آغاز توزیع کارت آزمون دکتری از 11 اسفند : مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ...



آغاز توزیع کارت آزمون‌های استخدام دولتی , زمان توزیع کارت آزمون سراسری 95 , آغاز توزیع کارت کنکور سراسری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه 158 هزار و 94 داوطلب در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 95 ثبت نام کردند، گفت: داوطلبان از روز 11 اسفند ماه می توانند کارت ورود به جلسه آزمون را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

به گزارش انتخاب، حسین توکلی اظهار داشت: از میان 158 هزار و 94 داوطلب آزمون دکتری، تعداد 67 هزار و 382 نفر معادل 46.62 درصد داوطلبان زن و تعداد 90 هزار و 712 نفر معادل 57.38 داوطلبان مرد هستند.

وی گفت: کارت شرکت در آزمون دکتری از روز سه شنبه 11 اسفند ماه تا روز پنجشبه 13 اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت پرینت کارت خود را تهیه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 95 صبح روز جمعه 14 اسفند ماه در 54 شهر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به ضرایب دروس آزمون گفت: ضریب دروس زبان خارجی عمومی و ضریب استعداد تحصیلی یک است و ضریب دروس اختصاصی چهار است.

توکلی با تاکید بر اینکه فرآیند آزمون از 8 صبح آغاز می شود و و درهای ورود به جلسه آزمون ساعت 7.30 بسته می شود، یادآور شد: برای حضور در جلسه آزمون پرینت کارت آزمون به همراه کارت ملی و شناسنامه عکس دار الزامی است.

وی افزود: دو بسته به داوطلبان آزمون دکتری داده می شود که بسته نخست حاوی دروس اختصاصی است که همراه با پاسخنامه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: همچنین بسته دوم شامل سوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی است؛ داوطلبان باید به هر دو دفترچه سئوالات در 210 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: تعداد سئوالات اختصاصی نسبت به هر رشته متفاوت است اما تمامی داوطلبان باید در مدت 120 دقیقه به سئوالات این دفترچه پاسخ دهند.

وی افزود: همچنین تعداد 30 سئوال برای استعداد تحصیلی و تعداد 30 سئوال نیز برای آزمون زبان عمومی طراحی شده است که داوطلبان باید در مدت 90 دقیقه به سئوالات این دفترچه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه شامل سنجش علمی و تراز نمره درهفته اول اردیبهشت ماه سال 95 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

 

 اخبار دانشگاه  - ایسنا 


ویدیو : آغاز توزیع کارت آزمون دکتری از 11 اسفند