آزادی 2 زندانی ایرانی تایید شد : وکیل‌مدافع سعید عابدینی از آزادی موکلش خبر ...


وکیل‌مدافع سعید عابدینی از آزادی موکلش خبر داد. خبرگزاری ایسنا: ناصر سربازی خبر آزادی موکلش را تایید کرد.

«سعید عابدینی» شهروند ایرانی- آمریکایی قبل از سال 1385 کلیسای خانگی داشته و پس از آن به خارج رفته است. او در اوایل مهر ماه سال 91 یعنی هنگامی که به ایران بازگشت در منزل پدری‌اش، بازداشت شد.

عابدینی در اوایل بهمن ماه 91 به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی، از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده موکلش به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

«امیر میرزایی‌حکمتی» آزاد شد

وکیل مدافع «امیر میرزایی‌حکمتی» از آزادی موکلش خبر داد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی گفت: موکلم امروز از زندان آزاد شد.

بعد از دستگیری امیر میرزایی‌حکمتی و پخش اعترافات تلویزیونی او خبر محکومیت امیر میرزایی حکمتی به اعدام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب منتشر شد که ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۰ دفتر سخنگوی قوه قضائیه با تایید این خبر به ایسنا گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده و این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.

حدود دو ماه بعد حکم اعدام «امیر میرزایی‌حکمتی» که به جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم متهم بود، در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض یعنی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران با رسیدگی مجدد به این پرونده «امیر میرزایی حکمتی» را به 10 سال حبس محکوم کرد و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.


ویدیو : آزادی 2 زندانی ایرانی تایید شد