آسپرین مصرف کنید، سرطان نگیرید : آسپرین، بروفن و استامینوفن هر سه مزایای متفاوتی ...


آسپرین، بروفن و استامینوفن هر سه مزایای متفاوتی برای سلامت بدن انسان دارند اما به نظر می رسد آسپرین عامل اصلی مبارزه با سرطان است. هفت صبح: شواهد نشان می دهد تحویل داروهای موسوم به «او تی سی» (مسکن و داروهایی که باتوجه به وضعیت بیمار تجویز می شود) برای سلامت طولانی مدت بدن انسان مفید هستند. آسپرین، بروفن و استامینوفن هر سه مزایای متفاوتی برای سلامت بدن انسان دارند اما به نظر می رسد آسپرین عامل اصلی مبارزه با سرطان است. نتایج سه تحقیق جدید که از سوی یک گروه تحقیقاتی انجام شد، نشان می دهد مصرف آسپرین در طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به سرطان و گسترش آن در بدن را کاهش دهد.

ازدواج کنید تا سرطان نگیرید , ارتباط مصرف چای و سرطان , مصرف آسپرین در دوران قاعدگی

خطر ابتلا به یکی از گونه های سرطان که آدنوکارسینوم متاستاتیک نامیده می شود و بر غده پروستات، ریه ها و روده بزرگ تاثیر می گذارد در  آنهایی که آسپرین مصرف می کنند، تا 46 درصد کاهش می یابد. تحقیق های قبلی این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف روزانه آسپرین خطر ابتلا به سرطان را تا 20 سال بعد کاهش می دهد.

حالا پیتر روث ول و گروهش نتایج اولیه تحقیقات خود را گسترش داده اند. به گزارش پادشا براساس بررسی 51 تحقیق اولیه، افرادی که روزانه کمتر از 300 میلی گرم آسپرین مصرف می کردند، پس از سه سال خطر ابتلا به هرگونه سرطانی در آنها تا 25 درصد و خطر مرگ ناشی از سرطان تا 15 درصد کاهش داشت. هرچه افراد مدت بیشتری آسپرین مصرف کنند، بهتر است.

خطر مرگ در افرادی که آسپرین مصرف می کنند، پس از گذشت پنج سال، تا 37 درصد کاهش داشت. نتایج تحقیق دیگری نشان می دهد که آسپرین چگونه بر گسترش سرطان از لحظه آغاز در بدن تاثیر می گذارد.

به گزارش پادشا خطر ابتلا به سرطان متاستاز در افرادی که روزانه حداقل 75 میلی گرم آسپرین مصرف می کردند تا 36 درصد نسبت به افرادی که آسپرین مصرف نمی کردند، کاهش داشت. نتایج تحقیقی دیگر تاییدی بر تاثیر مصرف آسپرین بر متاستاز بود.

باتوجه به نتایج هر دو دسته تحقیقات نظارتی و تصادفی (که در آن شرکت کنندگان به دو دسته تقسیم می شوند: دسته ای که دارد مصرف می کنند و دسته ای که نمی کنند) خطر ابتلا به سرطان متاستاز به ترتیب تا 38 درصد در تحقیقات نظارتی و تا 42 درصد در تحقیقات تصادفی کاهش داشت.

مکانیسمی که باعث می شود مصرف آسپرین از ابتلا به سرطان جلوگیری کند، هنوز مشخص نیست. مطالعات دیگر نشان می دهد که شاید مصرف آسپرین خودش خطراتی به همراه داشته باشد؛ خطراتی چون خونریزی روده و معده و سکته مغزی، همه باید پیش از مصرف هرگونه دارویی با پزشک خود مشورت کنند، حتی داروهای «او تی سی» گفته شده که نتایج این تحقیقات شاید نظر افراد درباره تاثیر مصرف آسپرین بر سلامت انسان در طولانی مدت را تغییر دهد. لازم به ذکر است که این تحقیقات در دانشگاه آکسفورد انجام شده اند.


ویدیو : آسپرین مصرف کنید، سرطان نگیرید