آغداشلو: به اقلیت ارامنه اعتقادی ندارم! : آیدین آغداشلو گفت: خودم را نسبت به ...


آیدین آغداشلو گفت: خودم را نسبت به ارامنه‌، دیگران به حساب نمی‌آورم و معتقدم تاثیر آنها در فرهنگ و هنر ایران به قدری زیاد و مهم بوده که همواره باید درباره آنها سخن گفت و نوشت. خبرگزاری ایسنا: آیدین آغداشلو گفت: خودم را نسبت به ارامنه‌، دیگران به حساب نمی‌آورم و معتقدم تاثیر آنها در فرهنگ و هنر ایران به قدری زیاد و مهم بوده که همواره باید درباره آنها سخن گفت و نوشت.

هفته «ارمنیان ایران» شامگاه دوم بهمن ماه با مراسمی ویژه در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران ادامه پیدا کرد. آیدین آغداشلو، هنرمند نقاش در این مراسم گفت: خودم را نسبت به ارامنه‌، دیگران به حساب نمی‌آورم و فکر می‌کنم دلیل انتخاب من برای سخنرانی در این مراسم به این دلیل بود که از زبان دیگران، این تحسین و ستایش نسبت به حضور جامعه‌ی ارامنه گفته شود.

 این هنرمند نقاش همچنین به باورنداشتنش به واژه «اقلیت» اشاره کرد و افزود: گمان نمی‌کنم در اقلیت و اکثریت بودن، تفاوتی در جایگاه یک جامعه داشته باشد. تداوم معنا و خاطره قومی وقتی به صورت سامان‌یافته و پیوسته انجام شود همچون تفکر شیعی می‌تواند در طول هزار و اندی سال با خاطرات شخصی جایگزین شود. من هم ترجیح دادم در این مراسم خاطره‌های شخصی‌ام را جایگزین کنم زیرا بسیار از آنها آموخته‌ام و مدیون‌شان بودم.


ویدیو : آغداشلو: به اقلیت ارامنه اعتقادی ندارم!