آخرین وضعیت مرد جنجالی در ترکیه : دادگاه ترکیه با آزادی رضا ضراب موافقت نکرد. ...


دادگاه ترکیه با آزادی رضا ضراب موافقت نکرد. دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی در دستگاه دولتی ترکیه، هشت‌نفر از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک‌بانک را آزاد و درخواست آزادی «رضا ضراب» و دو نفر از فرزندان وزیران سابق ترکیه را رد کرد. خبرگزاری ایرنا: دادگاه ترکیه با آزادی رضا ضراب موافقت نکرد. دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی در دستگاه دولتی ترکیه، هشت‌نفر از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک‌بانک را آزاد و درخواست آزادی «رضا ضراب» و دو نفر از فرزندان وزیران سابق ترکیه را رد کرد.

 «سلیمان ارسلان» مدیرعامل سابق هالک‌بانک (بانک ملی) ترکیه که از او به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین متهمان پرونده جنجالی عملیات فساد مالی در ترکیه نام برده می‌شود، روز گذشته از زندان آزاد شد.

این دادگاه به همراه ارسلان، هفت نفر دیگر از متهمان پرونده را نیز آزاد کرد و تقاضای وکلای رضا ضراب و فرزندان وزرای سابق اقتصاد و کشور ترکیه را که از متهمان ردیف اول این پرونده هستند، رد کرد. رضا ضراب، تاجر جوان ایرانی و شهروند ترکیه است، که به اتهام فساد مالی در ترکیه بازداشت شد.افشای فساد مالی در ترکیه، دولت اردوغان را با چالش جدی مواجه کرد که در پی آن اردوغان نخست‌وزیر ترکیه مجبور به تغییر 10 نفر از وزرای کابینه خود شد.

رضا ضراب در بازجویی‌های خود از «بابک زنجانی» به‌عنوان رییس خود نام برده بود. بابک زنجانی هم‌اکنون مانند رضا ضراب در زندان به سر می‌برد. او 9 دی به‌خاطر بدهی 2.8 میلیارددلاری به وزارت نفت ایران بازداشت شد.


ویدیو : آخرین وضعیت مرد جنجالی در ترکیه