آغاز هیجان لیگ برتر با تقابل بالانشین‌ها و باانگیزه‌ها / قلعه‌نویی باز هم به «مرد واقعی» رسید :



قلعه نویی , امیر قلعه نویی , امیر قلعه‌نویی

 هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
آغاز هیجان لیگ برتر با تقابل بالانشین‌ها و باانگیزه‌ها / قلعه‌نویی باز هم به «مرد واقعی» رسید

بعد از پایان دیدارهای تیم ملی فوتبال، مسابقات لیگ برتر فوتبال دوباره از سر گرفته خواهد شد و هفته بیست‌وچهارم با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، 20 روز تعطیلات برای برگزاری بازی‌های تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی کافی بود تا تیم‌های لیگ برتری استراحتی داشته باشند و دوباره بازی‌ها را از سر بگیرند. آخرین بازی لیگ برتر در هفته بیست‌وسوم روز 21 اسفندماه 94 بین تیم‌های استقلال اهواز و راه‌آهن انجام شد و حالا همه منتظر هفته بیست‌وچهارم هستند. هفته‌ای که 12 فروردین‌ماه 95 با برگزاری سه بازی از سر گرفته خواهد شد و اولین بازی را هم گسترش فولاد تبریز و ذوب‌آهن اصفهان برگزار خواهند کرد.

گسترش فولاد تبریز - ذوب‌آهن اصفهان
فراز و نشیب‌های تیم فراز کمالوند در هفته‌های اخیر زیاد بوده است. تیمی که با هدف کسب رتبه‌های بالای جدول می‌جنگد و نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی دارد، یک هفته به پیروزی پرگل می‌رسد و روز دیگر مقابل تیم‌هایی که این فصل در بحران هستند، شکست می‌خورد. این وضعیت گسترش فولادی است که در آغاز دوباره لیگ برتر باید میزبان ذوب‌آهن اصفهان باشد و به نوعی این تیم را یکی از رقیبان خود در بالای جدول می‌داند.

شاگردان کمالوند برای اینکه بتوانند تا روزهای پایانی لیگ به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند، باید حریفان خود را یکی یکی از پیش‌رو بردارند و با توجه به فاصله هفت امتیازی خود با ذوب‌آهن این بازی فرصت خوبی برای آنهاست. دیداری که البته آسان نیست و ذوب‌آهن آماده نمی‌خواهد با روحیه‌ای نه چندان مناسب راهی رقابت‌های آسیایی شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی هفته آینده باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی برگشت مقابل بنیادکار را برگزار کنند و از همین‌رو اگر بتوانند در لیگ برتر و مقابل گسترش فولاد به پیروزی برسند، هم توانسته‌اند فاصله خود را با رقیبان حفظ کنند و هم برای پیروزی در لیگ قهرمانان روحیه بیشتری دارند.

سپاهان اصفهان - ملوان بندر انزلی
برای ملوانی‌ها حضور محمد احمدزاده شوکی مثبت تلقی می‌شود. تیمی که در رده‌های پایین جدول برای سقوط نکردن تلاش می‌کند و این فصل شرایط خوبی را سپری نکرده است، حضور یک مربی با سابقه که در انزلی هم مقبولیت دارد، می‌تواند اتفاقی خوب باشد. همانطور که این مربی در اولین حضورش روی نیمکت ملوان موفق شد تیم بالانشین استقلال خوزستان را متوقف کند. ملوانی‌ها در تعطیلات باید با افکار احمدزاده بیشتر آشنا شده باشند و اکنون زمان آن فرا رسیده تا این تفکرات را اجرایی کنند، آن هم مقابل سپاهانی که کم کم از روزهای بد خود فاصله می‌گیرد و با اینکه درگیر رقابت‌های آسیایی شده، اما به دنبال جبران نتایج اخیر خود در لیگ برتر است تا با فاصله گرفتن از پایین جدول شرایط خود را در میانه‌های جدول تثبیت کند.

آخرین نمایش سپاهان در لیگ برتر خارج از خانه و مقابل سیاه‌جامگان بود که این تیم را در لحظات پایانی با یک گل شکست داد و حالا این امید را دارد مقابل یکی دیگر از تیم‌های پایین جدولی به پیروزی برسد تا به بهتر شدن شرایط خودش کمک کند. با این شرایط هر دو تیم که می‌خواهند از انتهای جدول فاصله بگیرند، انگیزه زیادی خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود دیداری تماشایی در انزلی برگزار شود.

سایپا - تراکتورسازی تبریز
بالانشین‌ها یا همسایه‌ها؛ مدعیان یا کاندیداهای حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده. این مسائل را می‌توان در خصوص دو تیم سایپا و تراکتورسازی 35 امتیازی مطرح کرد که در هفته‌های رو به پایان لیگ برتر سعی می‌کنند با گرفتن سه امتیازهای حساس برای کسب سهمیه آسیایی بیشتر امیدوار شوند. این بار اما در ژانری دیگر و با تقابل‌هایی که حتی می‌تواند خود بازی را تحت تأثیر قرار دهد. سایپایی‌ها در این فصل بارها منتقد روندی بودند که در تراکتورسازی رخ داده و این تیم به راحتی بازیکنان سرباز را در اختیار می‌گیرد و باتوجه به از دست دادن محمدرضا اخباری، گاهی اوقات انتقاد نارنجی‌پوشان تندتر هم شد.

حالا دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتورسازی باید با هم تیمی‌های سابق خود مصاف بدهد و مصاف حساس دیگر هم مربوط به تقابل مجید جلالی با تراکتورسازان است که خاطرات خوبی از این تیم ندارد. حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتورسازی و تقابل دوباره او با مجید جلالی هم می‌تواند بار دیگر یادآور خاطره بازی نهایی لیگ هشتم باشد. دیداری که استقلال با امیر قلعه‌نویی و به این امید که فولاد با مجید جلالی ذوب‌آهن را شکست بدهد تا استقلال قهرمان شود، مقابل پیام مشهد صف‌آرایی کرده بود. تمام سناریو هفته پایانی لیگ هشتم همانطور که استقلال می‌خواست پیش رفت تا سرمربی این روزهای تراکتورسازی سرمربی این روزهای سایپا را یک مرد واقعی بنامد.

برنامه دیدارهای هفته بیست‌وچهارم به شرح زیر است:

پنجشنبه، 12 فروردین‌ ماه 95
گسترش فولاد تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
سپاهان اصفهان - ملوان بندر انزلی، ساعت 17:30، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
سایپا - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه پاس قوامین

شنبه، 14 فروردین‌ ماه 95
فولاد خوزستان - صبای قم، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز

یکشنبه، 15 فروردین‌ ماه 95
پدیده خراسان - استقلال اهواز، ساعت 16، ورزشگاه ثامن مشهد
پرسپولیس - سیاه جامگان مشهد، ساعت 17، ورزشگاه آزادی
راه‌آهن - نفت تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی
استقلال خوزستان - استقلال، ساعت 18:55، ورزشگاه غدیر اهواز

 

اخبار ورزشی - تسنیم


ویدیو : آغاز هیجان لیگ برتر با تقابل بالانشین‌ها و باانگیزه‌ها / قلعه‌نویی باز هم به «مرد واقعی» رسید