آغاز ثبت‌نام انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد از پنجشنبه/ نحوه انتقال مدیران سیاسی :



نقل و انتقال دانشگاه آزاد , شرایط انتقال دانشجو دانشگاه آزاد , نحوه انتقال شارژ همراه اول

آغاز ثبت‌نام انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد از پنجشنبه/ نحوه انتقال مدیران سیاسی

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان نقل و انتقال از روز پنجشنبه 16 خرداد ماه خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام انتقالی تا 16 تیر 92 ادامه دارد.

ایروان مسعودی اصل در نشست خبری آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی، اظهارکرد: در برخی از آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها بازنگری‌هایی صورت گرفته است که یکی از آنها آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی بود که با دلایلی نظیر تصمیم‌گیری عادلانه، وحدت رویه، رعایت تعرفه، صلاح دانشگاه، تمرکز زدایی و تفویض اختیار به واحدها انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه جدید، دانشجویان با کمترین دغدغه درخواست انتقالی را انجام می‌دهند و با توجه به اینکه در گذشته در برخی مواقع مجبور بودند از شهرستان‌ها به تهران مسافرت کنند و هزینه‌های زیادی را بپردازند که این مشکلات هم اکنون از بین رفته است.

مسعودی اصل افزود: در این زمینه به واحدها اختیار کامل دادیم تا دانشجویان مستقیما به واحد مبدا مراجعه و مسائل خود را برای نقل و انتقال پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در تمامی استان‌ها به غیر از تهران و البرز مهمان شدن دانشجویان انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که برای انتقال از تراز پایین به بالا باید دبیر هیات امنای استانی نظر بدهد، اما اگر از تراز بالا به پایین باشد نیازی به نظر دبیر هیات امنای استانی نیست.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: در بدو نقل و انتقالات افرادی مانند خانواده ایثارگران شامل فرزند و همسر شهید، جانباز 25 درصد تا 70 درصد، فرزند و همسر جانباز بالاتر از 40 درصد، آزاده و همسر آزاده مشمول نقل و انتقالات می‌شوند، همچنین فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، بیماری‌های خاص، می‌توانند با رعایت قوانینی از امتیاز انتقالی استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای مابقی افراد مهمانی دائم و مهمانی موقت را داریم که این مسئله در تمام استان‌ها اگر واحدهای مبدا و مقصد با هم توافق کنند با رعایت شرایطی امکانپذیر است و اگر از تراز پایین به بالا باشد نظر هیات امنای استان را نیز نیاز دارد.

مسعودی اصل گفت: در بحث نقل و انتقالات دانشجویی عدالت مدنظر است و ما می‌خواهیم اگر نقل و انتقال صورت می‌گیرد، مشمول همه دانشجویان بشود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: برای مدیریت درست این مسئله کمیته‌ای شامل معاون دانشجویی، معاون آموزشی،‌ مدیر دانشجویی، رییس واحد و رییس مرکز تشکیل شده است.

وی اظهار کرد:‌مهمترین مسئله زمان نقل و انتقالات دانشجویان است که از 16 خرداد تا 16 تیر 92 درخواست‌ها گرفته می‌شود و پس از بررسی نتایج آن اعلام خواهد شد، البته ثبت‌نام افراد برای نقل و انتقالات حتما باید در واحد مبدا انجام شود.

مسعودی اصل گفت: برای نقل و انتقالات و مهمانی دائم دانشجویان هزینه‌ای گرفته نمی‌شود، اما برای مهمانی موقت درصدی را اضافه بر شهریه ثابت واحد مبدا دریافت می‌کند که میزان آن توسط معاونت دانشجویی به واحدها اعلام می‌شود.

میزان این درصد اضافه بر شهریه برای سال جاری 10 درصد توسط معاونت دانشجویی در نظر گرفته شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه نقل و انتقال در اردیبهشت ماه تدوین و برای کلیه واحدها ارسال شده است که هم اکنون از طریق نرم‌افزاری پیگیری می‌شود.

وی در خصوص نحوه تصمیم‌گیری برای متقاضیان انتقالی مشمول بیماری خاص، تصریح کرد: برای این افراد کمیسیون پزشکی در مورد انتقالی به واحدهای تهران و البرز تصمیم‌گیری می‌کند و برای بقیه استان‌ها توسط خود واحدها اقدام می‌شود.

وی در خصوص زمان پذیرش درخواست نقل و انتقالات دانشجویی در نیمسال دوم 92، اظهار کرد: زمان پذیرش درخواست‌ها از 15 آذر تا 15 دی انجام می‌شود.

شرایط انتقالی به استان‌های تهران و البرز

وی افزود: امکان انتقالی به استان‌های تهران و البرز تنها برای برخی از افراد چون دانشجویان شاهد و ایثارگر فراهم شده است که البته باید با تاییدیه از دفاتر شاهد و ایثارگر باشد.

مسعودی اصل با اشاره به مشمولان انتقالی به استان‌های تهران و البرز با رعایت مقررات، گفت: متقاضیان موارد خاص شامل دانشجوی دختر متاهل، فوت پدر و مادر و فوت یا طلاق شوهر در صورتی که بعد از ثبت‌نام اتفاق بیفتد، می‌توانند متاضی انتقال به استان البرز و تهران باشند.

وی ادامه داد: همچنین نحوه انتقالی اعضای هیات علمی به اینگونه است که اگر فرد متقاضی، همسر و فرزند اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد باشد، در صورت کسب 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، می‌تواند در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشمول این قاعده باشد.

وی با اشاره به وجود تبصره‌ای برای پذیرش انتقال و مهمانی دانشجویان، اظهار کرد: برای مدیران سیاسی شامل معاون اول رییس جمهور، وزرا، سفرا و غیره و فرزندان این افراد و همسرانشان امکان این انتقال وجود دارد.

شروط انتقالی دانشجویان دکتری

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه انتقال و مهمانی در دوره دکترای تخصصی ممنوع است، خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی دولتی و یا علوم پزشکی می‌توانند مشمول این قاعده شوند، البته باید تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا شود و این مسئله به صورت دو جانبه ایجاد شود و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد نیز در آن دانشگاه‌ها از این امتیاز برخوردار شوند.

وی افزود: اگر این افراد نتوانند 90 درصد نمره را کسب کنند، باید در ابتدا دو ترم معدل بالاتر از 14 داشته باشند که در این صورت می‌توانند به صورت مهمان دائم پذیرفته شوند.

بیماری‌های مشمول موارد خاص انتقالی

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، اظهار کرد: بیماران خاصی که مشمول آیین نامه نقل و انتقالات دانشجویان می‌شوند، عبارتند از تالاسمی‌ها، دیالیزی‌ها، هموفیلی‌ها، پیوند کلیه و MS و برخی از سرطان‌ها که البته در کمیسیون پزشکی دانشگاه آزاد پا را فراتر از این گذاشته‌ایم و بیماران صعب العلاج را که شامل مبتلایان به تمام سرطان‌ها می‌شود را نیز در این قاعده قرار داده‌ایم.

وی افزود: اگر بیماری در شهرستانی باشد که امکانات درمانی بیماری‌اش در آن شهرستان وجود نداشته است با بررسی‌های کمیسیون پزشکی و با وجود مستندات این فرد در نزدیک ترین محلی که امکانات مورد نیاز برای درمان بیماری‌اش وجود داشته باشد، مشغول به تحصیل خواهد شد.

وی در خصوص رای دیوان عدالت اداری برای حذف فرزندان هیات علمی از نقل و انتقال، اظهار کرد: قاعده کلی در مورد آموزش عالی وجود دارد، اما در این زمینه باید رای وحدت رویه ایجاد شود، در این صورت ما نیز شامل آن می‌شویم. البته شنیده‌های حاکی از این است که رای دیوان عدالت اداری که در مورد وزارت علوم صادر شده، هنوز اجرایی نشده است.

درخواست 50 هزار انتقالی در سال گذشته

وی با بیان اینکه در نیمسال اول و دوم سال گذشته 40 تا 50 هزار درخواست انتقالی در دانشگاه آزاد وجود داشته است که مشمول آیین‌نامه نقل و انتقالات بودند اظهار کرد: پیش بینی ما این است که بین 65 تا 70 هزار دانشجو در سال جاری متقاضی استفاده از شرایط آیین نامه نقل و انتقالات باشند.

وی افزود: درخواست‌های این دانشجویان برای نقل و انتقالات اخذ می‌شود و تا قبل از آخرین مهلت ثبت‌نام دانشجویان و قبل از شروع ترم تحصیلی در خصوص آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

طراحی سایت نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد

مسعودی اصل از طراحی سایت نقل و انتقالات دانشجویان و ایجاد کد رهگیری برای افراد متقاضی نقل و انتقال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دانشجویان می‌توانند با استفاده از این کدرهگیری درخواست خود را در مراحل مختلف پیگیری کنند و تلفن گویا نیز در این زمینه برای پیگیری دانشجویان راه اندازی خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: دانشجویانی که معدلشان در دو ترم بیشتر از 17 باشد مشمول مهمانی دائم و انتقال می‌شوند که این شامل کارشناسی ارشد نیز است./ایسنا

 

 

 


ویدیو : آغاز ثبت‌نام انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد از پنجشنبه/ نحوه انتقال مدیران سیاسی