آرایش مو با سشوار و بابليس :     وقتي به يک مهماني دعوت مي ‌شويد، چگونه موهاي ...



 

آرایش عروس در شیراز , سشوار , آرایش

 

وقتي به يک مهماني دعوت مي ‌شويد، چگونه موهاي ‌تان را آرايش مي‌ کنيد؟ آيا به آرايشگاه مي ‌رويد و کلي پول را فداي آرايش موهاي ‌تان مي ‌کنيد، يا با بابليس، موهاي ‌تان را فر مي ‌دهيد و يا باد داغ سشوار را براي صاف کردن موهاي ‌تان انتخاب مي ‌کنيد؟

 

خلاصه، اگر زياد با اين دو وسيله داغ يعني بابليس و سشوار، سر و کار داريد، توصيه مي ‌کنيم نکات ايمني مربوط به آن ها را هم بدانيد.

 

امروزه بيگودي ‌هاي الكتريكي، رايج‌ ترين وسيله فر کردن مو هستند. بابليس جديدترين نوع بيگودي‌ هاي الكتريكي است و ميله پلاستيكي بلند و قابل انعطافي است كه مو را دور آن مي ‌پيچند.

 


برس مناسب براي سشوار

 

موقع سشوار کشيدن، استفاده از برس براي خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتري از شما خواهد گرفت و در نهايت موهاي‌ تان بهتر مرتب مي ‌شوند و فرم مي‌ گيرند.

 

اگر نخواستيد از برس براي خشک کردن موهاي‌ تان استفاده کنيد، انتخاب ديگر اين است که فقط با استفاده از دست ‌تان موهاي ‌تان را جابجا کنيد و جلوي سشوار آن ها را خشک کنيد. بهترين برس، برسي بزرگ و گرد است. اين برس پس از سشوار کشيدن بهترين حجم و حالت را به موهاي‌ شما خواهد بخشيد.

 

برس ‌هاي فلزي براي سشوار کشيدن مناسب ‌ترين هستند و بهترين شکل را به موهاي‌ تان خواهند داد.شما مي‌ توانيد از برس ‌هاي کم ‌قطرتر براي مرتب کردن و سشوار کشيدن موهاي چتري ‌تان استفاده کنيد. برس‌هاي پارويي براي پرداخت نهايي موهاي بلند، پس از سشوار کشيدن مناسب‌ هستند.

 

 

برس‌ سشوار در 3 اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارد.موهاي برس‌ هاي چوبي، ترکيبي از موهاي طبيعي و مصنوعي است، بنابراين به گرفتن بهتر موها درون ‌شان کمک مي‌ کنند.


آرایش عروس , آرایش و زیبایی , لوازم آرایش

سشوار و حرارت متمرکز

 

سشوارهايي که در آرايشگاه‌ ها استفاده مي ‌شوند، سشوارهايي قوي‌ هستند، ولي براي استفاده‌ هاي خانگي مي ‌توان سشوارهاي کم ‌قدرت ‌تري را نيز انتخاب کرد.

 

دقت کنيد سشواري که مي ‌خريد، حتما داراي درجه‌ ي سرعت پايين و بالا باشد و شما بتوانيد به آساني سرعت آن را تنظيم کنيد. يک سشوار خوب بايد بتواند باد سرد نيز توليد کند.

 

براي اين که موهاي ‌تان را براق کنيد، سشوار را براي باد داغ تنظيم کنيد. اگر سشوار را طوري تنظيم کنيد که باد سرد توليد کند، روغن‌، ژل و ساير فرآورده‌هايي که براي فرم دادن موهاي‌ تان استفاده کرده‌ايد روي موهاي‌ تان ثابت خواهند شد و همچنين از ايجاد الکتريسيته ساکن در موهاي‌ تان جلوگيري خواهد کرد.

 

هنگام استفاده از سشوار، آن را روي موهاي‌ تان حرکت دهيد و يکجا نگه نداريد، زيرا حرارت ثابت سشوار به موهاي ‌تان آسيب خواهد زد.

 

تلاش کنيد سرهاي مخصوص پخش ‌کننده حرارت و باد را سر دهانه سشوارتان وصل کنيد تا حرارت بر سطح موهاي ‌تان پخش شود، به ويژه اگر موهاي ‌تان مجعد است، استفاده از اين سرها سبب مي ‌شود موهاي ‌تان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهاي ويژه، زمان سشوار کشيدن را طولاني ‌تر خواهد کرد.

 


اگر مي‌ خواهيد موهاي تان براق شود

 

اگر مي ‌خواهيد پس از سشوار کشيدن موهاي ‌تان برق بيفتد، از باد گرم سشوار استفاده کنيد. هر چه بيشتر از باد سشوار و برس روي يک بخش از موهاي ‌تان استفاده کنيد، موهاي ‌تان بيشتر برق مي ‌افتند، ولي در اين صورت امکان صدمه ديدن موهاي ‌تان در اثر باد داغ سشوار نيز افزايش مي ‌يابد.

 

موهاي ‌تان را به دور برس بپچيد و در حالي که سشوار را روي آنها گرفته ‌ايد، به آرامي ‌موها را از برس باز کنيد. براي اين که موهاي ‌تان کمتر آسيب ببينند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنيد.

 

براي اين که ساقه موهاي ‌تان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشيدن هر بخش از موهاي ‌تان، چند ثانيه صبر کنيد تا آن بخش از موهاي‌ تان خنک شود. سپس دوباره کار خود را تکرار کنيد.

 

اگر دوست داريد موهاي‌ تان حجم پيدا کنند، بخش کوچک از موهاي‌ تان را انتخاب کنيد. آن بخش را دور برس بپيچيد و خلاف جهت ريشه موهاي ‌تان بکشيد. هم‌ زمان سشوار را هم روي آن بگيريد.

آرایش چشم , آرایش صورت , آرایش غلیظ

نکات لازم هنگام استفاده از اتوي مو (بابليس)

 

* قبل از اتو کشيدن موها، حتما موها را با سشوار خشک کنيد.

 

* بعد از خشک کردن، از براق کننده‌ هاي مو در لابه لاي موها استفاده کنيد.

 

* اگر موهاي خيلي فر يا وزي داريد، براي اتو کشيدن، لايه‌هاي باريک و نازکي از موها را برداريد.

 

* براي موهاي صاف که فقط کمي موج دارند، حتما قبل از اتو، موادي مانند واکس يا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جاي موهايتان بماليد تا پوششي بين مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگيري شود، زيرا اين موها نسبت به موهاي فر شکننده ‌تر و ضعيف ‌ترند. اما در مورد موهاي فر، فقط قبل از اتو از براق کننده‌ ها استفاده کنيد و از واکس و کرم مو بعد از اتو، براي گرفتن خورده موهاي روي سر و مو خوره‌ ها، آن هم به مقدار خيلي کم استفاده کنيد (استفاده از واکس و کرم زياد بعد از اتو براي موهاي فر، آنها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل مي ‌سازد.)

 

* براي موهاي خيلي فر بعد از يک بار اتو کشيدن لايه هاي نازکي از مو، مقدار کمي واکس را کف دست‌ ها زده و روي موها بکشيد و بعد دوباره با جدا کردن لايه ‌هاي ضخيم‌ تر مو، آن ها را اتو کنيد تا کاملا صاف شوند.

 

* اتو کشيدن موها از ريشه، به موها آسيب جدي رسانده و باعث ريزش آن ها خواهد شد. پس با فاصله از ريشه ي موها، آنها را اتو کنيد.

 

* استفاده مکرر و زياد از اتوي مو باعث ريزش و کم شدن و فاصله انداختن بين موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، اين کار را انجام دهيد.

 

* موهاي رنگ و مش شده و‌ هايلايت را حتما قبل از اتو، با مقدار کمي واکس مو بپوشانيد تا کمتر آسيب ببينند، زيرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم مي‌ کنند و به راحتي در اثر گرما، موها از وسط مي شکنند و مي‌ ريزند.


ویدیو : آرایش مو با سشوار و بابليس