آشپزخانه های جزیره ای! : آشپزخانه‌های جزیره ایده جذابی هستند. فضایی در وسط ...


آشپزخانه‌های جزیره ایده جذابی هستند. فضایی در وسط آشپزخانه كه برخلاف كابینت‌های رایج در آشپزخانه، دوكاربردی است؛ هم جایی برای طبخ غذا و هم جایی برای صرف غذا محسوب می‌شود.
مجله زندگی ایده آل: آشپزخانه‌های جزیره ایده جذابی هستند. فضایی در وسط آشپزخانه كه برخلاف كابینت‌های رایج در آشپزخانه، دوكاربردی است؛ هم جایی برای طبخ غذا و هم جایی برای صرف غذا محسوب می‌شود. ایجاد یك جزیره در وسط آشپزخانه، بی‌شك راحتی و كاربرد بیشتری از كابینت‌های اپن دارد كه این سال‌ها در خانه‌های ما مرسوم شده‌اند اما این امكان برای همه میسر نیست. داشتن یك جزیره خوش آب و هوا در آشپزخانه كه اعضای خانواده را دور هم جمع کرده و كار شما را برای سرو غذا راحت می‌كند، شرایطی دارد.

جزیره‌ای با تك رنگی متفاوت

كفپوش زیر فضای جزیره آشپزخانه را بسیاری از طراحان با مواد دیگری و رنگی متفاوت (كه با كفپوش كل فضای قبلی هارمونی یا كنتراست دارد) تفكیك می‌كنند. همچنین كابینت‌های بخش جزیره آشپزخانه را می‌توانید با رنگی متفاوت انتخاب كنید. برای جزیره آشپزخانه می‌توان از رنگ‌هایی جسورانه استفاده كرد. همین تغییر رنگ باعث می‌شود فضای جزیره آشپزخانه شاخص‌تر به نظر برسد. امتداد رنگی جزیره آشپزخانه بهتر است جایی تا دیوار روبه‌رویی ادامه داشته باشد. اگر این امكان وجود ندارد دست‌کم یك تك صندلی رنگی به همان رنگ در آشپزخانه قرار دهید.

طراحی آشپزخانه جزیره ای , آشپزخانه جزیره ای , جزیره آشپزخانه

برای رسیدن به چیدمانی ایده‌آل در آشپزخانه به آرایش المان‌های مختلف در كنار هم توجه كنید. آشپزخانه شما هرقدر هم كه بزرگ باشد نمی‌توانید هر بلایی كه می‌خواهید بر سرش بیاورید! آشپزخانه‌های جزیره بسته به مدل طراحی حتی گاهی از یك آشپزخانه اپن هم به فضاهای دیگر خانه دسترسی بیشتری دارند. به همین دلیل است كه باید حواس‌تان باشد تا همیشه این فضا مرتب به نظر برسد.


هرچه آشپزخانه بزرگ‌تر، جزیره جذاب‌تر

مسلما اگر آشپزخانه شما شش یا ۹ متر است و حتی اگر خانه شما بزرگ هم باشد نمی‌توانید یك آشپزخانه جزیره استاندارد داشته باشید مگر اینكه یك دیوار از فضای اطراف آشپزخانه را كم و فضای آشپزخانه‌تان را بزرگ‌تر كنید یا اینكه به داشتن یك جزیره بسیار كوچك در دل آشپزخانه‌تان رضایت دهید. هرچه فضای شما بزرگ‌تر باشد به همان نسبت دست شما برای طراحی آشپزخانه جزیره بازتر است.

آشپزخانه جزیره ای چیست؟ , پلان آشپزخانه جزیره ای , جزیره آشپزخانه چیست

محلی برای طبخ یا صرف غذا؟

اول از خودتان بپرسید هدف شما از داشتن یك آشپزخانه جزیره چیست؛ محلی برای طبخ یا محلی برای صرف غذا؟ شاید هم هر دو مورد. حالا كه تكلیف‌تان با خودتان مشخص شد كه چه كاركردی از جزیره آشپزخانه‌تان انتظار دارید سراغ طراحی بروید. اگر هم می‌خواهید روی جزیره آشپزخانه هم سینك ظرفشویی قرار داشته باشد و هم فضایی برای صرف غذا به فضای بزرگ‌تری احتیاج دارید. آیا متراژ آشپزخانه شما به اندازه كافی بزرگ است؟


یك یا دو سینك؟

استاندارد کابینت جزیره آشپزخانه , همه چیز درباره جزیره آشپزخانه , آشپزخانه با جزیره

بسته به اینكه سینك جزیره‌تان دكوری است یا می‌خواهید به عنوان سینك اصلی استفاده كنید باید تصمیم بگیرید ماشین ظرفشویی را كجا قرار دهید. مسلما اگر از سینك قسمت جزیره استفاده می‌كنید بهتر است ماشین ظرفشویی هم جایی‌‌ همان اطراف باشد. همچنین در اطراف این سینك به یك سطل زباله هم احتیاج دارید. اگر گاز رومیزی دارید بهتر است از همین الان به فكر داشتن یك هود مناسب هم باشید در غیر این صورت اطراف قلب آشپزخانه و جزیره آشپزخانه‌تان همیشه بوی غذا به مشام می‌رسد كه اصلا خوشایند نیست.


ارتفاع جزیره آشپزخانه
 
تجهیزات آشپزخانه صنعتی , کابینت آشپزخانه , لوازم آشپزخانه

استاندارد ارتفاع جزیره آشپزخانه ۹۰ سانتی‌متر تا یک متر است؛ یعنی در ارتفاعی هم‌سطح كابینت‌ها یا كمی بلند‌تر. اگر می‌خواهید از صندلی‌هایی با پایه بلند به منظور صرف غذا در كنار جزیره استفاده كنید می‌توانید ارتفاع جزیره آشپزخانه را دوتكه در نظر بگیرید؛ یعنی یك بخشی با ارتفاع استاندارد برای سینك و گاز (ارتفاعی بین 90-80 سانتی‌متر) و قسمتی دیگر را هم با ارتفاعی بلند‌تر و متناسب با صندلی‌های شما (هنگامی كه روی صندلی می‌نشینید) در نظر بگیرید. همین اختلاف سطح جزئی هم به زیبایی و متفاوت بودن آشپزخانه تان بسیار كمك می‌كند.


فضای پیرامون جزیره چطور باشد؟

لیگ جزیره , جزیره کیش , آشپزخانه

فضای جلوی جزیره بهتر است حدود یك متر باز باشد تا رفت و آمد به آشپزخانه راحت‌تر انجام شود. همیشه سعی كنید فضای اطراف جزیره را بیش از اندازه شلوغ نكنید. آشپزخانه‌ای با طرح جزیره، ناخودآگاه فضا را كمی شلوغ‌تر می‌كند. فكرش را بكنید اگر این فضا را همیشه مرتب نگه ندارید چه نازیبا می‌شود! اگر نمی‌توانید آشپزخانه را مرتب نگه دارید یا فضای آشپزخانه شما همیشه شلوغ است، فكر داشتن یك آشپزخانه جزیره را از سرتان بیرون كنید.


عرض جزیره آشپزخانه

هود آشپزخانه , قصه های جزیره , خانه و آشپزخانه

طراحان آشپزخانه نظرات متفاوتی برای تعیین عرض جزیره دارند اما همه این نظر‌ها در ‌‌نهایت بستگی به متراژ آشپزخانه شما دارد. اگر آشپزخانه شما كوچك است اما به داشتن یك جزیره اصرار دارید، عرض جزیره آشپزخانه نباید نهایتا از یك متر یا یك متر و 20 سانتی‌متر بیشتر باشد اما در صورتی كه فضای آشپزخانه تان بزرگ است حتی این عرض تا دو و نیم متر هم قابل افزایش است.


ویدیو : آشپزخانه های جزیره ای!