آخرین بررسی وضعیت شرکت های پدیده و پردیسبان : آخرین بررسی وضعیت شرکت های پدیده ...



آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان , آخرین وضعیت منصور پورحیدری , آخرین وضعیت موسسه ثامن الحجج

آخرین بررسی وضعیت شرکت های پدیده و پردیسبان/ ثروتی: حسابرسی تازه شروع شد و زمان زیادی طول می کشد

یک نماینده مجلس درباره آخرین وضعیت پیگیری شرکتهای پدیده و پردیسبان در مجلس توضیح داد و گفت حسابرسی این شرکتها تازه آغاز شده و زمان زیادی برای روشن شدن وضعیت مالی آنها طول می کشد.

 با وجودی که ماهها از توقف عملیات شرکت پدیده شاندیز به دلیل درخواست شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوبه وزارت کشور می گذرد و با وجودی که مردم زیادی از دست این شرکت، بارها مقابل نهادهای مختلف تجمع کرده اند، هنوز حسابرسی این شرکت به نتیجه نرسیده و در ابتدای راه تسویه حساب قرار دارد.


موسی الرضا ثروتی، نماینده مجلس از استان خراسان شمالی که پیگیری این پرونده را بر عهده دارد، درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهامداران شرکتهای پدیده و پردیسبان، اعلام کرد: صبح امروز برای پیگیری پدیده و پردیسبان نشستی را درباره حل مشکلات با نمایندگان استان خراسان بزرگ داشتیم. جلسه ای هم در وزارت کشور با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور و نمایندگان سازمان حسابرسی تشکیل شد.

او در ادامه گفت: وزارت کشور از یک سال قبل به سازمان حسابرسی تکلیف کرده بود سریعتر تکلیف حسابرسی این دو شرکت مشخص شود و سهام آنها تحت نظارت بورس دربیاید. ولی حسابرسی ها با تاخیر مواجه شده و یک ماه است کار شروع شده.

ثروتی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر در ۶ شرکت زیرمجموعه دارند کار حسابرسی انجام می دهند، توضیح داد: البته ۱۳ شرکت زیر نظر پدیده است که باید حسابرسی شود. قرار شد ظرف یک هفته سازمان حسابرسی گزارش عملکرد خود را در این باره ارائه کند که چه مقدر حسابرسی طول می کشد. به نظر می رسد با این روند مدت زیادی برای حسابرسی زمان ببرد. در این رابطه دیدگاه ها مختلف بود، بحث سئوال، استیضاح و تذکر برای وزیر بیان شد و در نهایت، تصویب شد یک تذکر به وزیر کشور در صحن علنی مجلس داده شود و در آن از وزیر کشور خواسته شود که با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، آقای استاندار تلاش برای حل مشکل شرکت پدیده و رسیدن مردم به پولهای خود انجام دهند.

این نماینده مجلس درباره ادامه پیگیری های صورت گرفته گفت: همچنین در اجرای مصوبه وزارت اقتصاد درباره بورس و حسابرسی نیز نامه ای به نایب رئیس مجلس، حاج آقای ابوترابی فرد نوشتیم تا سریعتر با وزیر اقتصاد، جلسه ای تشکیل شود و تقاضا شود به حسابرسی و رفتن سهام این شرکتها به بورس، سرعت بدهند. همچنین دولت برای تشویق سرمایه گذاران برای خرید موسسه پدیده و خرید ۱۸۰ هزار متر مربع زیربنای آماده، اقدام کند. از استاندار نیز تقاضا شد برابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی، اعمال مدیریت کرده و به این اقدامات سرعت دهد.

 

اخبار اجتماعی -  خبرآنلاین


ویدیو : آخرین بررسی وضعیت شرکت های پدیده و پردیسبان