آخرین تحول نظامی در سوریه: تشکیل تیپ شیعیان برای دفاع مسلحانه از حرم حضرت زینب :



هشتگ برای حضرت زینب , دفاع از حرم حضرت زینب , دفاع از حریم حضرت زینب

 

آخرین تحول نظامی در سوریه: تشکیل تیپ شیعیان برای دفاع مسلحانه از حرم حضرت زینب

رسانه های عربی و غربی از تشکیل مجموعه ای از افراد مسلح شیعه به نام تیپ "ابوالفضل العباس (ع)" در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) خبر می دهند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، فیلمی در سایت یوتیوپ منتشر شده که نشان می دهد یکی از جوانان با صورت پوشیده از تشکیل تیپ نظامی به نام "ابوالفضل  العباس" در سوریه خبر می دهد.

منطقه سیده زینب که حرم حضرت زینب خواهر امام حسین سومین امام شیعیان در آن قرار دارد در بحران و درگیری های 22 ماهه سوریه بارها مورد هدف حملات سنگین نظامی قرار گرفته است. کنترل این منطقه بارها میان نیروهای دولتی و مخالفان جابجا شداین منطقه همچنین محل زندگی شمار زیادی از مهاجران عراقی است.

در این فیلم، این جوان که به زبان عربی با لهجه عراقی صحبت می کرد بیانیه شماره یک تیپ ابوالفضل العباس را قرائت می کند. در این بیانیه آمده است: ماموریت  این گروه حمایت و دفاع از حرم حضرت زینب از حملات تکفیری ها و وهابی ها، ارتش آزاد و دشمنان اهل بیت رسول خداست.

همچنین فیلم دیگری نیز منتشر شده که فعالیت هایی از اعضای این تیپ را نشان می دهد. در این فیلم مشخص است که اعضای تیپ با لباس متحد الشکل ، فعالیت های آموزشی و رزمی و تشکیلاتی خود را انجام می دهند و سرود "یا زینب" را همخوانی می کنند.گزارش های رسانه ای نیز همزمان حاکی اند که این نیروهای مسلح در مناطق نزدیک به حرم حضرت زینب و در رویارویی با مخالفان مسلح اسد، به پیشرفت هایی دست یافته اند.

برخی مخالفان اسد گفته اند که احزاب و سازمان های شیعه در عراق و لبنان، این تیپ را تشکیل داده اند.

در این باره ، "ابو ایاد" سخنگوی شورای نظامی (مخالفان مسلح اسد) در دمشق گفت: گردان هایی از ارتش آزاد از چند روز پیش با گردان هایی متشکل از نیروهای شیعه غیرسوری در اطراف دمشق روبه رو شدند که به حفاظت و دفاع از حرم حضرت زینب می پرداختند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور هم در گزارشی نوشت: قبل از این گروهی از افراد مسلح به نام گردان های ابوالفضل العباس متشکل از نیروهای تک تیرانداز و متخصص در بمب های کنار جاده، حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی در عراق درسال های 2005 و 2008 انجام می دادند. در سال های بعد گردان های ابوالفضل العباس در عراق با گردان های حزب الله عراق ادغام شدند.

سید حسن نصرالله  دبیر کل جنبش حزب الله لبنان هم در سال 2007 از گردان های العباس با عنوان گردان های مقاومت در عراق یاد کرد. شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان هم فیلم های متعددی از فعالیت های آنان در عراق پخش می کرد./عصرایران

 


ویدیو : آخرین تحول نظامی در سوریه: تشکیل تیپ شیعیان برای دفاع مسلحانه از حرم حضرت زینب