آخرین مهلت مدیرعامل سابق بانک ملی : در حالی که پرونده فساد بزرگ مالی اخیر با ...


در حالی که پرونده فساد بزرگ مالی اخیر با پیگیری های دستگاه قضایی وارد مراحل جدید شده و هر روز ابعاد تازه ای از آن گشوده می شود، آخرین مهلت خاوری برای بازگشت به کشور اعلام شد. در حالی که پرونده فساد بزرگ مالی اخیر با پیگیری های دستگاه قضایی وارد مراحل جدید شده و هر روز ابعاد تازه ای از آن گشوده می شود، آخرین مهلت خاوری برای بازگشت به کشور اعلام شد.

غلامحسن محسنی اژه ای ناظر مالی فساد بانکی اخیر که پیش از این در مورد فرار خاوری اعلام کرده بود که اگر خاوری به ایران بازنگردد اتهامات بیشتری متوجه وی می شود، بازهم شب گذشته با اشاره به همین موضوع مطرح کرد که با این اقدام خاوری در حال حاضر اتهام بیشتری متوجه او است.

در عین حال ناظر مالی پرونده فساد بانکی اخیر مطرح کرده است که افرادی که در بانک ملی، سایر بانک های مرتبط و افراد گروه امیرمنصور آریا در اعترافات بسیاری از موارد را به خاوری منتسب می کنند و بر این اساس اتهامات خاوری سنگین تر می شود.

این در حالی است که به گفته اژه ای مقامات قضایی کشور برای بازگرداندن خاوری از طریق اینترپل اقدام نکرده اند، اما وی در عین حال تاکید کرد که نیروهای امنیتی این موضوع را دنبال می کنند اما در حال مایوس شدن از بازگشت خاوری به کشور هستیم و چنانچه مشخص شود که وی بازنخواهد گشت ناچاریم از طریق اینترپل و مقررات قانونی اقدام کنیم.

سخنگوی دستگاه قضائی در ادامه با بیان اینکه کسانی که اتهام داشتند و به خارج از کشور رفته اند سرنوشت خوبی پیدا نکرده اند، گفت: بنابراین اگر خاوری بازگردد حداقل به نفع دنیایش خواهد بود.

 محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران در پنجم مهرماه سال جاری در پس برملا شدن ابعاد جدیدی از فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی و اینکه بخش اعظمی از ال سی ها در بانک ملی گشایش شده است، استعفای خود را از طریق فکس به وزیر اقتصاد ارائه کرد که از سوی حسینی پذیرفته شد.

پس از آن سیدمحمدجهرمی مدیرعامل بانک صادرات که تسهیلات پرداختی از سوی این بانک صورت گرفته بود، با انتشار نامه ای به بیان ناگفته هایی در این زمینه و فرار خاوری به کانادا پرداخت. این اتفاق در حالی رخ داد که قرارداد استرداد مجرمین نیز بین ایران و کانادا منعقد نشده است.

چند روز پس از این اتفاقات بود که روزنامه انگلیسی گلوب اند میل در گزارشی عنوان کرد خاوری دارای خانه ای 3 میلیون دلاری در تورنتو است که همراه با خانواده خود در آن اقامت دارد، در عین حال خاوری را فردی ایرانی- کانادایی نام برد.

همچنین روزنامه استار چاپ کانادا در ادامه این ماجراها با گذشت چند روز در گزارشی به مسئله اختلاس در ایران پرداخت و نوشت: محمودرضا خاوری که در شهر تورنتو زندگی می کند تاکنون از پاسخ به پرسش های خبرنگاران دراین باره طفره رفته است.

اما در نهایت روزنامه تورنتو سان کانادا از گشوده شدن پرونده ای قضایی علیه "محمود رضا خاوری" رئیس سابق بانک ملی ایران در مورد چگونگی دریافت حق تابعیت این کشور و همچنین پاک بودن دارائی های او خبر داد.

علاوه بر این موارد مقامات کانادا خواهان اطلاع از این موضوع هستند که آیا خاوری در گرفتن تابعیت این کشور خلافی را مرتکب شده و یا آنکه این تابعیت را جعل کرده یا خیر؟

با این احوال  پرونده فساد اخیر بانکی که از مهمترین پرونده های مورد پیگیری دستگاه قضا است با جدیت و جزئیات دنبال می شود و گزارش آن تاکنون طی چند مرحله به مردم  اعلام شده است.

مقامات قضایی متعقدند به دلیل اختلال ایجاد شده در نظام اقتصادی کشور در پی این فساد مالی ، پرونده با جدیت پیگیری می شود، بنابراین باید منتظر ماند تا دید که در روزهای آتی دستگاه قضا به چه نتایجی خواهد رسید.

منبع: مهر


ویدیو : آخرین مهلت مدیرعامل سابق بانک ملی