آخرین جزییات گروگان‌گیری در سیدنی استرالیا :   اخبار بین الملل - آخرین جزییات ...



جزییات گروگان‌ گیری خبرساز در شوشتر , سیدنی استرالیا , گروگان گیری

 

اخبار بین الملل - آخرین جزییات گروگان‌گیری در سیدنی استرالیا

در پی حمله مسلحانه به رستورانی در سیدنی استرالیا و نصب شدن پرچم‌های سیاه و سفید شبیه پرچم داعش بر پنجره‌های آن، نخست‌وزیر این کشور هشدار داد که این گروگان گیری با اهداف سیاسی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک فرد مسلح امروز (دوشنبه) وارد کافه‌ای در مرکز سیدنی شد و شماری از گروگان‌ها را مجبور کرد تا پرچم‌های شبیه پرچم داعش را بر روی پنجره‌ها نصب کنند.

این در حالی است که شبکه اسکای نیوز عربی از فرار پنج تن از گروگان‌ها از این ساختمان خبر داد.

"تونی ابوت"، ‌نخست‌وزیر استرالیا نیز با هشدار نسبت به طرح‌های شبه نظامیان برای هدف گرفتن کشورش گفت که این گروگان گیری انگیزه‌های سیاسی داشت.

وی در جمع خبرنگاران در کانبرا بدون ذکر جزئیاتی از جریان گروگان گیری گفت: این حادثه‌ای دلخراش است و من می‌توانم نگرانی‌ها و خشم مردم استرالیا را درک کنم.

در همین حال رسانه‌های استرالیا و همین‌طور سی‌ان‌ان گزارش داده‌اند که فرد گروگان‌گیر از طریق گروگان‌ها با چند رسانه تماس گرفته و تقاضای دو چیز کرده است: پرچم گروه داعش و تماس تلفنی با نخست‌وزیر استرالیا.

استرالیا یکی از متحدان آمریکا در ائتلاف ضد داعش محسوب می‌شود و اخیرا اقدامات خود را علیه داعش در عراق و سوریه افزایش داده است. پس از آن استرالیا در حالت هشدار سطح بالا قرار گرفته تا در برابر شبه‌نظامیان داخلی که از خاورمیانه باز می‌گردند در امان بماند.

در همین حال مقام پلیس سیدنی گفت که تماس مستقیمی با گروگان‌گیران نداشتند. گزارش شده است که حدود 10 کارمند در این رستوران بودند و 30 مشتری نیز حضور داشتند.

در پی این حادثه ساختمان‌های مجاور منطقه تجاری مرکز سیدنی تخلیه شد و نیروهای امنیتی منطقه را تحت محاصره قرار دادند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی اسکای بیزینس، افراد داخلی دست‌های خود را به سمت پنجره آوردند و پرچم‌های سیاه و سفیدی با نوشته‌های عربی همانند پرچم داعش در عراق و سوریه بر روی پنجره‌ها نصب کردند.

"کافه لیند" در یک مرکز خرید شلوغ مرکز شهر قرار دارد. این نقطه به دفتر نخست وزیر نزدیک است و مقر دو بانک بزرگ استرالیا هم آنجاست. پارلمان هم فقط چند خیابان آن طرف تر است.

استرالیا در ماه‌های اخیر با تهدیدهای فزاینده تروریستی روبه‌رو بوده که بخشی از آن به نبرد علیه گروه داعش در سوریه و عراق مربوط است.

پلیس این کشور در ماه سپتامبر بزرگترین عملیات ضدتروریستی را در سیدنی و بریزبن انجام داد که پس از ظاهر شدن اطلاعاتی درباره برنامه انجام حملاتی در خاک استرالیاست. در پی آن عملیات یک نفر به جرایم تروریستی متهم شد.

در ماه اکتبر قوانین ضدتروریستی در این کشور تصویب شد که منتقدان آن را بیش از حد شدید توصیف کردند.

تصور می‌شود که حدود ۷۰ استرالیایی در خاورمیانه به صف افراطیون پیوسته باشند و ۲۰ نفر آنها به کشورشان بازگشته‌اند.

استرالیا اخیرا قانونی را برای مقابله با تهدید ناشی از افراطی‌های بازگشته تصویب کرد.
اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : آخرین جزییات گروگان‌گیری در سیدنی استرالیا