آغاز تغییرات كلی كتاب‌های درسی از سال 90 :         وزیر آموزش و پرورش با اعلام ...



 

 

کتاب درسی , ثبت نام کتاب درسی , کتب درسی

 

 

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز رسمی سال تحصیلی جدید  از روز پنجشبه، اعلام كرد:  70 هزار مدرسه در سال تحصیلی جدید به ICT و اینترانت ملی متصل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر حمیدرضا حاجی بابایی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در سخنانی، افزود: روز چهارشنبه روز جشن «شكوفه‌ها» برای كلاس اولی‌ها و جشن «جوانه ها» برای دانش‌آموزان اول راهنمایی خواهد بود و از روز پنجشنبه نیز سال تحصیلی جدید به طور رسمی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در سراسر كشور به صورت متفاوت آغاز خواهد شد.

وی همچنین اظهار كرد: دو هزار مدرسه نیز 15 مهر ماه با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به تجهیز مدارس به اینترانت گفت: ‌طی قراردادی با وزارت ارتباطات و فن‌آوری، 70 هزار مدرسه در سطح كشور امسال به ICT ملی متصل می‌شوند.

تغییرات كلی در كتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود

وی تصریح كرد: امسال 950 عنوان كتاب در آموزش و پرورش چاپ شده است كه 90 عنوان از این تعداد تغییرات جزئی داشتند و تغییرات كلی در كتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

حاجی بابایی عنوان كرد: سند تحول راهبردی آموزش و پرورش در مراحل پایانی بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پس از تصویب نهایی از سال تحصیلی 91 ــ 90 كتاب‌های جدید در پایه اول و ششم ابتدایی ، تدوین و چاپ خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش هم اكنون 40 موضوع در آموزش و پرورش در دست بررسی، مطالعه و اجرا است كه به عنوان زیر ساخت‌های تحول در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان بسیار متفاوت خواهد بود و با آغاز فعالیت رسمی هشت هزار مجتمع «ترنم ولایت» در روستاهای كشور اولین گام جهت عدالت آموزشی كه یكی از ابعاد تحول بنیادین آموزش و پرورش است برداشته می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، با آغاز فعالیت مجتمع‌های «ترنم ولایت» از سال تحصیلی آینده شاهد رقابت علمی دانش‌آموزان شهری و روستایی خواهیم بود.

وی اضافه كرد: امسال همچنین 70 هزار نیروی استخدامی به آموزش و پرورش وارد می‌شوند كه 40 هزار نفر از طریق آزمون به استخدام وزارتخانه در آمدند و 26 هزار نفر نیروی حق التدریسی نیز به نیروهای رسمی تغییر وضعیت دادند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان كرد: با حضور این نیروها كه یكی از محورهای تحول بنیادین آموزش و پرورش است، شاهد تحولات بسیار خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : آغاز تغییرات كلی كتاب‌های درسی از سال 90