آدمک اسکار به کدام بازیگر زن لبخند خواهد زد؟ : رقابت‌های اسکار امسال در حالی ...



رقابت‌های اسکار امسال در حالی برگزار می‌شود که حدود ۱۰ بازیگر زن برای ربودن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن بیشترین شانس را دارند.

امسال رقابت‌ بازیگران زن برای ربودن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، اگرچه به تنگاتنگی بخش بهترین بازیگران نقش اول مرد نیست، ولی یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها طی یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

 

شاهرخ استخری شبیه کدام بازیگر خارجی است , مسن ترین برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر کدام بازیگر است؟ , تولد کدام بازیگر 1تیراست

 

در زیر نگاهی داریم به برترین شانس‌های بخش بهترین بازیگر نقش اول زن این دوره از جوایز اسکار:


1. «بری لارسون» برای فیلم سینمایی «اتاق»:

 

99 ضربه شلاق برای کدام بازیگر معروف , اسکار بهترین بازیگر مرد 2016 , بهترین بازیگر زن اسکار 2016

 

فیلم سینمایی «اتاق» به کارگردانی «لنی آبراهامسون» که براساس رمانی به همین نام ساخته شده است، یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های سال میلادی جاری است که در جشنواره‌های بسیاری به نمایش درآمده و جوایز زیادی را نیز توانسته از آن خود کند.

 

این فیلم داستان یک زن جوان (با بازی بری لارسون) است که در عنفوان جوانی توسط فردی ناشناس ربوده می‌شود و اکنون  سال‌هاست که در یک اتاقا نسبتا کوچک در جایی دور افتاده زندانی است و تنها مونسش پسر 5 ساله‌اش است که هیچ تجربه‌ای از زندگی بیرون ندارد.

 

بازیگر زن اسکار 2016 , بهتر بازیگر مرد 2016 اسکار , کدام بازیگر، مسن ترین برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر است؟

 

فیلم «اتاق» که در سایت روتن توماتوز 97 درصد امتیاز را در میان 142 منتقد از آن خود کرده، یکی از نقاط قوت خود را مدیون بازی درخشان «بری لارسون» است که تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است که از آن جمله می‌توان به جوایز بهترین بازیگر نقش اول زن از سوی انجمن منتقدان فیلم شیکاگو، انجمن منتقدان فیلم آنلاین و انجمن فیلم دالاس فورس ورس و همچنین نامزدی انجمن منتقدان فیلم دیترویت، گلدن گلوب، جوایز گوتام و انجمن فیلم هوستون اشاره کرد.

 

2. «سیرشا رونان» برای فیلم سینمایی «بروکلین»:
فیلم درام «بروکلین» به کارگردانی «جان کرولی»  که با بودجه‌ای بالغ بر 10 میلیون دلار ساخته شده است، اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

این فیلم داستان  مهاجر جوانی به نام «ایلیس لیسی» (با بازی سیرشا رونان) است که در سال‌های دهه پنجاه میلادی ایرلند را به قصد نیویورک ترک می‌کند و در این میان مجبور می‌شود بین عشق تازه از راه رسیده و سرزمین مادری خود یکی را انتخاب کند.

 

جایزه های اسکار بازیگر اول , کدام بازیگر هالیوود ستاره ماه تولد شما است ؟ , کدام سریال شبکه نمایش خانگی پربیننده تر خواهد بود؟

 

174 منتقد در سایت روتن توماتوز، امتیاز 98 درصد را به این فیلم داده‌اند و قریب به اتفاق آنها بازی درخشان «سیرشا رونان» در این فیلم با احترام و خوبی یاد کرده‌اند.

«رونان» برنده جوایز زیاد شده و نام آن در بیشتر فهرست‌های گمانه‌زنی جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به چشم می خورد.

 

3. «جنیفر لارنس» برای فیلم سینمایی «جوی»:

«جنیفر لارنس»، بازیگر جوان هالیوود که از همان ابتدای ورودش به هالیوود و عالم بازیگری توانست توجه همه منتقدان و اهالی سینما را به خود جلب کند این بار بار بازی در نقشی متفاوت در فیلم جدید «دیوید او.راسل»، تحسین منتقدان را برانگیزد.

 

«لارنس» در این فیلم در این فیلم در نقش زنی مطلقه که در نهایت به چهره‌ای موفق تبدیل می شود، بازی کرده است، فیلمی که قرار است 25 دسامبر به نمایش درآید.

 

«او.راسل»، «جوی» را براساس داستان واقعی زندگی «جوی مانگانو»، مخترع و کار آفرین نیویورکی روایت می کند که علی رغم شکست در زندگی شخصی‌اش، با تلاش فراوان می‌تواند به یکی از چهره‌های موفق در میان زنان آمریکایی تبدیل شود. او مخترع چوب گردگیری معجزه آمیزی به نام «جوی مانگانو» است.

 

کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد , غ ح کدام بازیگر زن است؟ , کدام بازیگر مست با 206 به کارگر زد

 

این فیلم که تاریخ اکران آن 25 دسامبر اعلام شده است، ابتدا در شهرهای لس آنجلس و نیویورک و پس از آن در دیگر شهر های ایالات متحده آمریکا و کمی بعد در دیگر کشورهای جهان به نمایش درخواهد آمد.
در این فیلم که محصول کمپانی هالیوودی «فوکس» است و «رابرت دنیرو»، در نقش پدر شخصیت «جوی» بازی کرده است.

 

کدام بازیگر آمریکایی به ایران آمده , کدام بازیگر مسن ترین برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر است؟ , کدام بازیگر زن چادری است

 

فیلم «جوی» اگرچه از سوی منتقدان بازخوردهای متفاوتی داشته و در میان 53 منتقد سایت روتن توماتوس 64 درصد از کل امتیاز و در میان 21 منتقد سایت نظرسنجی «متاکریتیک» 57 امتیاز از 100 امتیاز را به دست آورده است ولی قریب به اتفاق منتقدان نظرشان درباره بازی «جنیفر لارنس» مثبت بوده و بازی او در این فیلم را قوی و تأثیرگذار برآورد کرده‌اند.

 

4. «شارلوت رمپلینگ» برای فیلم سینمایی «45 سال»:
درام انگلیسی «45 سال» به کارگردانی «اندرو هیگ» اولین بار در بخش مسابقه شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد و «شارلوت رمپلینگ» اولین جایزه خود را از این جشنواره گرفت.

 

«45 سال» که دو روز پیش نیز در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد، داستان یک زوج میانسال است که در چهل و پنجمین سالگرد ازدواجشان، بازگو کردن یک حقیقت زندگی مشترک آنها را دستخوش تغییراتی می‌کند.

 

اسکار بهترین بازیگر زن 2015 , کدام بازیگر , کدام بازیگر معتاد است

 

«رمپلینگ» برای بازی در این فیلم علاوه بر خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اول زن، برنده جوایز زیاد دیگری چون جوایز انجمن منتقدان فیلم بوستون، انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس، جشنواره فیلم ادینبورگ، جشنواره فیلم ولادوید و جایزه فیلم اروپا شد.

 

5.«شارلیز ترون» برای فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم»:
 «جاده خشم»، یک فیلم اکشن آخرالزمانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «جرج میلر» است که چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «مکس دیوانه» به شمار می‌آید.

 

این فیلم داستان فردی به نام «مکس روکاتانسکی» ( با بازی تام هاردی) است که به نیروهای «ایمپریتر فیوروسا» (شارلیز ترون) می‌پیوندد تا طی تعقیب و گریزهای متوالی جاده‌ای از دست رهبر شروری به نام «ایمورتان جو» ( با بازی هیو کیز-برن) و نیروهایش فرار کنند.

 

پیام رسان لبخند , لبخند , اسکار

 

فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم»، نه تنها در گیشه با استقبال خوبی روبرو شد، بلکه از سوی منتقدان نیز با بازخوردهای مثبتی همراه بود، آنچنان‌که 331 منتقد در سایت معتبر «روتن توماتوس»، امتیاز 97 از 100 را به این فیلم داده و آن را یکی از بهترین فیلم‌های اکشن یک دهه اخیر برآورد کرده‌اند. از نظر این منتقدان، بازی‌های بسیار خوب و  ماهرانه بازیگران فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و بدلکاری حرفه‌ای، از جمله نقاط قوت این فیلم است.

 

در میان بازیگران فیلم، بازی درخشان و تأثیرگذار «شارلیز ترون» بیش از بقیه بازیگران، نظر منتقدان را به خود جلب کرده و آنها را به تحسین وا داشته است، تا آنجا که بسیاری از این منتقدان نام «شارلیز ترون» را در فهرست گمانه‌زنی‌های رقابت‌های اسکار برای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار داده‌اند.

 

6. «کری مولیگان» برای فیلم «طرفدار حق رأی زنان»:
این فیلم درام به کارگردانی «سارا گورون» به جنبش طرفداران حق رای زنان در بریتانیا در اوایل قرن بیستم می‌پردازد. این فیلم نخستین فیلمی است که اجازه  فیلمبرداری در پارلمان بریتانیا را پیدا کرده است.

این فیلم 12 اکتبر در سطحی محدود در بریتانیا و 23 اکتبر بار دیگر در سطحی محدود در آمریکا به نمایش درآمد.

 

این زن حقش را می خواهد , بازیگر , اصلاح طرح لبخند

 

واکنش منتقدان سینمایی به این فیلم در بیشتر موارد مثبت بوده است، آنچنانکه امتیاز این فیلم در میان 131 منتقد سایت روتن توماتوس، 72 درصد بوده است. امتیاز این فیلم از 37 منتقد سایت «متاکریتک»، 67 از 100 بوده است.
این منتقدان بیش از همه بازیگران بسیار خوب «کری مولیگان» و «هلنا بونهام کارتر» را در این فیلم ستوده‌اند.

 

«مولیگان» که برای این فیلم از سوی این دوره از جوایز فیلم هالیوود، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد، در این فیلم در نقش دختر 24 ساله فقیری بازی می‌کند که شغلش شستشوی لباس است و به طور اتفاقی درگیر جنبش طرفداران حق رأی زنان در بریتانیا می‌شود و در این میان اتفاقات زیادی برایش روی می‌دهد.
در کنار بازی باور پذیر «کری مولیگان»، بازی کوتاه و در عین حال تأثیر گذار «مریل استریپ»، بازیگر زن رکوردار جوایز اسکار، نیز از سوی منتقدان بسیار ستوده شده است.

 

7. «مگی اسمیت» برای فیلم «بانویی در ون»:
«بانویی در ون»، یک درام کمدی به کارگردانی «نیکولاس هایتنز» (با بازی «مگی اسمیت» است که براساس داستان واقعی زندگی زنی میانسال به نام «ماری شپرد» ساخته شده است که بی‌خانمان بود که به مدت 15 سال در یک ون قدیمی و اسقاط شده در لندن زندگی می‌کرد.

 

آدمک , طرح لبخند , اسکار 2016

 

این فیلم بالاخص بازی درخشان و بسیار باور پذیر «مگی اسمیت» در آن بسیار از سوی منتقدان با استقبال و تشویق روبرو شد، آنچنانکه 48 منتقد سینمایی سایت «روتن توماتوس»، امتیاز 92 از 100 را به این فیلم و بازی خوب «اسمیت» داده‌اند.

 

افتتاحیه جهانی این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بود که بسیاری از منتقدان از جمله «فرانک شک»، منتقد نشریه سینمایی «هالیوود ریپورتر»، بازی بسیار خوب و ماهرانه «مگی اسمیت» را عامل اصلی موفقیت و جذابیت این فیلم عنوان کردند.

 

ماهی اسکار , بازیگر زن , بازیگر زن ایرانی

 

بنا بر این گزارش، «کیت بلانشت» برای فیلم سینمایی «کارول» و «لیلی تاملین» برای فیلم سینمایی «مادربزرگ» دو بازیگر دیگری هستند که در این دوره از رقابت‌های اسکار شانس زیادی برای ربودن اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد دارند.
اسامی نامزدهای جوایز اسکار در بخش‌های مختلف سینمایی 14 ژانویه و مراسم اعطای جوایز اسکار نیز 28 فوریه برگزار خواهد شد.
اخبار فرهنگی - فارس،برترین ها


ویدیو : آدمک اسکار به کدام بازیگر زن لبخند خواهد زد؟