، تجاری و اقتصادی دو کشور از این فرصت برای ایجاد هر چه بیشتر همکاریهای عینی و ملموس استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های همکاریهای دو کشور را باید عملیاتی کنیم از افزایش 50 درصدی مبادلات تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی در سال گذشته خبر داد.

وزیر همکاریها و روابط بین الملل‌آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته تبادل هیئتهای تجاری میان دو کشور سرعت بیشتری یافت ، گفت: هیئتی که هم اکنون در ایران حضور دارد بزرگترین هیئت تجاری ، اقتصادی و صنعتی آفریقای جنوبی است که تاکنون در ایران حضور پیدا کرده است و 45 مقام عالیرتبه دولتی و 60 نفر از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی حضور دارند ، همچنین جمعی از نمایندگان مجلس از احزاب مختلف آفریقای جنوبی این هیئت را همراهی می کنند.

خانم ماشابانه گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی آفریقای جنوبی و ایران بزرگترین کمیسیون مشترک آفریقای جنوبی در خاورمیانه است و اراده مشترک سیاسی میان دولت های دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی ، جدی است.

همچنین آقای ماسینا معاون وزیر صنعت و تجارت آفریقای جنوبی در این نشست گفت: خواست ما افزایش تبادل هیئتهای تجاری و تقویت شبکه های ارتباطی میان فعالان اقتصادی دو کشور است.

وی افزود: آفریقای جنوبی می تواند دروازه ورود ایران به بازار بزرگ آفریقا در مناطق تجارت آزاد سادک و کومسا باشد.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو : آفریقای جنوبی: تحریم ایران بر همه ما تأثیر منفی دارد