آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجه : این دانش‌آموزان باید از مراجع قانونی ...



دانش آموزان , تغذیه دانش آموزان , ثبت نام دانش آموزان

این دانش‌آموزان باید از مراجع قانونی مجوزهای لازم را دریافت کنند تا مدارس بر اساس دستور مراجع قضایی بتوانند ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجی را انجام دهند. دبیر ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش دماوند، از تحصیل بیش از ۴ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجی در مدارس دماوند آغاز شد.

با اشاره به تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجه در مدارس شهرستان دماوند اظهار داشت: بیش از ۴ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در مدارس شهرستان دماوند در حال تحصیل هستند که این میزان همچنان رشد خواهد داشت.

 

وی در خصوص ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس شهرستان دماوند گفت: اتباعی که کد دانش‌آموزی یا مدرک مستند برای ثبت‌نام در سامانه سناد داشته باشند، در مدارس این شهرستان ثبت‌نام می‌شوند و تا قبل از آغاز سال تحصیلی باید مدارک و پاسپورت‌ خود را به مدارس ارائه دهند.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهرستان دماوند در خصوص اتباع خارجی مقطع پایه نخست ابتدایی ادامه داد: این دانش‌آموزان در سال‌های قبل با ارائه پاسپورت یا کارت اقامتی والدین خود می‌توانستند در مدارس ثبت‌نام کنند، اما این دستورالعمل مربوط به سال‌های گذشته بوده و هنوز دستورالعمل سال جاری اعلام نشده است.

حسینی تصریح کرد: دستورالعمل ثبت‌نام سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ اتباع خارجی امروز اعلام می‌شود و بر اساس آن دستورالعمل، ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس شهرستان دماوند آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که پاسپورت یا کارت اقامتی‌ آنها مفقود شده باشد، نمی‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند، افزود: این دانش‌آموزان باید از مراجع قانونی مجوزهای لازم را دریافت کنند تا مدارس بر اساس دستور مراجع قضایی بتوانند ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجی را انجام دهند.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت مدارک اقامتی اتباع خارجی بیان کرد: اگر مدارک اقامتی این دانش‌آموزان مشکلاتی همچون پایان تاریخ مدت اقامت داشته باشد، باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید این نقص‌ها را برطرف کنند که تا حدود بسیاری توانسته‌ایم این مشکلات را به خوبی ساماندهی کنیم.

حسینی تأکید کرد: بدون مدارک هویتی ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجی مقدور نیست؛ مگر اینکه از مراجع مافوق که اجازه صدور پروانه اقامتی را دارند، مدرکی را در خصوص اجازه ثبت‌نام در مدارس بیاورند تا کارهای لازم برای این منظور انجام شود.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو : آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه خارجه