آغاز روند انتقال اورانیوم ایران به روسیه : این دیپلمات روس همچنین بیان کرد:‌ ...



فوتسال ایران روسیه , ایران روسیه , بازی فوتسال ایران و روسیه

این دیپلمات روس همچنین بیان کرد:‌ روسیه به طور همزمان قرار است به یک توافق با ایران برای بروزرسانی تاسیسات هسته‌ای فردو دست یابد.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک منبع دیپلماتیک روس ادعا کرد که روند انتقال اورانیوم ایران به روسیه آغاز شده است.

یک منبع دیپلماتیک روس در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس ادعا کرد: روند انتقال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه طبق توافق هسته‌ای ایران و گروه1+5 آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تکمیل شود. اورانیوم با غنای پایین ایران به روسیه منتقل می‌شود امابخش‌های دیگری هم وجود دارد که ممکن است برای انبار به قزاقستان ارسال شود.

وی تاکید کرد: گفت‌وگوها برسر این مساله همچنان ادامه دارد.

به گزارش اینترفکس، این یک روند دو طرفه است. بر اساس توافق هسته‌ای ایران اورانیوم با غنای پایین خود را به روسیه منتقل می‌کند و روسیه نیز در ازا اورانیوم طبیعی به تهران می‌دهد.

این دیپلمات روس همچنین بیان کرد:‌ روسیه به طور همزمان قرار است به یک توافق با ایران برای بروزرسانی تاسیسات هسته‌ای فردو دست یابد.

وی افزود:‌ مذاکرات درباره‌ تاسیسات فردو رو به پیشرفت است اما هنوز توافقی صورت نگرفته است. ایران طبق توافق هسته‌ای جمع آوری سانتریفیوژها از این سایت را آغاز کرده است ایران و گروه 1+5 در ماه ژوئیه به یک توافق جامع دست یافتند که بر اساس آن ،ایران در ازای لغو تحریم‌ها برنامه هسته‌ای اش را کاهش خواهد داد که شامل کاهش ذخیره اورانیوم و تغییر کاربری تاسیسات فردو می‌شود.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو : آغاز روند انتقال اورانیوم ایران به روسیه