آراستگی از نگاه اسلام : خداوند دوست دارد نعمت‌هایی که به بندگان عطا کرده را ...


خداوند دوست دارد نعمت‌هایی که به بندگان عطا کرده را در وجود بندگانش ببیند و بنده‌ای که خود را به نداری و بدبختی بزند، دوست ندارد. خبرگزاری ایسنا: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و برای اینکه بندگان آن زیبایی که خداوند به آنها عطا کرده را داشته باشند توصیه‌هایی شده است.

امام صادق (ع) به روایت از امام علی (ع) می‌فرمایند: خدا زیباست و زیبایی را دوست می‌دارد و دوست می‌دارد که نشانه نعمت بر بنده‌اش دیده شود.

امام علی (ع) فرمودند: آراستگی از اخلاق مومنان است.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: انگشتری در دست کردن از سنت است.

اهمیت نگاه در اسلام , نگاه دانلود , نگاه سوم

امام هادی (ع) به نقل از پدرانش، از حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند: خداوند به یقین زیبایی و آراستگی را دوست می‌دارد و بدحالی و بدبخت‌نمایی را و خود را بدبخت و نادار و بیچاره و ضعیف نشان دادن زشت می‌دارد. زیرا هنگامی که خداوند به بنده‌ای نعمتی داد، دوست دارد اثر آن نعمت را در زندگی او ببیند. پرسیدند: این ظهور نعمت خدا در زندگی چگونه باید باشد؟ فرمود:

1- لباس‌های تمیز بپوشد.

2- از عطر و بوی‌های خوش استفاده کند (و خود را معطر و خوشبو سازد).

3- خانه‌اش را گچ‌کاری (سفیدکاری، رنگ آمیزی، دکوربندی) کند.

4- حیاط خانه و در خانه (و همه فضاهای مربوط به خانه را) جاروب کند و تمیز نگاه دارد.

5- حتی روشن کردن چراغ پیش از غروب آفتاب، فقر را از بین می‌برد و روزی را فراوان می‌کند.

امام صادق (ع) به روایت از امام علی (ع) درباره خوش‌لباسی می‌فرمایند: هر یک از شما باید خود را برای برادر مسلمانش چنان آرایش دهد که برای بیگانه‌ای که دوست دارد او را به بهترین هیات ببیند، آراسته می‌کند.

پیامبر (ص) می‌فرمایند: هرکس کفشی می‌خرد، باید کفش خوب بخرد.

امام صادق (ع) به روایت از امام علی (ع) فرمودند: برگزیدن کفش خوب مایه نگاهداری بدن است و کمکی برای نماز گزاردن و خود را پاک نگاه داشتن.


ویدیو : آراستگی از نگاه اسلام