آفریقا، کی روش و جمیع اضداد! : در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در مسقط به سر ...


در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در مسقط به سر می‌برد و خود را مهیای بازی حساس با عمان در مقدماتی جام جهانی می‌کند، دوباره نام کارلوس کی روش بر سر زبان‌ها افتاده. ایران ورزشی: در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در مسقط به سر می‌برد و خود را مهیای بازی حساس با عمان در مقدماتی جام جهانی می‌کند، دوباره نام کارلوس کی روش بر سر زبان‌ها افتاده. این بار نه بحث کمیته اخلاق و اتهامات حاشیه‌ای است و نه بحث جنگ و اختلاف با منتقدان.

صحبت از یک پیشنهاد تازه است. پیشنهادی نه چندان بزرگ و دندان‌گیر. پیشنهادهایی که هر از گاهی حوالی کی‌روش به گوش می‌رسد و بعد از چند روز بحث پیرامون آن بدون هیچ اتفاق خاصی به فراموشی سپرده می‌شود. پیشنهاد تازه اما به اندازه‌ای متوسط است که قطعا خیلی زودتر از پیشنهادهای دیگر به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

سران باشگاه الاهلی مصر فتحی مبارک مربی خود را از کار برکنار کرده‌اند و به دنبال گزینه‌ای جدید برای هدایت تیم خود هستند. الاهلی مصر با هدایت فتحی مبارک فصل ناامید کننده‌ای را پشت سر گذاشت و نتوانست عنوان قهرمانی را در هیچ جامی به دست آورد. الاهلی با فتحی مبارک پس از سال 2004 به بعد برای نخستین بار به‌عنوان قهرمانی نرسید و در لیگ برتر مصر و جام حذفی این کشور رقابت را به رقیب سنتی خود یعنی الزمالک واگذار کردند.

بعضی از رسانه‌های مصری نزدیک به باشگاه الاهلی از قرار گرفتن نام کارلوس کی‌روش به‌عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری در الاهلی نام برده‌اند. نکته جالب اینکه رقبای سرمربی تیم ملی ایران برای این سمت در ردیف دوست و دشمن کی‌روش به شمار می‌روند! ظاهرا مسوولان باشگاه الاهلی به دنبال جذب یک مربی پرتغالی هستند و در این راه سه گزینه را مدنظر دارند؛ کارلوس کی‌روش، ژوزه ویتور دوسانتوس پسیرو و مانوئل ژوزه.

خاطرات فوق‌العاده مصری‌ها با مربیان پرتغالی به ویژه مانوئل ژوزه سبب شده تا آنها برای خروج از بحران فعلی به دنبال استخدام یک مربی پرتغالی باشند و در همین رابطه کی‌روش نیز در میان گزینه‌های آنها قرار دارد. گزینه‌هایی که دو نفر آنها با کی‌روش رابطه دوسویه‌ای دارند؛ یکی دوست و یکی دشمن!

ویتور پسیرو دستیار سابق کارلوس کی‌روش در تیم‌ رئال مادرید دیده می‌شود. پسیرو کار خود را در سال 1992 با کارلوس کی‌روش به‌عنوان دستیار مربی در رئال مادرید آغاز کرده است. ژوزه ویتور دوسانتوس پسیرو سرمربی سابق عربستان بیشترین شانس را در بین کاندیداهای موجود برای نشستن روی نیمکت مربیگری الاهلی دارد ولی هنوز قراردادی بین طرفین منعقد نشده است.

 مانوئل ژوزه دیگر گزینه این سمت است؛ مربی سابق الاهلی که با این تیم خاطرات فوق‌العاده‌ای دارد و البته دشمن درجه یک کی روش محسوب می‌شود. اختلافات کهنه‌ای که میان این دو از پرتغال آغاز شده و حتی به ایران نیز کشیده شد. ژوزه سرمربی سابق پرسپولیس که در بین هواداران الاهلی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به محبوبیت فوق‌العاده‌اش در میان هواداران مصری، شانس او نسبت به دیگر گزینه‌ها بیشتر است.

به غیر از گزینه‌های پرتغالی، مصری‌ها دو گزینه دیگر را هم مدنظر دارند؛ توماس شاف آلمانی سرمربی پیشین وردربرمن و مارکوس باکیتا نیز از گزینه‌های جانشینی فتحی مبارک در الاهلی هستند.

در حال حاضر هدایت موقت این تیم پرافتخار آفریقایی به عبدالعزیز عبد الشافی 62 ساله ملقب به زیزو سپرده شد. مدیران این باشگاه اما همچنان در جست‌وجوی یک گزینه خارجی برای مربیگری تیم فوتبال خود هستند.


ویدیو : آفریقا، کی روش و جمیع اضداد!