آرامش زندگی از نگاه وزیر بهداشت : وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در وب سایت ...


وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در وب سایت شخصی خود با درج مطلبی تحت عنوان « آرامش زندگی با سین سلامت » فرارسیدن نوروز باستانی را به ملت بزرگ ایران ، جامعه پزشکی ، مدیران و کارکنان نظام سلامت تبریک گفت. خبرگزاری ایرنا: دکتر « سید حسن هاشمی » در پیام خود اظهارداشت: طی شش ماه و اندی که از تصدی دولت جدید گذشته است، تحولات چشمگیری را در زمینه های مختلف شاهد بوده ایم.

وی در ادامه گفت: دراین مدت، همکارانم در وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ابتدا چالش ها و آسیب های موجود در حوزه بهداشت ودرمان کشور را شناسایی کردند و در نخستین گام، طی مدت 50 روز گره دارویی کشور را که تبدیل به معظل بخش درمان شده بود، با ارایه راهکار های مناسب و اجرایی باز کردند.

وزیر بهداشت افزود: طی این مدت نه تنها در مدت زمان کوتاهی آرامش به بازار دارویی کشور بازگردانده شد، بلکه بسیاری از داروهایی که در گذشته از حمایت سازمان های بیمه گر برخوردارنبودند، در فهرست داروهای تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این مهم، نشانگر تدبیر دولت و روزنه امیدی برای حل مشکلات این حوزه شد.

وی در ادامه پیام نورزی اش افزود: از آنجا که بهبود شاخص های بهداشتی در جامعه، از اهداف تمام برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است ، جامعه سالم در سند چشم انداز 20 ساله، با شاخص هایی چون برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت های برابر و بهره مندی از محیط زیست مطلوب تعریف شده است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه به جرأت می توان گفت دستیابی به اهداف تصویر شده در این سند، بدون توجه به مقوله سلامت میسر نخواهد بود؛ افزود: این واقعیتی غیر قابل انکار است که سلامتی افراد، ذخیره و سرمایه ای اجتماعی است؛ اگر این سرمایه در گذر زمان، مستهلک شود، تنها سرمایه گذاری در حوزه سلامت، این استهلاک را جبران می کند.

**مردم خودشان بیشترین نقش را درزمینه پیشگیری از بسیاری از بیماری ها دارند

هاشمی در ادامه اظهارداشت : مردم نیز باید بدانند که خودشان بیشترین نقش را در زمینه پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و حفظ سلامت خویش دارند، این خود ما هستیم که عامل تصادف و سوانح ناشی از رانندگی می شویم و با بی توجهی به الگوی تغذیه سالم و کم تحرکی، بیماری را در جامعه گسترش می دهیم.

وزیر بهداشت گفت : چرا باید مرگ هزاران نفر از مردم کشور را به دلایل چون سکته های قلبی و مغزی، سرطان ها و حوادث گوناگون شاهد باشیم؟ در حالی که ریشه این مرگ و میرها در رفتارهای تغذیه ای ناصحیح، سبک غلط زندگی، تحرک کم، مصرف سیگار و آلودگی هوا است؛ وی اظهارداشت : رفتارهایی که منجر به فشار و چربی خون بالا، دیابت، افسردگی و استرس خواهد شد. مشکلاتی قابل پیشگیری هستند و کنترل این بیماری ها از طریق توانمندسازی مردم برای تغییر رفتارشان محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی وزارت بهداشت درسال جدید، توانمندسازی مردم و بحث خود مراقبتی است، گفت: ما بر این باوریم بهار عمر انسان آن هنگامی است که تندرستی و سلامت بر سر آدمی سایه گستراند و هر آن چه این بخش از زندگی را تهدید کند، طول این بهار دلنشین را می کاهد. به همین دلیل در سال جدید، تلاش من و همکارانم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن است که برنامه های تدوین شده در بخش های مختلف چنان به مرحله اجرا درآید که بهار زندگی و عمر همه ایرانیان به بلندای نام ایران عزیز گردد.


ویدیو : آرامش زندگی از نگاه وزیر بهداشت