آخرین وضعیت ٣ پرونده جنجالی : دستگاه قضائی این روزها مشغول رسیدگی به سه پرونده‌ای ...




دستگاه قضائی این روزها مشغول رسیدگی به سه پرونده‌ای است که بسیار خبرساز شده‌اند. یکی از این پرونده‌ها مربوط به اعظم -زن ٣٠ساله مشهدی- است که همراه دو دخترش به مدت ٢١ روز در خانه شوهر اسیر بود و همگی تحت شکنجه‌های فجیع قرار داشتند. مرضیه ‌محبی، وکیل‌مدافع اعظم، درباره وضعیت فعلی موکل خود، گفت: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی و در دادسراست. دو روز پیش اعظم به همراه دو دخترش چهار ساعت در بازپرسی‌ حضور یافتند و همه ابعاد این جنایت بررسی شد. 

 

وی با بیان اینکه در ابتدای کار برای مجرم فقط قرار کفالت صادر شده بود، بیان کرد: پیش از اینکه ابعاد موضوع روشن شده و آسیب‌های وارده توسط پزشکی قانونی مشخص شود، این قرار صادر شده بود که پس از آن دستور بازداشت موقت صادر شد.  وکیل‌مدافع «اعظم» درباره سلامت روانی متهم، بیان کرد: این موضوع باید توسط پزشکی قانونی روشن شود، اما به نظر من وی با اختیار و اراده دست به این اعمال زده بود.  وکیل‌مدافع اعظم گفت: اعظم تا به‌ حال دو بار به دلیل ضرب‌وشتم به پزشکی قانونی مراجعه کرده بود و متهم زمانی که متوجه شده اعظم قصد طلاق دارد، شروع به آزارواذیت او کرده بود.

 

محبی درباره دلایل ادامه زندگی اعظم با همسرش، تصریح کرد: موکل من هیچ سرپناهی نداشت و مجبور بود همان محیط را تحمل کند؛ زیرا هیچ نهاد اجتماعی‌ای از او حمایت نمی‌کرد.  وی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان نسبت به این پرونده، عنوان کرد: بهزیستی نیز اقداماتی را انجام داده و مدیرکل امور زنان استانداری با توجه به دستور معاون رئیس‌جمهور، پیگیر وضعیت اعظم هستند. درهمین‌حال رسیدگی به پرونده ستایش، دختر شش‌ساله افغان، که به دست پسری نوجوان در ورامین کشته شد، نیز همچنان ادامه دارد و پزشکی قانونی نیز نظر خود را دراین‌باره اعلام کرده اما به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه، این نظریه محرمانه است و نمی‌توان درباره آن اطلاع‌رسانی کرد.

 

  ابوالقاسم مرادطلب، دادستان ورامین، درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: متهم امروز در دادسرای ورامین حاضر می‌شود تا برای آخرین بار دفاعیات وی اخذ و پس از صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری شماره یک ارجاع شود.  فرامرز تاجیک، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان ورامین، نیز درباره آخرین وضعیت پرونده ستایش اظهار کرد: پیگیری‌های انجام‌شده حکایت از آن دارد که پرونده ستایش در حال تکمیل است. 

 

وی با اشاره به عزم مسئولان برای بررسی سریع و خارج از نوبت به این پرونده، افزود: این پرونده در شهرستان در حال جمع‌بندی و بررسی‌های لازم در حال انجام است تا برای پیگیری‌های بعدی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شود. سومین پرونده نیز به قتل دختر شش‌ساله دیگری مربوط می‌شود که او نیز ستایش نام داشت. ستایش که اهل شهرستان نی‌ریز بود، توسط یکی از همسایگانش ربوده شد. قاتل به قصد سرقت جواهرات این کودک، او را کشت و جسدش را در منطقه‌ای کوهستانی دفن کرد. متهم بعد از اینکه جواهرات مسروقه را فروخت با ردیابی‌های پلیس دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. این پرونده اکنون در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفته و قرار است متهم به‌زودی پای میز محاکمه برود این در حالی است که اولیای دم مقتول برای متهم درخواست قصاص کرده‌اند.

 اخبار حوادث - شرق  


ویدیو : آخرین وضعیت ٣ پرونده جنجالی