آغاز حمله بزرگ ارتش سوریه، نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در حلب : یک مقام ...



حمله آمریکا به ارتش سوریه , حمله ترکیه به سوریه , نظر ایت الله قرایتی در مرد جوانان ایرانی

یک مقام ارشد نظامی روسیه روز جمعه گفت که روسیه از کشتی های جنگی اش در دریای مدیترانه برای شلیک موشک علیه مراکز داعش در سوریه استفاده خواهد کرد.

نیروهای زمینی ارتش سوریه در کنار نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان عملیات بزرگ بازپس گیری شهر حلب در شمال سوریه را آغاز کردند.

رویترز نوشت: یک منبع آگاه در سوریه و سازمان غیردولتی "دیده بان حقوق بشر سوریه" گفتند که ارتش سوریه و هم پیمانانش با حمایت هوایی جنگنده های روسیه حمله بزرگ را در حومه جنوبی حلب آغاز کرده است.
هدف از این حمله پس گرفتن حومه جنوبی حلب از مخالفان مسح  است.

براساس این گزارش، درگیری های شدیدی در نزدیکی منطقه جبل عزان واقع در 12 کیلومتری جنوب شهر حلب در جریان است.

این درگیری های شدید در نزدیکی جاده ارتباطی اصلی میان حلب و دمشق روی داده است.
شبکه تلویزیونی المیادین که دفتر اصلی آن در بیروت قرار دارد نیز اعلام کرد ارتش سوریه در سه محور در حومه شهر حلب می جنگند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از گروه های مخالف دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هم اعلام کرد که ارتش سوریه تاکنون توانسته است روستای عبطین و یک پایگاه نظامی متعلق به گردان تانک ها را از کنترل مخالفان مسلح خارج کرده است.

رویترز قبل از این به نقل از یک منبع ارشد نظامی در سوریه گزارش داده بود: صدها نفر از نیروها از ایران و گروه حزب الله لبنان از حملات ارتش سوریه در جنوب حلب پشتیبانی می کنند.

حلب تا قبل از بحران سوریه، پایتخت اقتصادی این کشور به شمار می رفت اما هم اکنون ارتش سوریه، گروه های مسلح مختلف، مخالفان مسلح تندرو و سکولار، القاعده و داعش بخش های مختلف استان و شهر حلب را در کنترل خود دارند.

ارتش سوریه با حمایت و پشتیبانی نیروهای ایرانی و گروه حزب الله لبنان قصد دارد کنترل حلب را از گروه های مسلح و مخالفان مسلح بازپس بگیرد.
در این عملیات بزرگ جنگنده های روسیه نیز عملیات هوایی را برعهده دارد و مواضع گروه های مسلح را بمباران خواهند کرد.

روسیه: از دریای مدیترانه هم داعش را می زنیم
همزمان یک مقام ارشد نظامی روسیه هم گفت که این کشور از کشتی های جنگی اش در دریای مدیترانه نیز مراکز داعش را در سوریه بمباران خواهد کرد.

به گزارش عصرایران، رویترز از مسکو خبر داد: یک مقام ارشد نظامی روسیه روز جمعه گفت که روسیه از کشتی های جنگی اش در دریای مدیترانه برای شلیک موشک علیه مراکز داعش در سوریه استفاده خواهد کرد.

روسیه قبل از این طریق کشتی های جنگی اش در دریای خزر نیز به سمت مراکز داعش در شمال سوریه موشک شلیک کرده بود. این موشک های کروز از محل شلیک یعنی دریای خزر تا اصابت اهداف خود در سوریه، از آسمان ایران و عراق عبور کرده بودند.

ژنرال "اندریه کارتابولوف" مقام ارشد نظامی روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روسیه حملات مشابهی از دریای مدیترانه انجام خواهد داد یا خیر گفت: بدون تردید.

 

اخبار بین الملل - عصرایران


ویدیو : آغاز حمله بزرگ ارتش سوریه، نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در حلب