آغاز تدفین شتاب آلود جنازه ها در عربستان؛سکوت جایز نیست! : در این زمینه سخنان ...



روزهایی که ارتباط زناشویی جایز نیست , عربستان مقصر نیست حادثه منا , شتاب هاست

در این زمینه سخنان افراطی و حملات تحریک کننده به عربستان فایده ای ندارد. بلکه همه کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند و یا نفوذی بین المللی دارند، وارد ماجرا شده و در شناسایی مفقودان ایرانی و مطالبه آن از مقامات سعودی تلاش کنند.

برخی منابع به تابناک اطلاع داده اند که مقامات سعودی به دنبال این هستند که با گفتن فتوایی از علمای سعودی، پیش از آنکه سرنوشت مفقودان فاجعه منا مشخص شود، کشته شدگان این حادثه را در این کشور دفن کنند.

 

موضوعی که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مقامات کشورمان به ویژه مسئولان که در این زمینه مسئولیت دارد، رئیس سازمان حج و زیارت که متولی  حج گزاران ایرانی است و همچنین مقامات بلند پایه دولت و وزارت امور خارجه باید به چنین طرح احتمالی را در نطفه خفه کنند.

حضور حج گزاران ایرانی در سرزمین عربستان و لزوم حفظ ایجاد فضایی آرام و امن برای بازگشت این هموطنان به ایران از جمله اولویت هایی است که مسئولان و رسانه ها در این روزها دنبال می کنند تا هم بقیه هموطنان ما در کمال صحت و امنیت به کشور باز گردند و هم بهتر بتوان سرنوشت مفقودان این فاجعه عظیم را مشخص کرد.

 

هر کاری این روزها به بازگشت سالم حج گزاران ایرانی کمک کند و فرایند بازگشت آنان را تسهیل کند از سوی همه دست اندرکاران باید در اولویت قرار گیرد و به جای انتقام کشی های جناحی ، هر کمکی که هر ایرانی می تواند برای انجام بهتر این کار انجام دهد، فرض و واجب است.

 

فرصت انتقام گیری جناح های مختلف کشور از هم، همچنان باقی است و مخالفان دولت هم می توانند به وقت مقتضی حساب دولت را برسند!! اما اکنون فرصت برادری است تا برادران و خواهرانمان را سالم در ایران ببینیم.

با این وجود، نمی توان از خبری که در ابتدای این گزارش اعلام شد چشم پوشید؛ اینکه بدون مشخص شدن سرنوشت مفقودان، مقامات سعودی با عجله، اجساد کشته شدگان را دفن کنند، به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است اگر چنین بحثی در میان است به صورت جدی با آن مقابله شود و در مقابل اجرای آن ایستادگی شود با هر وسیله و ابزاری که در دسترس هست.

در این زمینه سخنان افراطی و حملات تحریک کننده به عربستان فایده ای ندارد. بلکه همه کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند و یا نفوذی بین المللی دارند، وارد ماجرا شده و در شناسایی مفقودان ایرانی و مطالبه آن از مقامات سعودی تلاش کنند.

اگر تدفین درگذشتگان هم بنا بر ضرورتی مانند بهانه متلاشی شدن اجساد ممکن است صورت بگیرد و مسئولان ایرانی هم در جریان این کار هستند، با اطلاع رسانی به موقع، مردم را در جریان جزئیات این اقدام قرار دهند  تا فضایی غیر واقعی در این باره به وجود نیاید.

اخبار اجتماعی - تابناک


ویدیو : آغاز تدفین شتاب آلود جنازه ها در عربستان؛سکوت جایز نیست!