آرایش کردن مردان :       آقا شما آرایش کرده‌اید؟آمار استفاده از لوازم آرایشی، ...



 

 

آرایش کردن , پاک کردن آرایش , بلند کردن مو مردان

 

آقا شما آرایش کرده‌اید؟آمار استفاده از لوازم آرایشی، در میان آقایان رو به افزایش است.تا به حال درباره استفاده از لوازم آرایشی به وسیله بانوان، خبرهای زیادی شنیده‌ایم و حرف و حدیث‌های بسیاری نیز درباره ضررهایی که این مواد شیمیایی روی پوست دارند، در روزنامه‌ها و مجلات گوناگون خوانده‌اید ولی شواهد این‌طور نشان می‌دهند که باید کم‌کم به فکر توصیه‌های بهداشتی برای آقایانی باشیم که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر کیت‌های لوازم آرایشی ویژه آقایان به بازار عرضه شود.

 

در این صورت شما شاهد دگرگونی وسیعی از محصولات یک ست بهداشتی برای آقایان خواهید بود. تاکنون ست‌های بهداشتی ویژه آقایان شامل خمیردندان، عطر، اسپری، مام و ژل بعد از اصلاح بوده است ولی به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی، در نظر دارند سری‌های جدیدی از ست‌های آرایشی ـ بهداشتی ویژه‌آقایان را روانه بازار دنیا کنند که علاوه بر این محصولات دارای کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده صورت، پودرهای صورت و ژل‌های مخصوص ابرو باشد. استفاده از همین محصولات است که به چهره‌های برخی بازیگران در فیلم‌ها و یا تابلوهای تبلیغاتی، جلوه‌ای متفاوت می‌بخشد.

 


● آقایان؛ تب لوازم آرایشی

 

در سال‌های اخیر، در سراسر دنیا علاقه آقایان به زیباتر بودن، افزایش چشمگیری داشته است. تا پیش از این آقایان در نهایت تلاش می‌کردند اندامی متناسب و عضلانی داشته باشند و حداکثر تلاشی که آقایان انجام می‌دادند این بود که در باشگاه‌های بدنسازی شرکت کنند. اما در سال‌های اخیر آقایان هم به فکر زیباتر شدن افتاده‌اند.

 

چندی پیش فهرست ۵ جراحی پرطرفدار برای آقایان اعلام شد که کاشت مو و جراحی بینی در صدر این لیست قرار داشتند. متخصصان اعتقاد دارند مردان این روزها به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن چهره و اندامی زیباتر به آنها کمک می‌کند جوان‌تر و جذاب‌تر به‌نظر بیایند و در موقعیت‌های خانوادگی و شغلی موفق‌تر عمل کنند.

 

برخلاف خانم‌ها، آقایان بیشتر به جراحی‌هایی علاقه نشان می‌دهند که کمتر تهاجمی باشند مانند کاشت مو و یا ابرژن‌های پوستی و یا استفاده از لیزر در جراحی پوست صورت. در این میان استفاده از لوازم آرایشی برای زیباتر شدن آسان‌تر و بی‌خطرتر از جراحی است. اکنون اگر به فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی ـ بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ سر بزنید، می‌بینید که قفسه مخصوص محصولات آقایان هر روز پر و پیمان‌تر می‌شود و ردیف انواع کرم‌هایی که به زیبایی چهره و پوست آقایان کمک می‌کند، طولانی‌تر می‌شود و اگر شما به دنبال یک اسپری باشید وسوسه می‌شوید تا چند تا از این محصولات جدید را خریداری کنید تا با استفاده از آن با چهره‌ای جذاب‌تر و زیباتر در جامعه حاضر شوید.

 

 

● فقط آقایان بخوانند

 

موضع گیری آقایان در برابر استفاده از لوازم آرایشی کاملاً دوگانه است. برخی از آقایان به هیچ عنوان حاضر نیستند که از هیچ‌یک از لوازم آرایشی ـ بهداشتی استفاده کنند. هنگامی که به این گروه از آقایان پیشنهاد می‌کنید از کرم‌های ضدآفتاب بدون رنگ استفاده کنند، به‌شدت مخالفند و اعتقاد دارند که چهره‌شان براق و چرب خواهد شد و نمای مردانه‌ای نخواهد داشت.

 

این گروه از آقایان حتی اگر کارهایی (مشاغلی) داشته باشند که به‌خاطر آن مجبور باشند ساعت‌ها در زیر آفتاب کار کنند، باز هم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را بر خودشان تحریم کرده‌اند. در حالی که آمارها نشان می‌دهد آمار مردانی که به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، بسیار بیشتر از بانوان است چون تعداد بیشتری از آقایان در محیط خارج از منزل کار می‌کنند و از پوشش‌های مناسب مانند کلاه، چتر و دستکش و همچنین کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند.

 

از سوی دیگر برخی از آقایان امروز جامعه ما که اغلب سنین پایین‌تری دارند، از استفاده از محصولات آرایشی ـ بهداشتی استقبال زیادی می‌کنند. در برخی از آرایشگاه‌های مردانه، خدماتی بیش از خدمات معمولی که در آرایشگاه‌های مردانه رایج است، مانند کوتاه کردن مو انجام می‌شود که می‌توان به برداشتن موهای صورت و ابرو اشاره کرد.

 

از سوی دیگر برخی آقایان این روزها برای پوشاندن اثرات پیری از روی موهای صورت و ابرو، از انواع رنگ موها استفاده می‌کنند که یا در منزل رنگ کردن مو صورت گرفته و یا در آرایشگاه‌های مردانه این خدمات ارائه می‌شود.

 

اگر به بروشورهای تبلیغاتی شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی ـ بهداشتی نگاه کنید، کرم‌های ضدچروک مخصوص آقایان را خواهید یافت که به پوشاندن اثرات و ردپای پیری از روی چهره کمک می‌کنند.در برخی از کشورها، آقایان حتی از لایه نازکی از پودرهای آرایشی روی پوستشان استفاده می‌کنند.

منبع:روزنامه تهران امروز


ویدیو : آرایش کردن مردان