آرای جعلی به بهداد سلیمی! : آرای جعلی به بهداد سلیمی! باز هم رفتار غیر حرفه ...



بهداد سلیمی , همسر بهداد سلیمی , بهداد سلیمی و همسرش

آرای جعلی به بهداد سلیمی!

باز هم رفتار غیر حرفه ای برخی طرفداران وزنه برداری، مشکلات عجیبی را در سیستم انتخاب بهترین وزنه بردار دنیا بوجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا فدراسیون بین المللی وزنه برداری هرساله بهترین وزنه بردار سال را با رای گیری عمومی از همه علاقه مندان دنیا انتخاب می کند؛ اما در سال جاری با توجه به اینکه بهداد سلیمی نیز یکی از نامزدهای اصلی کسب این عنوان محسوب می شد، تبلیغاتی برای رای دهی به این قهرمان فوق سنگین المپیک در کشور انجام گرفت که متاسفانه نتیجه آن چندان خوشایند نبوده است.

آنیکو نمت مورا - مدیر اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: « رای گیری بهترین وزنه بردار سال 2012 به پایان رسیده، اما باز هم این رای گیری برای ما به کابوسی بدل شده است، چراکه ما اکنون بسیاری رای با پست الکترونیکی جعلی و نادرست داریم که همگی تنها به بهداد سلیمی رای داده اند. حالا ما باید مدت زیادی وقت بگذاریم تا پست های الکترونیکی واقعی و غیر واقعی را از هم جدا کنیم.»

وی ادامه داد:« من از این رفتار واقعا متاسفم. گویا در ایران علاقه مندان به وزنه برداری بسیار به قهرمانان خود علاقه دارند، چراکه وقتی خواستیم بهترین وزنه بردار قرن را چند سال پیش انتخاب کنیم، به قدری ایمیل جعلی که با برنامه های کامپیوتری ساخته شده بود برای ما فرستادند که برای مدتی وب سایت ما از کار افتاد و این مسئله مشکلات بسیار زیادی را برای ما بوجود آورد. این رفتار در هیچ انتخاباتی عادلانه نیست. در صورتی که این رفتار ادامه داشته باشد، مجبور می شویم شیوه انتخاب را عوض کنیم.»

به هرحال این رفتار غیر حرفه ای اکنون به جایی رسیده که به احتمال زیاد بسیاری از آرای اصلی بهداد سلیمی نیز از بین خواهد رفت. علاقه مندان به ورزش و به ویژه وزنه برداری باید بدانند در هر انتخابات بین المللی باید قواعد را رعایت کنند و تنها به دادن یک رای که مربوط به رای دهنده است، بسنده کنند. رفتار کنونی برخی افراد باعث شده تا ذهنیت فدراسیونهای بین المللی به علاقه مندان ورزش ایران بسیار منفی شود./ایسنا

 


ویدیو : آرای جعلی به بهداد سلیمی!