آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی : اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی  معاون ...



آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان , آخرین وضعیت منصور پورحیدری , آخرین وضعیت موسسه ثامن الحجج


اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی

 معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با تشریح آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی سال ۹۳ گفت: قرار است ارزش نسبی ۲ هزار خدمت سلامت تعیین و اساس تعرفه‌ها قرار گیرد.

به گزارش فارس، محمد جهانگیری در مورد آخرین وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشکی گفت: تعیین تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه مشخص شده و منتظر نظر هیئت دولت هستیم که البته تعیین آن را در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم که روند آن را تسریع بخشد.

وی ادامه داد: در تعیین تعرفه‌ها تا حدودی به تعامل رسیده‌ایم و با لحاظ کردن بسیاری از مسائل، بحث اصلی را بر عدالت در منابع گذاشته‌ایم.

جهانگیری گفت: رویکردی که دنبال می‌کنیم بر اساس تکالیف بر زمین مانده است که در قانون اجرا نشده و آن اولویت دادن به خدمات و تعیین تکلیف تعرفه بر اساس ارزش نسبی خدمات است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: با موافقت وزیر بهداشت و رفاه این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا ارزش نسبی خدمات پزشکی را که طبق قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 36 آن، جزء تکالیف ما بوده را اجرایی کنیم.

جهانگیری از تشکیل کارگروه ویژه برای تعیین ارزش نسبی خدمات سلامت خبر داد و تصریح کرد: تعیین تعرفه در بخش دولتی و خصوصی با این رویکرد همسو شده چراکه مکانیزم تعیین تعرفه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: با این تغییرات انجام شده و اصلاح فرآیند‌ها حتی امکان دارد افزایش و رشد تعرفه در سال جدید نداشته باشیم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: افزایش نرخ تعرفه درمانی با آنچه که در گذشته بوده متفاوت شده است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که میزان رشد آن چقدر خواهد بود.

جهانگیری با تأکید بر رعایت حقوق بیماران گفت: در تعیین ارزش نسبی خدمات به حقوق بیماران، اصلاح فرآیند‌ها و افزایش کیفیت خدمات توجه شده است.

وی گفت: ارزش نسبی خدمات به معنی متعادل‌سازی تمام اجزای خدمات سلامت و تعریف آن است. این در حالی است که 2 هزار خدمت در سلامت با اینکه خدمات روز هستند وجود دارد که تاکنون ارزش‌گذاری نشده و تعرفه‌ای برای آن تعریف نشده است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: به همین دلیل کاری که 20 سال بر زمین مانده بود با کارشناسی انجام شده در چند سال اخیر،عملیاتی خواهد شد.
 اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو : آخرین وضعیت تعرفه‌های درمانی