آخرین استیضاح مجلس هشتم هم ناکام ماند :   طراحان استیضاح از پایان پرونده خبر ...



آخرین وضعیت یک هشتم نهایی یورو , وحید امیری پرسپولیسی شد و استقلال ناکام ماند , آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی

 

طراحان استیضاح از پایان پرونده خبر دادند

آخرین استیضاح مجلس هشتم هم ناکام ماند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه باتوجه به عدم نتیجه استعفای مرتضوی، استیضاح بار دیگر مطرح خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: استیضاح کنندگان تاکید داشتند که اگر مرتضوی استعفا بدهد استیضاح را پس می گیریم. مرتضوی استعفا داده و می گوید ....

 

آفتاب: روزهای پایانی مجلس در حال گذر است و مجلس هشتم آخرین فرصت برای دفاع از جایگاه خود را از دست داد.استیضاح وزیر کار نه تنها فرصتی برای سربلندی مجلس هشتم بود بلکه فرصتی برای حفظ شانیت و جایگاه مجلس آینده نیز محسوب میشد چرا که برخی از نمایندگان کلیدی در مجلس آینده، در قضیه استیضاح و پا در میانی برای استعفای مرتضوی نقش اساسی داشتند.

 

طرح استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی که چندی پیش و به دلیل انتصاب مرتضوی به عنوان رییس صندوق تامین اجتماعی همچنان ناکام است. این طرح با 19 امضا ماه گذشته اعلام وصول شد اما در روز استیضاح و تنها با قول شرف مرتضوی مبنی بر استعفایش منتفی شد و نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.

 

اما با گذشت چند هفته از این موضوع همچنان سعید مرتضوی استعفا نداده است و در منصب رییس صندوق تامین اجتماعی باقی است که این امر نشان دهنده عدم موفقیت نمایندگان مجلس هشتم از طرح استیضاح وزیر کار است.

 

روز گذشته الیاس نادران در گفتو گویی تاکید کرد اگر تا فردا تصمیم نهایی آقای مرتضوی برای استعفا رسانه ای نشود و سرکار بماند ، استیضاح وزیر قطعی خواهد بود.خبری که در گفت و گوی شفاف با سه نماینده استیضاح کننده این طرح تایید نشد.

 

زهره الهیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص این خبر نادران گفت: بنده اطلاعی ندارم باید از سایر نمایندگان استیضاح کننده سوال کنید.

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز به شفاف گفت: در حال حاضر زمان بودجه است و در زمان بودجه بررسی استیضاح وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: شاید آقای نادران پیگیری کند و رییس مجلس را مجاب کند تا استیضاح وزیر کار انجام شود.اما بودجه در صحن است وفردا بررسی آن آغاز می شود.بودجه تاخیر هم داشت و تنها دو هفته فرصت داریم تا آنرا تصویب کنیم و بعید است که بودجه به نتیجه برسد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حداقل بنده طرح استیضاح را امضا نمی کنم و دنبال آن نیستم و اگر نماینده دیگری دنبال این موضوع است باید از او سوال کنید که این کار را انجام می دهند یا خیر.

 

ثروتی در خصوص چرایی عدم امضای طرح استیضاح وزیر کار یاد آور شد: در حال حاضر وقت مناسبی نیست. آخر دوره هشتم است و وقت مناسبی نیست.آقای حداد قولی گرفتند از آقای مرتضوی و ایشان-حداد عادل- باید پاسخگو باشد.

همچنین سید رضا اکرمی نیز اظهارداشت: من خبر ندارم. ما در استیضاح آوردن بودیم که اگر آقای مرتضوی استعفا بدهد امضای استیضاح را پس می گیریم و مرتضوی استعفا داده است واگر احمدی نژاد نپذیرفته آن مقوله دیگری است.

 

وی تاکید کرد: مرتضوی استعفا داده و کاملا روشن است. شرط پس گیری امضای ما استعفای مرتضوی بود که وی استعفا داده است.مرتضوی در حضور آقای حداد عادل استعفا را نوشته و به ایشان نشان داده و قول شرف داده که کنار برود.

به گزارش شفاف،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه باتوجه به عدم نتیجه استعفای مرتضوی، استیضاح بار دیگر مطرح خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: استیضاح کنندگان تاکید داشتند که اگر مرتضوی استعفا بدهد استیضاح را پس می گیریم. مرتضوی استعفا داده و می گوید احمدی نژاد استعفای مرا نپذیرفته و ما استیضاح را مشروط به پذیرش استعفا نکرده بودیم./آفتاب


ویدیو : آخرین استیضاح مجلس هشتم هم ناکام ماند