آخرین قیمت مسکن در شب عید + جدول : داستان همیشگی که خریداران در بازار مسکن ...


داستان همیشگی که خریداران در بازار مسکن معمولا در آخرین ماه هر سال شنونده آن هستند، دوباره در حال تکرار شدن است. دنیای اقتصاد:  داستان همیشگی که خریداران در بازار مسکن معمولا در آخرین ماه هر سال شنونده آن هستند، دوباره در حال تکرار شدن است.

افزایش کاذب قیمت فروش، دیر و زود کردن فروشنده برای رسیدن به پای معامله، بستن فایل واحدهای فروشی توسط مشاوران املاک به دلیل تغییر نظر فروشنده‌ها از فروش فعلی واحدهای شان.


گاهی اوقات در همهمه شب عید، بازار مسکن در برخی از محله‌های تهران در حالی که مملو از مشتری است،

 اما خالی از عرضه است چراکه احتکار در یک ماه آخر سال فقط به مواد خوراکی ختم نمی‌شود، زیرا احتکار واحدهای مسکونی از نظر خریداران به وضوح قابل لمس است.


در همین حال یکی از فعالان بازار مسکن در شرق تهران درباره وضعیت فعلی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی گفت: در‌این محدوده بازار مسکن بسیار خلوت است؛ چراکه متقاضیان در جست‌وجوی چند هفته‌ای به‌این نتیجه رسیده‌اند که واحد دلخواه شان به بازار عرضه نشده و بعید به نظر می‌رسد که آنها در هفته‌های‌ آینده خواسته خود را بیابند.

 زیرا اکثر خریداران به دنبال واحدهای متراژ کوچک هستند که حداکثر با 50 میلیون تومان بتوانند خریداری کنند البته قابل ذکر است که 50 میلیون تومان هم نقدینگی آنها نیست؛ بلکه ‌این دسته از خریداران تصمیم دارند بودجه خود را به اضافه وام خرید و رهن به 50 میلیون تومان وسعت دهند.


این مشاور املاک در پاسخ به پرسش خبرنگار دنیای اقتصاد مبنی براینکه با وجود درخواست اعظم خریداران بر واحدهای متراژ کوچک به چه دلیل چنین واحدهایی در‌این منطقه به ندرت ساخته می‌شود، تاکید کرد: متقاضیانی که در بازار مسکن با چنین مشکلاتی رو به رو هستند از مدیران شهری انتظار دارند تا آنها با در نظر گرفتن نیاز متقاضیان، به سازنده‌ها نوع ساخت و ساز را اعلام کنند .

در حالی که‌ این موضوع اصلا رعایت نمی‌شود و بسیاری از مستاجران همچنان در همین مرحله باقی مانده‌اند؛ زیرا در محله مسعودیه اکثر سازنده‌ها طبق قانون تجمیع، ساخت و ساز می‌کنند تا بتوانند واحدهای متراژ بزرگ بسازند و از طرفی دیگر از تعداد واحد بیشتری برخوردار شوند که کاملا مشخص است‌این دو موضوع باعث سود بیشتر آنها خواهد شد.‌این روزها سازنده‌ها به نیاز متقاضیان جواب نمی‌دهند بلکه سعی دارند نیازهای خود را برآورده کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: خودخواهی یکسری از سازنده‌ها باعث‌ایجاد مشکلات دیگری در بازار مسکن می‌شود که به ضرر خریدار تمام می‌شود. برای مثال، مالکی واحد 42 متری 10 سال ساخت خود را که در طبقه چهارم واقع شده و بدون امکانات است به قیمت 60 میلیون تومان به بازار فروش معرفی کرده است در حالی که‌ این قیمت برای چنین ملکی اصلا ارزنده نیست، اما فروشنده به دلیل کمبود واحد متراژ کوچک و حجم بالای متقاضیان جرات کرده چنین نرخی را برای فروش واحد خود تعیین کند.

اکنون قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد نوساز در افسریه بین یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 هزار تومان و همچنین یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحدهای نوساز در مسعودیه از سوی مالکان اعلام می‌شود.  

قیمت مسکن , قیمت اوراق مسکن , پیش بینی قیمت مسکن    


ویدیو : آخرین قیمت مسکن در شب عید + جدول