آرنولد شوارتزنگر: مردم مشتاق ترمیناتور هستند : «ترمیناتور: پیدایش» فیلمی اكشن ...


«ترمیناتور: پیدایش» فیلمی اكشن علمی- تخیلی از سری فیلم‌های ترمیناتور است. سال ١٩٨٤ سالی بود كه جیمز كامرون نخستین قسمت از سری فیلم‌های ترمیناتور را روانه سینماها كرد و بعد از آن چهار قسمت بعدی را ادامه داد. روزنامه اعتماد: «ترمیناتور: پیدایش» فیلمی اكشن علمی- تخیلی از سری فیلم‌های ترمیناتور است. سال ١٩٨٤ سالی بود كه جیمز كامرون نخستین قسمت از سری فیلم‌های ترمیناتور را روانه سینماها كرد و بعد از آن چهار قسمت بعدی را ادامه داد. فیلم جدید «ترمیناتور: پیدایش» را آلن تیلور كارگردانی كرده است اما جیمز كامرون با اعلام این موضوع كه فیلم تازه ادامه فیلم‌های ترمیناتور اوست حمایتش را از قسمت پنج این فیلم اعلام كرد.

آرنولد شوارتزنگر , چند درصد مردم دنیا چپ دست هستند , فرهنگ بومی مردم اصفهان چیست و به چه کار ها یی مشغول هستند

این فیلم در اول جولای ۲۰۱۵ اكران شد. آرنولد شوارتزنگر یك‌بار دیگر در این فیلم در نقش شخصیت ترمیناتور بازگشته و در كنار بازیگرانی همچون امیلیا كلارك، جیسون كلارك، جای كورتنی، مت اسمیت، لی بیونگ- هان و كورتنی بی. ونس به‌ایفای نقش پرداخته است. داستان فیلم در سال ٢٠٢٩ و جنگ میان انسان‌ها و روبات‌ها رخ می‌دهد.

جان كانر (جیسون كلارك) به نظر می‌رسد كه در جنگ با اسكاینت در حال دست یافتن به پیروزی‌هایی باشد اما طرف مقابل، روباتی را به گذشته (سال ١٩٨٤) می‌فرستد تا مادر جان كانر یعنی سارا كانر (امیلیا كلارك) را به قتل برساند و به این ترتیب حضور جان كانر هم در آینده منتفی شود. به همین دلیل جان، یكی از اعضای باوفای خود به نام كایل ریس (جی كورتنی) را به گذشته می‌فرستد تا اجازه ندهد مادرش توسط دشمن كشته شود اما زمانی كه كایل به گذشته می‌رود برخلاف انتظارش، با سارا كانری مواجه می‌شود كه یك نگهبان (آرنولد شوارتزنگر) همواره همراه اوست.

در جولای سال گذشته «اسلش فیلم»، مصاحبه‌ای با این آرنولد شوارتزنگر سر صحنه فیلمبرداری انجام داد. او در این فیلم در نقش T٨٠٠ ظاهر شده است، ‌اما این T٨٠٠ چیزی نیست كه ما قبلا دیده باشیم.

چقدر طول می‌كشد كه این اعضای مصنوعی را روی‌تان سوار كنند؟

فكر كنم تقریبا دو ساعت و نیم. ولی هرروز این كار را نمی‌كنند. بستگی دارد در چه مرحله‌ای از فیلم باشیم. حالا كه داریم به پایان فیلم نزدیك می‌شویم، مدام سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بازگشت به این شخصیت چه حسی دارد؟ با همان چهره آسیب‌دیده و سروشكل كلاسیك‌تان ادامه می‌دهید.

مثل این است كه كل زندگی‌تان آن را انجام داده‌اید، چون من خیلی نسبت به این شخصیت علاقه دارم. فكر می‌كنم شخصیت عالی و جذابی است. به نظرم داستان خیلی خوبی هم دارد. كل ایده‌ای كه كامرون قبلا در دهه ٨٠ داشت، درباره خلق دنیایی است كه ماشین‌ها آن را در اختیار می‌گیرند و چیزهایی كه امروز به واقعیت بدل شده‌اند، ولی آن زمان حتی به ذهن كسی خطور نمی‌كرد. واقعا فوق‌العاده است برای اینكه كل گروه همه توان‌شان را برای آن می‌گذارند. حضور در چنین فیلمی لذت‌بخش است. استودیو جدا نسبت به فیلم ترمیناتور مشتاق است. تهیه‌كننده‌ها و كارگردان واقعا آدم‌های بااستعداد و خلاقی هستند. این را از روی مراحل فیلم متوجه می‌شوید. همه‌چیز به‌واقع عظیم و هیجان‌انگیز است. بسیار تجربه عالی‌ای بود.

چند درصد از مردم ایران بیکار هستند؟ , نام آخرین فیلم های آرنولد شوارتزنگر 2015 , سوییسیها تمیز ترین مردم دنیا هستند

شما نقش ترمیناتور شرور، ترمیناتورِ پدر را ایفا كرده‌اید. در این فیلم چه‌ مدل ترمیناتوری از شما خواهیم دید؟

این ترمیناتور، شخصیتی است كه برنامه‌ریزی شده است تا از دیگران و از سارا كانر محافظت بكند، ولی اساسا من همان ترمیناتور هستم. هرچه سر راهم قرار بگیرد را نابود می‌كنم كه از سارا كانر حفاظت كنم.

در این نسخه ترمیناتور چه چیزی بود كه با خودتان گفتید «آهان، این همان چیزی است كه می‌خواهم انجام بدهم»؟

خب من همیشه گفته بودم كه مایلم در صورتی كه داستان خوب باشد، ترمیناتور را دوباره بازی كنم و واقعا وقتی داستان را خواندم از آن لذت بردم. به نظرم افرادی كه درگیر با این پروژه بودند مرا قانع كردند كه فیلم خوبی از كار درمی‌آید و قرار است همه توان خود را برای این كار بگذارند. و قضیه فقط این نیست كه «بیاییم یك‌بار دیگر از این حق‌‌امتیاز استفاده كنیم و از بعضی چیزهای خوب كه در گذشته بوده، بهره ببریم»، آنها واقعا این پروژه را جدی گرفتند. واقعا برای اینكه چگونه داستان را ادامه بدهند چاره‌اندیشی كردند و اساسا به نوعی فیلم قبلی را نادیده گرفتند.

فكر می‌كنید این مجموعه طی ٣٠ سال گذشته خیلی تغییر كرده است؟

گمان می‌كنم مردم نسبت به آن خیلی مشتاق هستند. حتی امروز این یكی از برترین مجموعه‌هایی است كه افراد چشم‌انتظار تماشای آن هستند. نكته كلیدی در این است كه به مردم چیزی حتی بیش از آنچه انتظارش را دارند، ارایه كنید. به این دلیل است كه فكر كنم بسیار مهم است كه این فیلم - به گمان همه این را تشخیص می‌دهند - چنین چیزی را ارایه بدهد.

برای مقیاس و میزان اكشن؟

همه‌چیز. داستان، خلاقیت، پیچش‌ها و همه اینها. در تمام سطوح باید چنین چیزی را ارایه بدهد. به نظرم تیم درستی گردآوری شده كه این كار را انجام بدهند. برای همین به من حس خوبی می‌دهد؛ حس غرور از اینكه بخشی از این پروژه باشم.

بخش اصلی تمامی فیلم‌های ترمیناتور، حضور شما در یك صحنه اكشن خیره‌كننده است. آیا در این فیلم هم صحنه اكشن طولانی‌ای خواهید داشت و اینكه آیا از صحنه اكشن ترمیناتور ٢ كه فیلم محبوب من است، پیشی بگیرد؟

می‌دانم كه باید از ترمیناتور ٢ بهتر باشیم. كارگردان هم این را می‌داند. تهیه‌كننده‌ها و استودیو نیز این را می‌دانند. فكر كنم همه با این موضوع همگام هستند كه باید به لحاظ جلوه‌های بصری از فیلم دوم موفق‌تر عمل كنیم، چراكه آن فیلم بسیار از زمان خودش جلوتر بود. پس نكته همین‌جاست كه با فیلمی با یك انفجار بزرگ از راه برسیم و مخاطب را در سراسر دنیا سرگرم كنیم.

آرنولد شوارتزنگر ویکی پدیا , چند درصد از مردم ایران زن هستند؟ , آرنولد شوارتزنگر فیلمها

بخش دیگری از این فیلم‌ها طنز و تك‌جملاتی است كه قابلیت نقل‌قول شدن دارند و معمولا از جانب شخصیت شماست. آیا در این فیلم هم‌چنین چیزی خواهیم داشت؟

بله، البته. به واقع صحنه‌های بسیار بامزه‌ای در این فیلم وجود دارد - صحنه‌هایی كه سعی ندارند بامزه باشند، ولی شرایط آنها را بامزه می‌كند.

طی مدتی كه بخشی از این مجموعه بودید، چه موقعی متوجه شدید كه این مجموعه ادامه‌دار خواهد بود و قرار است فیلم‌های دیگری را هم بازی كنید؟

فكر كنم بعد از قسمت دوم فهمیدم كه قرار است مجموعه واقعا عظیمی بشود. قسمت دوم بزرگ‌ترین فیلم سال بود. ٥٠٠ میلیون دلار به دست آورد كه حتی نمی‌دانم به دلار امروز چه رقمی می‌شود، احتمالا یك میلیارد دلار؛ كسی چه می‌داند؟ ولی واقعا فیلم عظیمی بود و حقیقتا كامرون كار خارق‌العاده‌ای در نوشتن فیلم انجام داد.

پس فكر كنم شگرد كار در این است كه بسیار خب، با چنین انفجار بزرگی چگونه ادامه خواهید داد.

به باورم مردم فیلم‌های ترمیناتور شما را جدا دوست داشتند و بعضی از هوادارها كمی با فیلم آخر دلزده شدند. پس چگونه می‌خواهید با این فیلم دل آنها را به دست بیاورید؟ چطور متقاعدشان می‌كنید كه فیلم را ببینند؟

به نظرم در عمل معلوم می‌شود و نه در حرف. می‌شود هرچه می‌خواهید درباره‌اش سروصدا كنید ولی هیچ اهمیتی ندارد. به باورم به محض اینكه تریلر فیلم بیرون بیاید، بلافاصله ركورد می‌زند. زمانی كه تریلر فیلم دروغ‌های حقیقی بیرون آمد را به یاد دارم و مردم بلافاصله فهمیدند كه چطور فیلمی و چقدر عظیم است. پس به نظرم آن را ببینید. نكته كلیدی این است كه آنها تریلر عالی می‌سازند، آن را سریعا تبلیغ می‌كنند و بعد زمانی كه نخستین اكران‌های فیلم را ببینید، سروصدایش باقی كار را به عهده می‌گیرد. فكر نمی‌كنم جذب مردم كار سختی باشد چون مردم واقعا برای یك ترمیناتور دیگر هیجان‌زده‌اند. آماده‌اند كه یك ترمیناتور دیگر ببینند. فقط باید آنچه را كه می‌خواهند به آنها ارایه كند.

جوانی آرنولد شوارتزنگر , آرنولد شوارتزنگر کتاب زندگی‌نامه , خوشبخت ترین مردم جهان کدام کشور هستند

نسبت به این مجموعه بااحتیاط عمل می‌كنید؟ وقتی برای نخستین‌بار فیلمنامه را برای‌تان فرستادند چه حسی داشتید؟ چیزهای مشخصی بود مثل اینكه «دوست دارم این را عوض كنم یا نكنم»؟

اوه نه، ما بحث‌های بسیار بازی با هم داشتیم. بعد از اینكه فیلمنامه را دریافت كردم سوالات زیادی داشتم. بعضی از چیزها با عقلم جور درنمی‌آمد. پیچیده بودند. برای دیگران هم معنای چندانی نداشت. پس اینكه آن را به بهترین حالت درآورند یك فرآیند لازم بود. به نظرم یك دوره چندماهه. آدم‌های بسیار بااستعدادی بودند كه از كار كنارگذاشته شدند و مساله فوق‌العاده اینجاست كه همه با پروژه همگام بودند. این طور نبود كه من یك سمت بروم، دیوید الیسون جور دیگری فكر كند یا آلن متفاوت بیندیشد. هیچ‌كدام از اینها نبود. فكر كنم این فیلم، پروژه بسیار منحصربه‌فردی است چرا كه همه نسبت به آن بسیار بااحتیاط عمل می‌كنند. نه فقط به خاطر جنبه هنری آن، بلكه به نظرم به خاطر جنبه تجاری‌اش. استودیو این‌طور به فیلم نگاه می‌كند كه «اگر در اینجا خوب عمل می‌كنیم، می‌توانیم با چند فیلم دیگر هم ادامه بدهیم. می‌توانیم مردم را سرگرم كنیم. می‌توانیم پول دربیاوریم و اینكه در برگرداندن این مجموعه خوب عمل كرده‌ایم.»

از این رو همه با فیلم همگام هستند. برای همین است كه اینجا همه شبانه‌روز كار می‌كنند كه فیلم عالی بشود.


ویدیو : آرنولد شوارتزنگر: مردم مشتاق ترمیناتور هستند